هربرت دایس مدیرعامل گروه فولکسواگن دیگر به عنوان مدیر اجرایی این گروه و برند فولکسواگن انجاموظیفه نخواهد کرد.
فولکس میگوید دایس روی هدایت گروه فولکسواگن تمرکز خواهد کرد و رالف برنداستاتر از اول جولای سال جاری میلادی به عنوان مدیرعامل جدید برند فولکسواگن منصوب خواهد شد. مدیرعامل جدید فولکس دو سال پیش را به عنوان مدیر عملیات ارشد در برند فولکسواگن مشغول به کار بوده است.
پس از آنکه دیزل گیت فولکسواگن در سال ۲۰۱۵ کشف شد دایس به همراه مدیر هیئتمدیره فولکسواگن به خودداری از آگاه کردن سرمایهگذاران درباره این رسوایی و دستکاری در بازار خودرو متهم شدند. البته پس از پرداخت جریمه ۹ میلیون یورویی توسط فولکسواگن، دایس و همکارش از اتهامات رهایی یافتند.
هربرت دایس مدیرعامل گروه فولکسواگن میگوید:
رالف برنداستاتر یکی از باتجربهترین مدیران گروه است. در طول ۲ سال گذشته او عملکرد موفقی به عنوان مدیر عملیات ارشد داشته و نقشی کلیدی در شکلگیری دگرگونی برند ایفا کرده است. من بسیار خوشحالم که او به عنوان مدیرعامل جدید برند فولکسواگن انتخاب شده است.
تا زمان تکمیل فاز نخست استراتژی دگرگونی، فولکسواگن قدمهای مهمی خواهد برداشت. این برند به دنبال ارائه حملونقل بدون آلایندگی به همه افراد است. فولکس میخواهد تا سال ۲۰۲۵ حداقل ۱.۵ میلیون خودروی الکتریکی را بفروشد. جدای از الکتریکی سازی برند فولکسواگن روی دیجیتالی سازی نیز تمرکز خواهد داشت.
رالف برنداستاتر هم گفته است:
بر مبنای استراتژی دگرگونی ۲۰۲۵، برند ما یکی از اصلیترین تأمینکنندگان حملونقل پاک خواهد بود و البته ما میخواهیم به یک کمپانی تکنولوژی دیجیتال هم تبدیل شویم. من میخواهم از کل تیم فولکس برای تعهد فوقالعاده خود تشکر کنم. ما قطعاً با یکدیگر راه خود را ادامه خواهیم داد.
مدیرعامل جدید برند فولکس از سال ۱۹۹۳ به این شرکت پیوسته و از آن زمان تاکنون در پستهای گوناگونی از جمله مدیر تدارکات فلز برای شاسی و قوای محرکه و مدیر پروژه خودروهای جدید حضور داشته است. او در سال ۲۰۰۵ به برند سئات منتقل گردید و پس از آن نیز در پستهای مختلفی حضور داشت.
برنداستاتر در سال ۲۰۱۵ به عنوان عضو هیئتمدیره خودروهای سواری برند فولکسواگن منصوب شد. از اول آگوست ۲۰۱۸ نیز او مدیر عملیات ارشد خودروهای سواری این برند بوده است.
مهدی
۲۱ خرداد ۱۳۹۹چرا مدیر عامل ها هی عوض میشن
MehdiTurbo
۲۱ خرداد ۱۳۹۹چون اینجاست که مدیرعامل های عوضی همیشه ثابتند.چون قدرت دست یک نفره،چون پارتی بازی نیست.
رامتین
۲۱ خرداد ۱۳۹۹واقعا مدیریت این ابر شرکت کار دشواریه. گروه فولکس واگن، در چندین کشور فعالیت میکنه و خصوصا در چین و چک و اسپانیا کارخانه هایی مستقل داره. ای کاش در ایران هم کارخونه میزد. شاید این اتفاق بیوفته! تا 14 آبان امسال صبر کنید….
meysam
۲۱ خرداد ۱۳۹۹بعد از دیزل گیت بزرگترین اشتباه فولکس، کنار گذاشتن نام بیتل بود.
شاید هم اشتباهی بزرگتر از دیزل گیت
میشد روی بیتل خیلی مانور داد و محصولات جالبی بر پایه ساختار اصلیش تولید کرد.
همون کاری که با پورشه کرد که اولش صرفا محصولات اسپرت 2 درب تولید میکرد و الان مدلهای مختلفی ازش تولید میکنه و فروش بالایی داره
محمد حسین
۲۱ خرداد ۱۳۹۹مثل کاری که ب ام و با مینی کرد
Omid622
۲۱ خرداد ۱۳۹۹آقا رامتین 14ابان قراره چه اتفاقی بیفته