فولکسواگن آمادهی معرفی پاسات ۲۰۲۰ در نمایشگاه خودروی دیترویت میشود. هماکنون جزئیات بیشتری از این خودرو منتشر شده چراکه برخی اصحاب رسانه اخیراً توانستهاند نسخهی پیشتولیدی پاسات فیس لیفت را برانند.
اگرچه فولکسواگن قبلاً این خودرو را به عنوان مدلی کاملاً جدید معرفی کرده بود اما خب دقیقاً اینگونه نیست چراکه پاسات ۲۰۲۰ در واقع نسخهی فیس لیفت شده از مدل فعلی میباشد. کار اند درایور میگوید پاسات از نظر ساختاری و فنی همچون قبل بوده و فاصلهی بین محوری آن نیز ۲۸۰۴ میلیمتر میباشد.
این موضوع ناامیدکننده است چراکه پاسات فعلی در سال ۲۰۱۱ معرفی شده اما خب پاسات ۲۰۲۰ دارای استایل کابین و ظاهری متفاوتی خواهد بود.
در بحث طراحی ظاهری از نسل جدید جتا الهام گرفته شده و پکیج سفارشی R-Line نیز در دسترس خواهد بود که شامل مواردی همچون رینگهای ۱۹ اینچی آلیاژی میباشد. کابین نیز شاهد نصب صفحه لمسی ۸ اینچی با ارتباطات اندروید اتو و اپل کارپلی خواهد بود.
نیروبخش فولکس پاسات ۲۰۲۰ پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو است که همچنان قدرت ۱۷۴ اسب بخاری داشته ولی گشتاور آن به ۲۸۰ نیوتون متر رسیده که افزایش ۳۱ واحدی را نشان میدهد. این پیشرانه با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک هماهنگ شده و نیرو را منحصراً به چرخهای جلو منتقل میکند.
اگرچه پیشرانهی پاسات نسبت به رقبا کم میآورد اما ظاهراً فولکس تصمیم گرفته پیشرانهی ۶ سیلندر را نیز عرضه کند. این موضوع بازهم ناامیدکننده است چراکه پاسات GT 2018 دارای پیشرانهی ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری با قدرت ۲۸۰ اسبی و گشتاور ۳۴۹ نیوتون متری میباشد. قطعاً طرفداران از این پیشرانه خوششان میآید اما عدم وجود آن خیلی سورپرایز کننده نیست چراکه مدل ۲۰۱۹ پاسات از آن بیبهره است.
Saeed
۲۲ آذر ۱۳۹۷بعد از نزدیک به ۸ سال صرف یه فیس لیفت عجیبه.شایدم وقتی دیده غولای این کلاس مثل کمری و آکورد علیرغم ارائه نسل جدید مجبور به کاهش تولید شدن (به خاطر کشش سلیقه بازار به سمت کراس اوورها)نمیخواد خیلی هزینه کنه تو گسترش و توسعه سدان بزرگش.اما جدای هر دلیلی فکر کنمپاسات چه ظاهری چه فنی کم و بیش رنگ و روی کهنگی گرفته دیگه.
Landscape
۲۲ آذر ۱۳۹۷حال بهمزن ترین محصول فولکس همین پاساته حالا این هیچ تمام برندهای معروف تو طراحی
محصولات اقتصادیشون از مدلای لوکسشون اهام میگرن اما فولکس کارش بر عکسه از جتا الهام گرفته نمیدونم چه فکری کردن که این ایده رو اجرایی کردن
sina
۲۲ آذر ۱۳۹۷توقع بیشتری داشتم ازش بعنوان پرفروش ترین سدان فولکس (جهان؟)
با این توصیفات از پس کمری و اکورد و التیما و مزدا 6 بر نمیاد قطعا.
رینگاش خعلی خوبن ولیی و نمای جانبیش هم شبیه A5 اسپورت بک شده.
رامتین
۲۲ آذر ۱۳۹۷بنظرم تا وقتی آرتئون هست زیاد روی پاسات که حداقل از نظر ابعادی بسیار نزدیک به آرتئون هست، وقت نمیزارند.
بعد یه نکته ناامیدکننده: موتور پاسات 2 لیتری توربو با 175 اسب!! به راحتی هر چه تمامتر الان میشه از موتور 2لیتری به شکل تنفس طبیعی توان 180 اسب گرفت!! این یعنی فولکس اصلا براش پاسات مهم نیست. شاید سال 2011 این توان با بکارگیری توربو قابل توجه بود اما تا الان باید همین بمونه؟ چرا در آرتئون از موتور 2لیتری توربو 280 اسب ارائه میشه! به شدت دوست دارم آرتئون را از نزدیک ببینم..