شاید فولکسواگن از محصول جدید خود به عنوان نسخه نزدیک به تولید نام برده باشد اما این جتای ویژه فاصله قدرتی قابلتوجهی با نسخه جادهای دارد. جتا بونویل به منظور خودنمایی در صحرای نمکی یوتا توسعه یافته است.
فولکس جتای استاندارد با پیشرانه ۱.۴ لیتری ۱۴۷ اسب بخاری در دسترس است اما جتا بونویل سه و نیم برابر قویتر است! بله پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری TSI این خودرو به خانواده نامآشنای EA888 تعلق داشته و به منظور تولید قدرت بیشتر از ۴۹۳ اسب بخاری تیون شده است.
خبر خوب اینکه نسخه اسپورت تر جتا GLI همین نزدیکیها بوده و از پیشرانهای مشابه با قدرتی مناسب سود خواهد بود. با این وجود انتظار نداریم پیشرانه ۲ لیتری یاد شده قدرتی نزدیک به ۴۹۳ اسب بخار داشته باشد. نسخه اسپورت جتا از همان ترکیببندی پیشرانه مدل گلف GTI بازار آمریکا سود خواهد برد بنابراین احتمالاً شاهد قدرت ۲۲۰ اسب بخاری و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متری خواهیم بود.
چه زمانی جتا GLI را خواهیم دید؟ فولکسواگن قول داده که به زودی سدان جمعوجور و اسپورت خود را وارد بازار آمریکا خواهد کرد. از آنجایی که مدیران فولکس گفتهاند نسل جدید جتا در اروپا عرضه نخواهد شد بنابراین انتظار معرفی مدل GLI در قاره همیشهسبز را هم نداریم.
از دیگر اطلاعات مربوط به جتا GLI میتوان به ارائه گیربکس سفارشی ۷ سرعته دوکلاچه به عنوان جایگزین نسخه ۶ سرعته دستی استاندارد و همچنین سیستم تعلیق مستقلی اشاره کرد که از گلف GTI گرفته شده و جایگزین تنظیمات ارزانتر میله پیچشی شده است.
به همین منوال، مدل ویژهی جتا بونویل نیز تلاش خواهد کرد تا به منظور شکستن رکورد در دریاچه بونویل از سرعت ۳۳۵.۵ کیلومتر در ساعت عبور کند. ما قبلاً رکوردشکنیهای متعددی از فولکسواگن در رویدادهایی همچون Pikes Peak و گوودوود دیدهایم…
madjid #the_greatest
۱۹ مرداد ۱۳۹۷انشاالله یک رکورد شکنی دیگه