در مسابقات درگ، آن چیزی که نهایتاً باعث موفقیت و یا شکست میشود، چگونگی بهکارگیری قدرت پیشرانه توسط خودرو است.
برای مثال این فولکسواگن گلف نسل دوم با پیشرانهی توربو را در نظر بگیرید. اگرچه خودرو دارای سیستم چهارچرخ محرک بوده و قدرت پیشرانه کمتر از ۱۳۰۰ اسب بخار نیست اما همیشه کنترل این میزان قدرت کار آسانی نخواهد بود.
اگر بخواهیم منصفانه بنگریم، گلف موردنظر سال پیش دو رکورد قابلتوجه بر جای گذاشته است. این خودرو بار اول مسافت یکچهارم مایل (۴۰۰ متر) را در ۹.۱۳ ثانیه و با سرعت ۲۶۹ کیلومتر در ساعت طی کرده است. بار دوم نیز زمان ۸.۸۹ ثانیه و سرعت ۲۷۲ کیلومتر در ساعت را ثبت کرده است.
هرچند اخیراً این فولکسواگن گلف Mtech Motorsport در نمایش اکشن فولکسواگن در Santa Pod Raceway شرکت نموده و با سبز شدن چراغ، خب چیزی خارج از برنامه رخ داده است.
بهعبارتدیگر این گلف سفارشی مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰.۶ ثانیه و با سرعت ۲۵۱ کیلومتر در ساعت طی کرده درحالیکه کنترل آن بسیار سخت بوده است.
با هم به تماشای این ویدئو مینشینیم.
فرشاد سجادیان
۲۹ دی ۱۳۹۵۱۳۰۰ اسب بخار برای یه هاجبک با این وزن و ابعاد، ریسک بزرگیه، رانندش باید شدیدا حرفهای باشه، وگرنه یا خودشو به کشتن میده یا بقیه رو
Aria
۲۹ دی ۱۳۹۵لامصب انگار شلیک شد
ELEMENTO
۲۹ دی ۱۳۹۵اون بیتل کناری چقدر عشقه ???
ME84
۲۹ دی ۱۳۹۵.
اون بیتله واقعا قشنگه. طراحیش هیچوقت کهنه نمیشه لامصب.
ASA
۳۰ دی ۱۳۹۵کاملا هم مطلوب!
فکر کنید عصبانی باشی
بشینی پشت این
احمد باقری
۳۰ دی ۱۳۹۵بالاخره توی یک ماشین، باید پارامترهای مختلف با هم تناسب داشته باشن تا ماشین به خوبی کار کنه، ابعاد و آیرودینامیک ماشین، قدرت پیشرانه، محور انتقال، گیربکسی که بتونه اون قدرت رو انتقال بده و …
علی
۳۰ دی ۱۳۹۵فکر میکنم لاستیک ها زیادی باریک اند
و انگار قدرتی که به لاستیک های عقب ارسال میشه خیلی زیادتر از لاستیک های جلوه و همین توازن رو به هم زده
خسرو
۳۰ دی ۱۳۹۵اون کلیپ هایی که دو چرخ جلو بلند می شوند،خیلی باحال اند.