فولکس واگن

امسال از گروه فولکس‌واگن چه محصولات جدیدی را خواهیم دید؟

گروه فولکس‌واگن چندی پیش کنفرانس رسانه‌ای سالانهٔ خود را برگزار کرد و ضمن ارائهٔ چشم‌اندازهایی برای سال جاری، سندی ۳۷۱ صفحه‌ای در مورد تأثیرات شیوع بیماری کرونا بر فعالیت‌های گروه در سال ۲۰۲۰ منتشر نمود. با نگاهی عمیق‌تر به این سند اما می‌توان جزئیات محصولات جدید این گروه که قرار است تا پایان سال ۲۰۲۱ معرفی شوند را هم مشاهده کرد.

برند اصلی گروه یعنی خود فولکس‌واگن امسال مدل الکتریکی جدید ID.5 به همراه یک کراس‌اوور کامپکت کوپه به بازار عرضه خواهد کرد که دومی احتمالاً نسخهٔ اروپایی از مدل نیووس است که هم‌اکنون در آمریکای جنوبی عرضه می‌شود. علاوه بر این، اواخر امسال مدل‌های ID.4 Crozz و ID.4 X به همراه کراس‌اوور سه ردیفهٔ ID.6 در چین عرضه خواهند شد درحالی‌که قرار است یک تیگوآن محلی هم در هند عرضه شود. کراس‌اوور جدید تارک برای بازار روسیه نیز دیگر محصول جدید فولکس‌واگن طی سال جاری خواهد بود.

برای اشکودا، نسل جدید هاچ‌بک فابیا معرفی خواهد شد و کودیاک هم قرار است فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای خود را تجربه کند. علاوه بر این، به‌تازگی کراس‌اوور کوچک کوشاک برای بازار هند معرفی شده و انتظار می‌رود برای کراس‌اوور الکتریکی انیاک هم یک نسخهٔ کوپه بنام GT تدارک دیده شده باشد. در همین حال، بنتلی قرار است یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی از بنتایگا را به همراه یک محصول پلاگین‌هیبریدی دیگر معرفی کند که یا برای فلاینگ اسپار خواهد بود و یا کانتیننتال. لامبورگینی اما امسال محصول جدیدی برای طرفداران خود نخواهد داشت زیرا در این سند فقط مدل اوراکان STO ذکر شده که قبلاً معرفی شده است.

از سوی دیگر اما پورشه سال شلوغی خواهد داشت زیرا غیر از معرفی تایکان کراس توریسمو، برنامهٔ به‌روزرسانی ماکان را هم دارد که احتمالاً نسل جدید و الکتریکی آن خواهد بود. علاوه بر این، یک مدل اسپرت همه‌جانبه هم به خانوادهٔ ۹۱۱ اضافه خواهد شد که احتمالاً مدل سفری خواهد بود که شایعات زیادی در مورد آن شنیده‌ایم. آئودی هم برای امسال کراس‌اوور الکتریکی جدید Q4 E-Tron و همین‌طور نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی از Q5 را تدارک دیده است.

اما جذاب‌ترین محصول گروه فولکس‌واگن در سال ۲۰۲۱ را برای آخر مطلب گذاشته‌ایم. این خودرو عضو جدیدی از خانوادهٔ بوگاتی شیرون است که فعلاً هویت آن فاش نشده اما سازندهٔ فرانسوی گفته است که این نسخه به دنبال رکورد سرعت نخواهد بود. این یعنی نیروگاه W16 بوگاتی در این نسخهٔ جدید از شیرون روی کار دیگری تمرکز خواهد داشت. آیا این نسخهٔ رودستر شیرون است که شایعات فراوانی در مورد آن شنیده‌ایم؟ فقط زمان پاسخ این سؤال را خواهد داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Regra loaded

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (228 ديدگاه)

    تا شیرون را خز نکنیم آرام نمی گیریم

    موافقم 30
    مخالفم 18
    1. R@m!n

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      قشنگ باید پولارو جمع کنن بعدش دوباره همینو با کیت بدنه و چراغ جدید با یه اسم جدید که قطعا آخرش “رون” داشته باشه.

      موافقم 17
      مخالفم 10
      1. علی

        ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (148 ديدگاه)

        R@m!nتو یکی از معدود افراد فنی سایت هستی.اما هیچ وقت نظرت رو بدون تعصب ندادی.

        موافقم 15
        مخالفم 2
        1. R@m!n

          ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          چه گرفتاری شدیم ??????

          موافقم 10
          مخالفم 2
  2. Benz309 1974

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    لطفا از این جور مقالات بیشتر بگذارید تا از محصولات آینده با خبرشیم.

    موافقم 10
    مخالفم 4
  3. مهدی

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    از بوگاتی خوشم نیومد ولی بقیه خیلی خوب بودن
    پدال از این مطلب ها هم زیاد بزار

    موافقم 9
    مخالفم 10
  4. mahan

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    ????بوگاتی شبیه ماشین شارژی شده

    موافقم 7
    مخالفم 1
  5. محمد

    ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا شیرون هارو میریزه تو فولکس واگن ها

  6. مانی

    ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    بجز اولی‌
    یکی‌ از یکی‌ زشت تر
    چرا طراحی‌ها اینجوری شدن

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا