احتمالاً اطلاع دارید که گروه فولکسواگن حضور گستردهای در بازار کامیونهای سنگین دارد چراکه این گروه خودروسازی بیشتر سهام دو شرکت از بزرگترین سازندگان کامیون جهان یعنی اسکانیا سوئد و مان آلمان را در اختیار دارد. حال دومین شرکت مذکور یعنی مان قصد دارد با یک نسخهٔ تغییر برند دادهشده از نسل جدید ون فولکسواگن کرافتر به بخش جدیدی از بازار وارد شود.
تا پیشازاین، مان صرفاً در بخش سنگین فعالیت میکرد و کمترین ظرفیت ساختههایش از ۷.۵ تن آغاز میشد اما این محصول جدید که TGE نامگرفته است با ظرفیتی از ۳ تا ۵.۵ تن در بخش سبک قرار میگیرد. تنها تفاوت میان مان TGE و فولکسواگن کرافتر در جلوپنجره و بعضی از جزئیات تریمها و تیپها است. البته لوگوی مان نیز جایگزین لوگوی فولکسواگن شده است. هرچند هنوز مان تأیید نکرده است اما بهاحتمالزیاد این خودروی تجاری جدید در همان کارخانهٔ واقع در لهستان ساخته میشود که کرافتر هماکنون در آنجا تولید میشود.
نیروی این ون توسط یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر دیزل با یک یا دو توبوشارژر تأمین میگردد که رنج قدرتی از ۱۰۲ تا ۱۷۷ اسب بخار را ارائه میکند. جهت انتقال این نیرو بهصورت استاندارد یک گیربکس ۶ سرعتهٔ دستی در نظر گرفتهشده درحالیکه یک نمونهٔ ۸ سرعتهٔ اتوماتیک هم بهصورت سفارشی ارائه میگردد. سیستم انتقال قدرت نیز به هر سه صورت دیفرانسیل جلو، دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل قابل سفارش است.
مان هدف عرضهٔ TGE را استفاده در خدمات توزیعی و صنایع ساختوساز اعلام کرده است. این خودرو بهصورت پانل ون (ونی که صرفاً مخصوص حمل بار است و در پشت راننده و سرنشین جلو صندلی دیگری ندارد. این نوع ونها فاقد پنجرههای جانبی بوده و درواقع یک وانت یا کامیونت مسقف محسوب میشوند) با امکان انتخاب دو نوع فاصلهٔ محوری، سه طول و سه ارتفاع ارائه میگردد که بزرگترینِ آن فضایی معادل ۱۸,۳۰۰ لیتر دارد. در همین حال نسخهٔ وانت TGE نیز در دو نوع تک یا دو کابین و با طولهای مختلف شاسی عرضه میشود.
تولید محصول جدید مان/فولکسواگن در آوریل ۲۰۱۷ آغازشده و از پاییز همین سال در سراسر اروپا عرضه میگردد. همچنین درصورتیکه این ون در ایالاتمتحده عرضه گردد باید با فورد ترانزیت و دوج رم پرومستر به رقابت بپردازد. ضمناً مان در دههٔ ۸۰ میلادی هم محصولاتی را بانام سری G عرضه میکرد که آنهم در اصل همان فولکسواگن LT بود که با برند مان عرضه میشد. فولکسواگن LT نیز پدربزرگ کرافتر کنونی محسوب میشود.
َAmir Kral
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ماشینهای سنگین مان حرف ندارن
امیرحسین
۲۵ مرداد ۱۳۹۵آره. واقعا شاهکارن.
حميد
۲۴ مرداد ۱۳۹۵چقدر موتورش ضعیفه
تو جاده کوهستانی بیچاره هر ماشینی که پشت این قرار بگیره
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۲۴ مرداد ۱۳۹۵شاید میخوان یه ایوکو دیلی از تو این در بیارن
با این وصف باید منتظر نسخه های بزرگتر و مینی باس جفت محور هم باشیم
احسان(احسان سابق)
۲۵ مرداد ۱۳۹۵خیلی دوس دارم راننده این ماشین باشم
LAND CRUISER 70
۳۰ مهر ۱۴۰۳مدل وانت 4WD این مدل و
IVECO DAILY 4×4
به صورت اتوماتیک دو دف و
کیا K2700 اتوماتیک دو دف
بهترین گزینه ها برای پر کردن جای نیسان جونیور هستند