اگر ساکن ایالاتمتحده بوده و قبلاً دوستدار خودروهای ۴ درب فست بک مانند با پهنای قابلتوجه و اورهنگ های کوتاه باشید، شاید فولکسواگن آرتئون ۲۰۱۹ را بپسندید.
قیمت مدل پایهی SE FWD این خودرو از ۳۵۸۴۵ دلار آغاز میشود درحالیکه برای خرید مدل چهار چرخ محرک SE 4Motion باید ۳۷۶۴۵ دلار پرداخت کنید. آرتئون دومین خودروی گرانقیمت فولکس در آمریکا بوده و تنها گلف R با بهای ۴۰۳۹۵ دلاری از آن گرانتر است. البته قیمت مدل فول آرتئون SEL پریمیوم به ۴۴۹۴۵ دلار میرسد.
نیروبخش این خودرو پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی بنزینی با قدرت ۲۶۸ اسب بخاری و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متری است. این پیشرانه بهصورت استاندارد به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک متصل شده و البته سیستم چهار چرخ محرک این خودروساز نیز در تریم پایه ارائه میشود.
از نظر تکنولوژیهای بکار رفته میتوان به سیستم دامپرهای تطبیقی، سیستم استارت/استاپ، ترمز پیشگیری از برخورد خودکار، هشت ایربگ و… اشاره کرد.
- آرتئون SE
این نسخه که پایه است از ویژگیهایی همچون رینگهای ۱۸ اینچی، چراغهای جلو و عقب LED، جلوپنجره کرومی، شیشههای بدون فریم با محیط اطراف کرومی و خروجیهای اگزوز دوگانه برخوردار است. داخل کابین نیز صندلیهای چرمی و گرم شونده با تنظیم در ۱۲ جهت دیده میشوند.
ورود بدون کلید با استارت دکمهای، سیستم تهویه مطبوع سه ناحیهای، فرمان پوشیده از چرم، دوربین دید عقب، برفپاککنهای حساس به باران، آینه وسط با تیره شوندگی خودکار، دستگیرههای درب فولاد ضدزنگ و… نیز بهصورت استاندارد وجود دارند.
از نظر ایمنی و ارتباطات نیز این تجهیزات وجود دارند: صفحهنمایش ۸ اینچی، رادیو ماهوارهای SiriusXM، بلوتوث، دو درگاه USB، هشت بلندگو، اپل کارپلی و اندروید اتو، میرور لینک، هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، هشدار ترافیک عقب و…
- آرتئون SEL
این نسخه قیمت پایهی ۳۹۹۹۵ دلاری برای مدل دیفرانسیل جلو و قیمت ۴۱۷۹۵ دلاری برای مدل چهار چرخ محرک دارد. در آرتئون SEL تجهیزات بیشتری همچون چراغهای LED با سیستم نورپردازی جلو، سانروف پانورامیک، آینههای برقی، استارت از راه دور، صندلیهای چرمی ناپا، تریم چوبی، نورپردازی داخلی، صفحهنمایش ۸ اینچی، کاکپیت دیجیتال ۱۲.۳ اینچی، کروز کنترل تطبیقی و… وجود دارد.
- آرتئون SEL پریمیوم
این خودرو بر پایهی نسخهی SEL ساخته شده و قیمت آغازین ۴۴۹۴۵ دلاری دارد. این خودرو بهصورت استاندارد از سیستم چهار چرخ محرک، رینگهای ۱۹ اینچی، فرمان گرم شونده، پدال شیفتر، صندلیهای جلوی تهویه دار، صندلی رانندهی ماساژوردار، صندلیهای عقب گرم شونده، تریم آلومینیوم برس خورده، نورپردازی داخلی، کنترل تهویه مطبوع در بخش عقب، درب صندوق برقی، سیستم صوتی ۷۰۰ واتی با ۱۲ بلندگو سود میبرد.
هشدار خروج از مسیر، کنترل نوربالا، دستیار پارک و… نیز بهصورت استاندارد در آرتئون SEL پریمیوم وجود دارد.
- پکیج R-Line
خریداران میتوانند پکیج E-Line را با پرداخت ۱۲۶۵ دلار برای هر تریمی انتخاب کنند. البته این قیمت مختص رینگهای ۱۹ اینچی است و برای انتخاب رینگهای ۲۰ اینچی باید ۱۷۶۵ دلار پرداخت کنید.
انتظار میرود فولکسواگن آرتئون ۲۰۱۹ از ماه آوریل و با گارانتی ۶ ساله یا ۱۱۵ هزار کیلومتری وارد بازار شود.
Amir213r
۹ فروردین ۱۳۹۸مقایسه کنید با طراحی اسپورت و فست بک سوناتا…!!!!!!!
овsкиكMас
۹ فروردین ۱۳۹۸گلم کلاس این ماشین با سوناتا فرق داره اصلا! رقباش چیزهای دیگه ای هستن اول کلاس هارو یاد بگیر بعد با اکانت های مختلف بیا!!!!!! سوناتا که اتفاقا طراحیش شیکه مثل تاروس نیومد کپی لیفان ۸۲۰ بزنه!
Sajjad
۹ فروردین ۱۳۹۸حیف نیست بیخیال سدان های کشیده و زیبا بشی و بری سراغ شاسی بلندها؟!
چقدر این ماشین از نمای بغل زیباست.
من یه سدان رو همیشه به یه هاچبک مرتفع ترجیح میدم (کراس اور)
seyed.AMG
۹ فروردین ۱۳۹۸از نمای جلو هم زیباست هر وقت میبینمش مخم سوت میکشه ! اما نمای عقبش میتونست بهتر باشه
علی
۹ فروردین ۱۳۹۸508 میخوردش
پرچم دار اروپا 508
مهدی
۹ فروردین ۱۳۹۸مجله carmagazine یه رقابت انجام داده بین آلفا جولیا و آئودی a5 اسپرت بک وفولکس واگن آرتیون وپژو 508 که این نتایج رو بدست آوردن درآخر.
جایگاه اول _ پژو 508
جایگاه دوم _ آلفاجولیا
جایگاه سوم _ فولکس واگن آرتیون
جایگاه چهارم _ آیودی a5 اسپرت بک
مهدی
۹ فروردین ۱۳۹۸اگه توگوگل A5 VS 508 روسرچ کنید این رقابت رو درش پیدا میکنید
seyed.AMG
۹ فروردین ۱۳۹۸پژو ، ۵۰۸ رو نداشت میخواست چیکار کنه !!
بی نظیر …
seyed.AMG
۹ فروردین ۱۳۹۸راستی اقا مهدی تو کامنت قبلی نشد جوابت رو بدم ، اولا مرسدس AMG GTR سوپر gt هست نه سوپر اسپرت و یجورایی رقیب استون مارتین dbs سوپرلگراست و دوما کی گفته amg gtr مخصوص پیست ، فقط یه خاطر داشتن باله یه ماشین نمیتونه مخصوص پیست باشه .
سوما منظور من amg gts بود که همون باله رو هم نداره که تو نوربرگ خیلی سریع تر از m850i بوده
همچنین رکورد s63 تو نوربرگ زیر ۸ دقیقه ست ولی m850i بالای ۸
درسته رقیب اصلی m8 و قطعا تو نوربرگ رکورد 850i رو ارتقا میده اما با این تفاوت سنی، هنر نکرده
)این رکورد ها رسمی نیست اما ثبت شده )
علی
۹ فروردین ۱۳۹۸داره داش مهدی لینک گذاشتم
نمیدونم پدال چرا کامنت منو حذف میکنه پدال جان با پژو مشکل داری ????
جان من ناراحت میشی بگو چیزی از پژو نزارم
https://www.carmagazine.co.uk/amp/best/executive-car/
Amir213r
۹ فروردین ۱۳۹۸دوست عزیز
طرفدار برند خاصی نیستم …حوصله بحث کردن ندارم
اطلاعات خودرو ایم اگه از شما بیشتر نباشه کمتر هم نیست …
انقدر بیکار نیستم واسه تخریب ی برند با چنتا اکانت بیام ..
من فقط نظرمو گفتم ..
قدیما پدال بهتر بود…واسه نظرات هم ارزش قائل بودن ….
مهدی
۹ فروردین ۱۳۹۸طراحی خیلی خوبی داره
رامتین
۹ فروردین ۱۳۹۸بارها علاقمو به آرتئون در سایت گفتم. واقعا خودروی به نهایت زیبایی است. والا ما پاسات را در عکسها که میدیدیم همه میگفتن چقدر ساده و بیروح. از نزدیک دیدیم زمین تا آسمان فرق کرد. بهیچ وجه نمیشه در عکس، قوسهای بدنه و صیقلی بودنش و کلا جزییات را مشاهده کرد. این آرتئون هم تقریبا با قیمت40000دلار مجوز ورود به ایران را میتونه دریافت کنه. موتور بسیار پرقدرت 200 کیلوواتی 4چرخ محرک، کیفیت آلمانی، فست بک بودن طراحی مانند آئودی rs5 و… اگه بشه بعد اصلاح قیمتها با 600تومن خرید، من خودم هرجور شده این کارو میکنم.
حسين وي
۹ فروردین ۱۳۹۸تجربه رانندگی با پاسات رو دارم
شتاب و هندلینگ عالی داره
طراحی داخلی خیلی خوبی داره
ولی واقعا چهره ساده ایی داره درست از عکساش بهتره خیلی
ولی بازم سادست
به نظره من تلیسمان رخ بهتری داره ولی اصلا نمیتونه سواری پاسات و کیفیتش رو بده
Iman67
۹ فروردین ۱۳۹۸آرتئون ماشین دوست داشتنی هست اما بنده حس میکنم اونطور که باید بهش توجه نشده
به هر حال این طراحی سنگین و عالی در کنار کیفیت بالایی که داره کار رو برای رقبا سخت میکنه
سعید(تهران)
۹ فروردین ۱۳۹۸پس معلوم شد چرا فولکس روی پاسات توی آمریکا زیاد سرمایه گذاری نمیکنه، این خیلی به سلیقه آمریکایی نزدیکتره، برام عجیب بود الان همه چیز روشن شد…
Saman
۹ فروردین ۱۳۹۸چقدر شیک و کلاس بالاست ، طراحیش حرف نداره.
(Saeed(peugeot
۹ فروردین ۱۳۹۸خیلی چهره ی خوب و جا افتاده ای داره و من که شخصا عاشق برند پژو هستم جدا از این مسائل
پژو ۵۰۸ جدید امتیازه بیشتری نسبت به این آورده بود
محمدامین مقدم
۹ فروردین ۱۳۹۸به نظر بنده که طراحی بسیار شیک و زیبایی داره . بسیار زیباتر و شیک تر از508