گلف در بهروزرسانی میاندورهای خود مجهز به یک موتور ۱.۵ لیتری جدید با سیستم غیرفعالسازی سیلندرها و به همراه یک گیربکس جدید هفت سرعتهٔ DSG شده است.
سرانجام پس از گمانهزنیهای فراوان، فولکسواگن نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ محبوبترین خودروی خود یعنی هاچبک جاودانهٔ گلف را رونمایی کرد. فیسلیفت جدید نسل هفتم گلف نشاندهندهٔ فناوریهای پیشرو و قوای محرکهٔ کممصرفتر و کارآمدتر است درحالیکه در زبان طراحی آنهم کمی تجدیدنظر شده است. گلف در نیمهٔ عمر خود علاوه بر طراحی بیرونی جدید، به فناوریهای جدیدی هم مجهز شده است. ازجمله سیستم رانندگی نیمهمستقل و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید با قابلیت کنترل از طریق حرکت دست.
همانطور که انتظار میرفت، تغییرات ظاهری فیسلیفت گلف ظریف و جزئی است بهگونهای که سپرهای جلو و عقب از نو طراحی شدهاند، در چراغهای جلو تجدیدنظر کامل شده و حالا در داخل خود مجهز به چراغهای روشنایی در روز شدهاند و برای چراغهای عقب نیز از نمونههای جدید LED استفاده شده است. همچنین چراغهای جلوی LED جایگزین نمونههای زنون قبلی شدهاند. قسمت جلویی خودرو هماکنون به لطف نوار کرومی پایین جلوپنجره، عریضتر به نظر میرسد. همچنین طراحی ورودیهای هوای درون سپر هم تغییر کرده است. تغییر رینگها و ارائهٔ رنگهای جدید نیز از دیگر تغییرات ظاهری گلف جدید هستند.
در زیر کاپوت گلف جدید یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری بنزینی کاملاً جدید ارائه شده که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. همچنین این موتور مجهز به سیستم غیرفعالسازی سیلندرها شده که جهت کاهش مصرف سوخت دو سیلندر موتور را غیرفعال میکند. یک نسخهٔ بلوموشن از همین موتور با ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور نیز ارائه شده است. فولکسواگن اعلام کرده که نسخهٔ ۱۵۰ اسبی این موتور ۴.۹ لیتر در هر صد کیلومتر و نسخهٔ ۱۳۰ اسبی ۴.۶ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مصرف میکند.
دکتر «Frank Welsch» عضو هیئتمدیرهٔ فولکسواگن در این رابطه میگوید:
«این موتور جدید گلف در دنیای واقعی تا یک لیتر مصرف سوخت کمتری نسبت به موتورهای قبلی دارد. اینیک پایداری هوشمند و پیشرفتی مقرونبهصرفه برای همه است».
علاوه بر این، قدرت نسخهٔ اسپرت GTI گلف جدید نیز افزایش یافته است بهطوریکه در مدل استاندارد به ۲۳۰ و در مدل پرفورمنس به ۲۴۵ اسب بخار رسیده است. همچنین یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه هم جایگزین نمونهٔ شش سرعتهٔ DSG قدیمی شده است.
اما بزرگترین و برجستهترین ویژگیهای گلف جدید، تکنولوژیهای آن هستند بهگونهای که محبوبترین هاچبک دنیا هماکنون مجهز به سیستمهای کمکرانندهای چون سیستم کمکی نیمهمستقل حرکت در ترافیک، سرویس پایش عابر پیاده به همراه ترمز شهری اضطراری، سیستم کمکی تریلر، کروز کنترل تطبیقی، سیستم حفظ حرکت میان خطوط، سنسور نقاط کور، سامانۀ هشدار ترافیک عقب، سیستم شناسایی تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی، تثبیتکنندهٔ تریلر و ترمز اتوماتیک پس از برخورد شده است. همچنین رادار خودرو نیز از قسمت پایینی سپر به پشت لوگوی VW در روی جلوپنجره منتقل شده است.
علاوه بر این، صفحه آمپر سنتی آنالوگ خودرو هم با یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی دیجیتالی جایگزین شده است. در این نمایشگر جدید راننده قادر به انتخاب پنج ترکیب مختلف است. ازجمله نمایش ناوبری که راننده را قادر میسازد بدون چشم برداشتن از جاده بدان نگاه کند. در گلف جدید نسل کاملاً جدیدی از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ارائه شده است که این سیستم برای اولین بار در میان محصولات فولکسواگن مجهز به تشخیص حرکت دست شده است. البته سال آینده این ویژگی برای دیگر محصولات فولکسواگن هم ارائه خواهد شد. صفحهنمایشهای خودرو نیز شامل نمونههایی از ۶.۵ تا ۹.۲ اینچی میشود.
بالاترین مدل گلف مجهز به یک نمایشگر ۹.۲ اینچی HD است که به جهت حذف دکمههای فیزیکی سنتی، همهچیز را از طریق این مانیتور لمسی میتوان کنترل کرد. همچنین این سیستم این اختیار را به کاربر میدهد که از سه طریق صوتی، لمسی و یا با حرکت دست آنرا کنترل کند.
رئیس برند فولکسواگن «Herbert Diess» در مورد گلف جدید گفته است:
«تمرکز اصلی ما در این خودرو ارائهٔ نسل کاملاً جدیدی از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و ویژگیهای اتصالی بوده است. هیچ خودروی کامپکت دیگری دقیقتر و ایمنتر از گلف نیست. فولکسواگن در حال شتاب گرفتن است. ما در سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۰ مدل جدید و بهروزرسانیهای عمدهای را ارائه خواهیم کرد. همچنین تا سال ۲۰۲۰ ما بهطور کامل سبد محصولاتمان را نوسازی خواهیم کرد».
این فیسلیفت و بهروزرسانی فعلاً برای مدلهای TSI، TDI و LNG و همینطور نمونههای اسپرت GTI و GTD ارائه شده است. فروش گلف فیسلیفت ۲۰۱۷ در ماه سپتامبر آغاز خواهد شد درحالیکه با وجود ارائهٔ سطح بیشتری از تجهیزات، قیمت آن نسبت به مدلهای پیشین تغییری نخواهد داشت. همچنین فولکسواگن نسخهٔ جدید مدل تمام برقی e-Golf را هم در نمایشگاه لسآنجلس رونمایی خواهد کرد که وعدهٔ ۵۰ درصد بُرد بیشتری را داده است. بدین ترتیب حداکثر مسافت قابل پیمایش آن با یکبار شارژ کامل باطریها به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید. همچنین برای تکمیل خانوادهٔ گلف بهزودی نسخهٔ جدید مدل پرچمدار R هم ارائه خواهد شد.
[دانلود ویدئو] [دانلود ویدئو]
حسین
۲۱ آبان ۱۳۹۵همه جای ماشین با هم همخوانی داره حتی رینگ های ماشین که فانتزی خشن طراحی شدن
در کل عالیه فولکس واگن از دیار ژرمن ها ..
جواد
۲۱ آبان ۱۳۹۵چرا اینقدر من از این خوشم میاد؟
Scuderia Italia
۲۱ آبان ۱۳۹۵.
چون خوش سلیقه و طلا شناسی…
رضا پ
۲۱ آبان ۱۳۹۵نمیدونم !?
Bavaria
۲۱ آبان ۱۳۹۵با اینکه به آلایندگی و اینا اهمیت نمیدم ولی نمیدونم چرا فولکس میبینم یاد تقلب و آلایندگی میوفتم و ماشیناش دلمو میزنه
واقعا تقلب و دروغ نفرت انگیز ترین کاره
KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
۲۱ آبان ۱۳۹۵بابا کدوم تقلب ……..
چیزی که واس اونا تقلبه واس ما کار صحیحه ……
تقلب چیز دیگه ایی داشم
تقلب یعنی ماشین بسازی 3 تومن بفروشی 20 تومن ……….
تقلب یعنی ماشینت 4 سیلندر 1.8 ایتری باشه مصرف صدی 12 …..
تقلب یعنی پیکانی رو که اون ور اب تو موزه میبینن ما هنوز تولید میکنیم به صورت وانت ….
تقلب یعنی موتور سمند تولید ملی عکس پژو رو موتورشه ( 1.8 لیتری)
تقلب یعنی تصادف میکنی کیسه هوا باز نمیشه بعدا میفهمی هیچ کیسه ایی در کار نبوده (تجربه شخصی)
تقلب یعنی ماشینی که دنده عقب نداره ….
تقلب یعنی وام ازدواج 3 تومن وام خرید خودرو داخلی 20 تومن ……
ای ننگ بر ما …………
Bavaria
۲۱ آبان ۱۳۹۵همه حرفات صحیح و درست،ولی اینا دگ تقلب نیست،کلاه برداریه،توهینه به شعور ما
البته اون پراید همه سودش توو جیب سایپا نمیره
نوید جهرمی
۲۲ آبان ۱۳۹۵حالا ی کار زشتی کرد چند گرم دی اکسید کربن بیشتری تولید کرده. اونم موتورای دیزلش. برا من یکی که اهمیتی نداره و چیزی از ارزشای فولکس واگن برام کم نمیکنه.
عوضش با این اشتباهش حسابی حواسشو جمع کرد و عملکردشو داره بهبود میده تا جبران مافات بشه.
4x
۲۱ آبان ۱۳۹۵ساخته دست بشر بی نقص نیست ولی این گلف به جرات میگم بی نقص.
هماهنگی طراحیش منو کشته اون از گل اینم از گلف یکی از یکی سالارتر افسوس که نمیتونیم بهره ببریم ازشون.
احمد باقری
۲۱ آبان ۱۳۹۵این ماشین، همیشه محبوب بوده.
متین
۲۱ آبان ۱۳۹۵یه گلف یه فولکس واگن ، بینظیره البته اینم بگم ها رقیب پراید نمیشه پراید بی رقیب ه خخخخخ
سیاوش
۲۱ آبان ۱۳۹۵چه بروز رسانی های عالی داشته
از موتور بگی تا طراحی خارجی امکانات داشبرد کیلومتر شمار
من خودم عاشق هاش بکم
گلفم که واسه همه هاش بک ها الگو
رضا پ
۲۱ آبان ۱۳۹۵ماشین یا گلف یا ، فقط مزدا!😂
هر کدوم زودتر تو ایران مونتاژ بشه( پول وارداتیشو ندارم) میخرم تا چند سال هم نگه میدارم حالا این دوتا خودروساز خود دانند! هر کدوم دیرتر بیان ایران ضرر میکنن.
گفته باشم!😂
احمد
۲۲ آبان ۱۳۹۵این حرفارو ولش قیمت چند؟؟؟
یاس ی
۷ آذر ۱۳۹۵اینکه تغییر قیمت نداشته باحاله، کلی امکانات اضافه شده ولی قیمت تغییر نمیکنه، اونوقت ما کلی کاهش کیفیت داریم ولی قیمتهامون سه برابر شده.
کاشکی پدال ی مقاله تهیه کنه راجب افزایش قیمت خودرو از سال 1391 به بعد در ایران و از همون سال در جهان.