فولکسواگن قیمت آرتئون R را در آلمان اعلام کرده است. این خودرو در دو نسخهٔ لیفتبک و شوتینگ بریک به بازار عرضه میشود و قیمت آن برای نسخهٔ لیفتبک از ۶۳,۰۹۵ یورو و برای نسخهٔ شوتینگ بریک از ۶۳,۹۸۰ یورو آغاز میشود. این قیمتگذاری، آرتئون R را در برابر رقبای سرسختی قرار میدهد زیرا برای مقایسه، قیمت بامو M340i با ۳۷۴ اسب بخار قدرت در آلمان از ۶۵,۲۰۰ یورو و قیمت آئودی S4 دیزلی با ۳۴۱ اسب بخار قدرت از ۶۳,۷۵۰ یورو آغاز میشود.
آرتئون R به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این موتور به یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه و سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Motion متصل شده تا خودرو را ظرف ۴.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت آرتئون R روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده اما با سفارش پکیج R پرفورمنس این رقم به ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا میکند.
متأسفانه آرتئون R در ایالاتمتحده عرضه نمیشود و این خودرو در این بازار صرفاً در نسخهٔ معمولی با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو قابل خریداری خواهد بود که ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل میشود اما برای آن سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Motion هم قابل سفارش خواهد بود. البته این سیستم در تیپهای بالایی بهصورت استاندارد ارائه میشود. قیمت پایهٔ آرتئون در بازار آمریکا از ۳۶,۹۹۵ دلار آغاز میشود.
محمد رستمی نژاد
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰به نظرم کهفولکس و پرفورمنس یا لذت رانندگی در مقطع کنونی اصلا رابطه خوبی باهم ندارن
چه در بحث سرمایه گذاری هایی که کرده
چه فکر هایی که برای خودروسازی هایی که داره میکنه
همهاین رو نشون میده که کاملاً از بحث پرفورمنس و لذت رانندگی دور شده
به جز یک گزینه آن هم گلف که نه خود گلف .بلکه یک مدل از انواع مدل های گلف (چون گلف مدلهای زیادی داره از کارخونه فولکس ) اون هم مدل R
من هیچ ربطی بین لذت رانندگی و فولکس نمیبینم در این چند سالی که گذشته
Porsche
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰آهن پاره = تسلا نه فولکس که دو برابر اون تجربه داره باز نه فولکس که طراحی هزاران برابر بهتری نسبت به حلبی های تسلا داره
گرون باشه یا نباشه خیلی عالیه
در جواب به آقای رستمی نژاد اینکه فولکس شاید خودش خیلی محصولات اسپورت تولید نکنه که البته داره ولی خیلی کم
در عوض زیر برند ها مثل آئودی پورشه لامبورگینی و ….. که خیلی زیادن محصولاتی زیبا با پرفورمنسی عالی رو به نمایش میگذارن
محمد رستمی نژاد
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰پورشه جان
اون زیر برند ها برای خودشون هستن
درسته ممکنه مالی فولکس پشت شون باشه
ولی دلیل که نمیشه فولکس رو به خاطر اینکه لامبورگینی رو داره بگیم فولکس پس ماشین های سریع میزنه
یعنی اگه تویوتا زمانی اومد (کاری با اینکه میخره یا نه ندارم میخوام منظورم رو متوجه بشی)
لامبورگینی رو خرید
میشه ما بگیم پس تویوتا ماشین های سریعی میزنه
رولزرویس هم متعلق یه bmw هست ولی نمیشه گفت که پسbmw هم ماشین های فوق با کیفیتی میزنه
بله با کیفیت هستند. ولی نه در حد رولزرویس
رولزرویس برای خودش هست
Bmw هم برای خودش هست .
علی turbo
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰اقای رستمی این حرف زو واقعا انتظار نداشتم بگی :ما میگیم مهندسی ناب المانی ولی قیمت رو نمیگیم.
عزیزم پورشه برای همین 911gt3که خبرش رو خوندی برای توسعه انجینش هزینه های کرده که از درامد خیلی از کمپانی ها بیشتره.
مقاله تست های طاقت فرسا انجینش رو خوندی که چه تست هایی رو ش انجام داد بعد اقا مهران زحمت کشید وطی چند کامنت مبحت رو تکمیل کرد.
حالا فکر کن این فقط برای یک مدله.
مرسدس برای amgو بی ام و برای بخش Mوائودی هم برای بخش RSهمچین هزینه های میکنی.
میدونم عاشق ماسل کارهایی و امیدوارم ویدیو های علی بخردی درباره چلنبر رو دیده باشی و کیفیت ساخت رو خودت قضاوت کنی.(البته من چلنبر رو هیت نمیکنم.)
مهندسی فقط گذاشتن یه موتور قوی نیست اگه این بود که تلاش برای ایجاد دان فورس بیهوده بود.
یه فیکی هم اومد گفت اوروس و دوج .
بی زحمت به همون دورانگو بگید بپیچه .
دورانکو 707اسب قدرت داره وrsq8رکوردار شاسی بلندها تو نوربر 543 فرق مهندسی ها تو پیچیدن و هندلینگه.
درضمن bmwبرای bmwاست و رولز رویس هم برای bmwاست .
محمد رستمی نژاد
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰علی جام شما هم درست میگی
با حرف شما موافق هستم
البته به نظرم قیمت ماشین های آلمانی هم که به پرفورمنس اونا مربوط میشه
بعد کیفیت بالایی هم داره
مثلا در پورشه و بنز و بی ام و از بهترین چرم ها و جیر ها استفاده میشه
و بهترین متریال
و همین هم باعث بالا رفتن قیمت تمام شده ماشین میشه
چون اگهکیفیت چرم و چوب یا جیر رو کمی پایین بیارن قطعا قیمت تمام شده ماشین خیلی کم میشه
مثل قضیه سوپرا وZ4 که قطعا کیفیت سوپرا در حد Z4 نیست و همین باعث بالا رفتن قیمت Z4 میشه
پرفورمنس سوپرا وZ4 تقریبا و خیلی زیاد یکی است
تو پورشه از بهترین چرم و جیر استفاده شده
پس منطقی هست که قیمت بالا تری هم داشته باشه
حالا تو مدل های پرفورمنس پول فیبر کربن استفاده شده در ماشین رو میخوره
بعد یک چیز دیگه هم که دوستان به نظرم اشتباه میکنن
مقایسه ماسل کار ها با سایر خودرو ها هست که من به عنوان یک طرفدار شدید ماسل کار ها بسیار مخالف مقایسه ماسل کار ها با سایر خودرو ها هستم
من هم اینقدر گیج نیستم که بگم الکی پورشه گرون است (بابا ماهم یک چیز هایی بلدیم ، درس پس میدیم به شما و دوستان )
هر چه قدر پول میدی آش میخوری علی جان
( البته این جمله برای اروپایی هاست )
آمریکایی ها میگن :
هر چه قدر پول میدی قدرت میگیری
علی turbo s
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰اقای رستمی منم این رو قبول دارم که ماسل کارها فقط باید باهم مقایسه بشن نه بقیه ماشین ها.
وکیفیت چرم و جیر و فیبر کربن باید جز اولویت های بعدی باشه.
الویت اصلی باید با مهندسی وتست باشه.
البته عشق هم این وسط نقش اصلی روداره مثلا شما عشق ماسل و من سوپر اسپرت اروپایی که هرسلیقه ای هم محترمه.
درضمن از کامنت هات هم خوشم میاد یه حس صمیمیت توش هست .
امیدوارم هرچه زودتر به عشقت چلنبر ٬کامارو یا ماستانگ برسی.
مهدی
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰خانواده فولکس اینقدر گسترده شده که رقابت درون گروهی زیادی هم بینشون بوجود میاد مثل همینجا که آرتئون با آئودی مقابل هم قرار میگیرن
ATa
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰“””متأسفانه آرتئون R در ایالاتمتحده عرضه نمیشود””” مدیرای بازار یابی شون خوب می دونن توو بازار آزاد با قیمت 78000 هزار دلاری کسی چنین آهنین پاره ای رو نمی خره! اروپایی ها و در راس آلمانی ها خدای گرون فروشی هستن پای عمل و پرفورمنس که می رسه اوروس از Dodge Durango srt با نصف قیمت چنان ضربه ای می خوره که توجیه تولیدش زیر سوال می ره. JEEP واگنیر 60 هزار دلاری اگر دست اینا بود خریدش برای خیلی ها افسانه می شد
محمد رستمی نژاد
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰آره
اروپایی ها خیلی خیلی خیلی گرون هستند
برای همین هم هست من خیلی با اروپایی ها حال نمیکنم
مگر فقط فراری و لامبورگینی و یکی دوتای دیگه که الان حضور ذهن ندارم
ما میگیم مهندسی ناب آلمانی ولی هیچ وقت قیمت رو نمیگیم
دقت کرده باشی در بین تمام ماشین های بنز و بی ام و پورشه و ائودی فقط فقط فقط مدل های تاپ و رده بالا شون خیلی خوب هستن
مدل های میانی و معمولی شون واقعا معمولی هستن
در بحث پرفورمنس آلمانی ها فقط فقط در مدل های تاپ و خیلی گرون عالی هستن
اون مدل هایی که همیشه وقتی خریدار میخره
شخصی سازی میکنه.
چون واقعا برای پول دار هاست
آمریکایی ها محبوب هستن چون همون پرفورمنس رو با قیمت بسیار بسیاربسیاربسیار کمتر میدن
ولیلی نمیبینم در یک خودروی پرفورمنس دنبال کیفیت اعلا یا بالا باشم
ترجیح میدم قوی تر باشه
ما که پشت گوشی نشستیم مدام تعریف میکنیم
وقت خرید که باشه
قیمت بالای آلمانی ها باهات حرف میزنه
میگهبیا منو بخر
میگی گرونوهستی حاجی
میرم یه دست دوم میارم
الخصوص توی اروپا که آلمانی ها خیلی خیلی گرون هستن
بد بخت باشی تو فرانسه زندگی کنی
لاستیک BMW M5 CS رو هم نمیبینی
پس لطفا اگه خواستید از آلمانی ها تعریف کنید از این به بعد
قیمت زیبایشان را هم مد نظر بگیرین
تشکر
RezaRs
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰حاجی اخرش منطقه اروند ماییم ? رحمت شیر مادرش خوزستانو آزاد کرد اگه از آزاد در بیاد خوزستان سکته میکنم
RezaRs
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰حاجی واقعا خیلی خوبه منطقه ازادیم ها
محمد رستمی نژاد
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰آره واقعا خوبه رضا جان
ولی آخر نگفتی که کجا هستی
نامرد بازی در نیار.
RezaRs
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰لب کارون ?
BenzSLR
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰آمریکا عالی سلطان، آلمان آشغال اخ
اوروس به آلمان چه ربطی داره ؟
علی turbo
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰به خاطر 4تاسنسور تبلیغاتی پودر نشی
مهراد
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰فکر کن بی ام و سری 3 و سری 5 و مرسدس کلاس E رو ول کنی بری فولکس واگن بخری
فولکس واگن جزو بزرگترین نام های حال حاضر در خودروسازیه (( به واسطه میزان فروش و ثروت و زیر مجموعه های سوپر غول )) ولیکن نام خود فولکس واگن با ماشینهای محدوده ۲۵ هزار یورو گره خورده نه ۶۵ هزار یورو و به بالا
مهدی
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰دقیقا کلا فلسفه ی فولکس واگن خودرو های گرون نیست فولکس واگن یعنی خودروی مردم چیزی که همه توان خریدش رو داشته باشن
charger
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰آرتﺋون R اگه تو آمریکا عرضه میشد قیمتش زیر 50 تا بود تو اروپا مالیات خیلی زیاده
محمد مختاری آذر
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰واقعا خودرو های فولکس واگن عالی هستش
مخصوصا این خودرو
REZA
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰فولکس واگن حتمآ باید به برند لوکس مثل لکسوس یا اینفیتی یا جنسیس جدا تولید کنه این یک سیاسته فروشه که خیلی خوب جواب داده.
این ماشین با این کیفیت و قدرت قطعآ با برند فولکس زور به مشتری میاره که بنز و ائودی و بی ام و رو بخواد نخره و این رو انتخاب کنه ولی اگر یک برند لوکس جدا داشت حتمآ خیلی بهتر قابل درک بود.
البته حتمآ روی میزان فروش و مشتریهای وفادار خودش حساب کرده که دست به تولید زده .
بااحترام به نظرات دوستان
mohsen.g
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰آئودی و بنتلی تو گروه فولکس واگن همین وظیفه رو اجرا میکنند عزیزم
(Saeed(peugeot
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰رقیب پژو ۵۰۸ pse هستش این خودرو
رامتین
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰من خودم عاشق فولکسم. آرتئون R بهتر بود برای اینکه از پس BMW340 یا برادرش آئودی S4 بر بیاد، می بایست موتورشو تغییر میداد. البته برنامه ای برای تولید این خودرو با موتور VR6 با 380 اسب بود که البته در سایتهایی که مطالعه کردم نوشته بود مدیران فولکس به جد روی موتور VR6 کار کرده بودند و آزمایشهای طولانی مدت انجام شد و در نهایت از نظر پرفورمنس و آلودگی، موتور 4سیلندر مذکور، کاملا پیروز مقایسه در اومد. البته یه راهی وجود داره که آرتئون R را بی رقیب کرد: استفاده از موتور 5سیلندر 2.5 لیتری که 400 اسب و 480نیوتن متر گشتاور داره که بی نظیره این موتور.
mohsen.g
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰یه هیبرید ملایم رو همین موتور دو لیتری توربو ی چهار سیلندر تقریبا همون پرفورمنس منظور شما رو تامین میکنه با قیمت کمتر… به هر حال آرتئون رقیب پژو 508 باید باشه تا بنز و ب ام و
رامتین
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰فکر نکنم محسن جان. پژو 508 یه لول پایینتر از خودروهای آلمانیه. تفاوتی بنظرم بین فولکس و آئودی نیست. روی این محصول و گلف، تکنولوژی ای که فولکس استفاده میکنه، کاملا هم سطح آئودیه. پژو508 در بهترین حالت بتونه با خودروهای سدان مثل آلتیما رقابت کنه و البته پسرعموش تالیسمان.
Sina10
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰هنوز هم رقیبی توانمندی برای M340i پیدا نشده
اون از پژو 508 PSE که گرونتر بود
این هم آرتئون R که ضعیف تره
البته طراحی آرتئون رو دوست دارم ولی بامو M340i یه چیز دیگه است!!
Ali_b
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰پشتش چقدر شبیه بعضی ماشین های مرسدس بنزه!