آنچه که قرار بود رونمایی بزرگ فولکسواگن گلف GTI جدید باشد لغو شد. درباره نمایشگاه ژنو ۲۰۲۰ صحبت میکنیم که شیوع کرونا تمامی برنامهها را به هم زد اما گلف قویتر از این حرفهاست و ژرمنها نیز مشکلی با رونمایی آنلاین محصولات خود ندارد؛ اما اکثر طرفداران منتظر گل سر سبد خانواده گلف یعنی نسخه چهار چرخ محرک و پرفورمنس گلف R هستند.
گلف R هم همانند مدل GTI روانه بازار آمریکا خواهد شد. فولکسواگن هنوز جزئیات دقیق این خودرو را منتشر نکرده اما موتور ترند توانسته به برخی از اطلاعات مهم درباره این خودرو دست یابد. این مجله معتبر اخیراً با جاست کاپیتو مدیر برند پرفورمنس R فولکسواگن مصاحبهای داشته است.
کاپیتو گفته که نسل جدید گلف R فاقد پیشرانهی هیبریدی خواهد بود. ظاهراً فولکسواگن برای این تصمیم دلایل زیادی داشته است. اضافه شدن سیستم هیبریدی میتواند باعث بهبود عملکرد خودرو شود؛ اما مدیر فولکس میگوید: “برند R نمیتواند سیستمهای هیبریدی خودش را توسعه دهد زیرا میزان تیراژ ما بسیار کم است.” پس بهطور ساده باید گفت قضیه به سرمایه موردنیاز مربوط میشود.
خوشبختانه کاپیتو اذعان داشته تیم مهندسی فولکس بهبودهای زیادی در نسل جدید گلف R انجام دادهاند تا این خودرو یک “ماشین راننده واقعی” باشد.
دوست داشتیم موتور ترند از کاپیتو درباره ادامه عرضه گیربکس ۶ سرعته دستی و همچنین قدرت دقیق پیشرانه گلف R بپرسد هرچند قبلاً قدرت این خودرو مشخص شده است. اگر اخبار پیشین دقیق باشند، قدرت گلف R از ۲۹۱ اسب بخار نسل فعلی به حدود ۳۲۸ اسب بخار خواهد رسید.
هنوز زمان نهایی معرفی این هاچبک آتشین مشخص نشده اما شاید این خودرو در نمایشگاه گوودوود یا پاریس ۲۰۲۰ رونمایی شود. البته این در صورتی است که وضعیت شیوع ویروس کرونا بهبود یابد.