فولکس واگن

قیمت‌گذاری فولکس‌واگن اطلس کراس اسپرت، در میانهٔ رقبا

اطلس کراس اسپرت نسخه‌ای کوچک‌تر، شیک‌تر و کوپه مانند از کراس‌اوور فول سایز فولکس‌واگن اطلس است که چندی پیش معرفی شد و تا قبل از پایان ماه مارس امسال راهی نمایندگی‌های فروش در ایالات‌متحده می‌شود. حال فولکس‌واگن لیست قیمت تیپ‌های مختلف این کراس‌اوور میان سایز را اعلام کرده است. اطلس کراس اسپرت در هشت تیپ گوناگون با دو پیشرانهٔ مختلف و انتقال قدرت دیفرانسیل جلو یا چهارچرخ محرک به بازار عرضه می‌شود.

پیشرانه‌های این ماشین با اطلس فول سایز مشترک هستند که این یعنی موتور اول آن یک واحد ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۳۵ اسب بخار قدرت و موتور دوم یک نمونهٔ ۳.۶ لیتری VR6 با ۲۷۶ اسب بخار قدرت است. نیروی هردوی این موتورها توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک در حالت عادی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود اما برای هردو موتور سامانهٔ چهارچرخ محرک هم قابل سفارش خواهد بود.

قیمت اطلس کراس اسپرت در تیپ پایهٔ S از ۳۱,۵۶۵ دلار آغاز می‌شود که هرچند از رقبای کره‌ای یعنی هیوندای سانتافه و کیا سورنتو گران‌تر است اما از رقبای ژاپنی مثل نیسان مورانو و هوندا پاسپورت قیمت پایهٔ کمتری دارد. گران‌ترین تیپ اطلس کراس اسپرت نیز تیپ پریمیوم R-Line با پیشرانهٔ VR6 است که قیمت آن از ۵۰,۸۱۵ دلار آغاز می‌شود. این تیپ و تیپ پریمیوم به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند اما در دیگر تیپ‌ها این سامانه با قیمت ۱۹۰۰ دلار قابل سفارش خواهد بود.

هر هشت تیپ اطلس کراس اسپرت با پیشرانهٔ چهار سیلندر قابل خریداری هستند اما پیشرانهٔ VR6 برای دو تیپ پایینی S و SE ارائه نمی‌شود؛ بنابراین کسانی که خواهان موتور شش سیلندر هستند باید حداقل ۳۸,۳۶۵ دلار برای تیپ SE Tech پرداخت کنند. همچنین هرچند همان‌طور که گفته شد این کراس‌اوور آلمانی تا قبل از پایان ماه مارس راهی نمایندگی‌های فروش می‌شود اما تیپ‌های R-Line آن کمی دیرتر برای فروش ارائه خواهند شد.

فولکس‌واگن دو پکیج سفارشی بنام‌های V6 Twoing و پانورامیک سانروف را هم برای اطلس کراس اسپرت ارائه کرده است. هردوی این پکیج‌ها فقط برای دو تیپ SE Tech شش سیلندر و SE Tech R-Line شش سیلندر قابل سفارش هستند. پکیج اولی (پکیج بکسل) با قیمت ۵۵۰ دلار، قلاب تریلر کارخانه‌ای و آلترناتور قوی‌تر را به همراه دارد و پکیج دوم که برای سفارش آن باید ۱۲۰۰ دلار پرداخت کرد، شامل سانروف پانورامیک با باز و بسته شدن و حرکت کشویی برقی می‌شود.

 

مقایسهٔ قیمت پایهٔ فولکس‌واگن اطلس کراس اسپرت با رقبا

کراس‌اوور

قیمت پایه

هیوندای سانتافه ۲۶,۹۹۵ دلار
کیا سورنتو ۲۷,۷۳۵ دلار
شورلت بلیزر ۲۹,۹۹۵ دلار
جی‌ام‌سی آکادیا ۳۰,۹۹۵ دلار
اطلس کراس‌اسپرت ۳۱,۵۶۵ دلار
نیسان مورانو ۳۲,۶۲۵ دلار
هوندا پاسپورت ۳۳,۰۸۵ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (4196 ديدگاه)

    با این قیمت عالی و مناسب بقیه رقبا یا باید بکشن کنار و شاهد فروش کمشون باشن یا یک فکری به تعدیل قیمتهاشونو بکنن. اطلس خیلی خوبه

  2. Enzo

    ۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (317 ديدگاه)

    انتخاب من بین اینا بلیزره .البته اگه آمریکا زندگی میکردم.فعلا که داریم با کره شمالی میشیم کشور دوست وبرادر

  3. (Saeed(peugeot

    ۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (324 ديدگاه)

    با وجود جی ام سی با اون قیمت کمتر ….و بلیزر جدید که فروش فوق العاده ای داشته …فکر کردن به اطلس با اون قیمت فاجعس
    حتی از بلیزر هم گرونتره ….ارزش قیمتشو نداره…

  4. بی نام

    ۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (6 ديدگاه)

    فقط بلیزر و اکادیا

  5. MAHDI

    ۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (5357 ديدگاه)

    ظاهر لوکس و زیبایی داره، یکم هم مثل آئودی Q8 ظاهر کوپه بودن داره که درکل خیلی جذاب هستش بین رقبای خودش، از نظر کیفیت وعملکرد هم که نیازی به توضیح نداره، فولکس هستش دیگه!!!

  6. ALIREZA

    ۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (227 ديدگاه)

    با احترام به نظرات دوستان انتخاب من آکادیا شما یه بار عکساشو ببینید

  7. ALIREZA

    ۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (227 ديدگاه)

    MAHDI عزیز با احترام به نظرات شما ، به نظر من بین رقبا تو بحث جذابیت جمس آکادیا بین رقبا خیلی جذاب تره
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2019/02/GMC-Acadia-2020-1024-04.jpg
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2019/04/2020-gmc-acadia-live-photos.jpg

    1. MAHDI

      ۳ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (5357 ديدگاه)

      بله اینم واقعا جذابه.من تو این کلاس شناخت ندارم. یعنی دنبال نکردم مطالبشون رو. البته منم نگفتم جذاب ترین در کلاس خودشه.منظورم اینه در مقابل رقباش طراحی جذابی داره و چیزی کم نداره، یعنی کاملا یه رقیب قدرتمنده!!!
      ممنونم!!!!!!!!

  8. ایلیا

    ۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (731 ديدگاه)

    نصف موهای سر منو این اگزوزهای مسدود شده با پلاستیک فولکس و آئودی سفید کرد!
    شرکت به این عظمت خودرو به این زیبایی و جذابیت، این سراگزوز های بسته ی کروم کاری شده چیه؟ من واااقعا درکشون نمیکم. انگار ینفر به عمد داره همچین ضربه ای به شرکت میزنه.
    همون جک s5 هم اگزوز رو گذاشته تو سر اگزوز، کار سختیه واقعا؟

  9. مرتضی

    ۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (78 ديدگاه)

    یه چیزی میخوام بگم ، اولش بگم خودم خبر دارم ایران چه خبره و کاری ندارم ، خواستم بگم قبول دارید بعضی از برنامه فروش های شرکت های بزرگ خصوصا فولکس واگن ، شورلت و فورد مضخرفه؟ مثلا در مورد اپشن پانورامای این اطلس ، طرف حتما باید تیپ 6 سیلندر ماشین رو انتخاب کنه! خوب با این قیمت بنزین توی کشور های غرب ، شاید طرف دلش بخواد با موتور کم حجم ماشین فول بخره ، که بنظرم افراد زیادی همینطور اند. این وابسته بودن اپشن ها به تیپ سفارش و موتور سفارش باید یخورده عوض بشه. حداقل میدونم تسلا و بیشتر کمپانی های شرقی مثل تویوتا کمتر از این قوانین زوری برای فروش میزارن

  10. ADAK

    ۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1849 ديدگاه)

    انتخابم gmc

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا