با فولکسواگن ویرتوس ۲۰۱۸ آشنا شوید! پس از لو رفتن چندین تصویر نه چندان با کیفیت از این خودرو در هفتههای پیشین، هماکنون نسخه سدان هاچبک محبوب پولو در برزیل معرفی شده است. این سدان جدید در ماه ژانویه برای رقابت با شورولت پریسمای گرانتر، هوندا سیتی موفق و همچنین فیات کرونوس جدید و تویوتا یاریس سدان وارد بازار خواهد شد.
همانگونه که انتظار میرفت ویرتوس جدید دارای شباهتهایی به پولوی هاچبک مخصوصاً در پلتفرم خود است. این خودرو از همان پلتفرم MQB-A0 سود میبرد که باعث میشود تقریباً از همه قطعات پولو استفاده کند. سیستم تعلیق، فرمان، پیشرانهها و گیربکسها شامل این موارد مشترک میشوند.
فولکسواگن تأیید کرده در زمان کنونی تنها نسخه ۲۰۰ TSI که مجهز به پیشرانه ۳ سیلندر توربوی ۱ لیتری بوده عرضه خواهد شد. این پیشرانه به همراه اتانول قدرت ۱۲۸ اسب بخاری داشته درحالیکه با بنزین خروجی ۱۱۵ اسبی را نشان میدهد. گشتاور ۲۰۰ نیوتون متری آن نیز در دورهای ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ پیشرانه به دست میآید. ویرتوس با این پیشرانه در ۹.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت آن با سوخت اتانول به ۱۹۴ کیلومتر در ساعت میرسد.
از نظر بصری، ویرتوس همان نمای جلوی پولو را داشته و برخی بازنگریهای مدل هاچبک در بازار آمریکای جنوبی را نیز به همراه دارد. در بخش عقب شاهد هویت جدید فولکسواگن هستیم که در آینده نسل جدید جتا نیز از آن برخوردار خواهد شد. چراغهای عقب ویرتوس مخصوصاً در بخش روی صندوقعقب نازکتر هستند.
به منظور ایجاد فضای کابین بیشتر نسبت به پولو هاچبک، ویرتوس دارای فاصله بین محوری ۲.۶۵ متری بوده که دقیقاً به اندازه فاصله بین محوری نسل فعلی جتا بوده و ۸.۵ سانتیمتر طویلتر از پولو است. این خودرو همچنین با طول ۴.۴۸ متری بهطور قابلتوجهی کشیدهتر از پولوی ۴.۰۵ متری میباشد. صندوقعقب ویرتوس گنجایش ۵۲۱ لیتری داشته که بیشتر از فضای بار ۳۰۰ لیتری پولو نشان میدهد.
فولکسواگن در زمان معرفی ویرتوس اعلام کرد این خودرو یکی از ایمنترین نسخههای کلاس خود است. پولو که از همان پلتفرم ویرتوس استفاده میکند در تستهای تصادف لاتین انکاپ موفق به کسب حداکثر امتیازات ایمنی شده است. فولکس میگوید در بخش اعظم ساختار هر دو خودرو از فولادهای مخصوص و با کشش بسیار بالا به همراه قطعات شکل گرفته در دمای بالا استفاده کرده است.
ویرتوس ۲۰۰ TSI از نظر تجهیزات ایمنی بهصورت استاندارد دارای کنترل پایداری الکترونیکی و تجهیزاتی چون سیستم کمک ترمز هیدرولیکی، قفل دیفرانسیل الکترونیکی، پاک کردن خودکار دیسک ترمز و پایش فشار باد لاستیکها میباشد.
حامد
۲۷ آبان ۱۳۹۶جلوش بی جذبست ولی عقبش و کابینش فوقالهادست?
sina
۲۷ آبان ۱۳۹۶بنطر من جلوش از عقبش بهتره
عقبش ناهمگونه برا من
Sina
۲۷ آبان ۱۳۹۶از بدیهای فولکس واگن نسبت به بقیه آلمانیا مثل بنز ب ام و و آئودی اسم گذاریشه
اون چندتا شرکت وقتی اسم یه محصولشو میخونی همون اسمش تا ۷۰ درصد مشخصاتشو بهت میگه
مثلا ابعادش ؛شاسی بلند یا سدان بودنش ؛ کلاسش و..
ولی فولکس اسمهاش خیلی گنگ و پیچیدست
سعید(تهران)
۲۷ آبان ۱۳۹۶دقیقا همونیه که از فولکس انتظار میره…
mohammad_FM 480
۲۷ آبان ۱۳۹۶طراحی خوبی داره مخصوصا طراحی داخلی و عقبش که عالیه…
ولی موتورش زیاد جالب نیست بنظرم این ماشین میتونست موتور قویتری داشته باشه
رضا پ
۲۷ آبان ۱۳۹۶این خوراکه بازار ایرانه
ماموت اینو مونتاژ کنه تو ایران خوب فروش میکنه
Achtung
۲۸ آبان ۱۳۹۶فولکس یعنی باوقار و با ارزش یعنی الماس اصلی که میتونی ارزون بخریش
حمیدرضا
۲۸ آبان ۱۳۹۶هند چین برزیل همه ماشین های مخصوص خودشون رو دارن اونم از برندهای بزرگ اونوقت ما اندرخم یه قرار داد بستن موندیم
مجید سبزواری
۲۸ آبان ۱۳۹۶گلف سدان