نسل جدید فولکسواگن گلف GTI طبق دعوتنامهای که ژرمنها به خبرنگاران خودرویی فرستادهاند در نمایشگاه ژنو ۲۰۲۰ معرفی خواهد شد. اتوکار میگوید مدل GTD هم در این رویداد خودرویی حاضر خواهد بود اما نسل جدید گلف R در فستیوال سرعت گوودوود در ماه جولای پردهبرداری خواهد شد.
اتوکار ادعا میکند GTI جدید از نسخه بهروز شده پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی کنونی که در حالت استاندارد قدرت ۲۴۲ اسبی دارد استفاده خواهد کرد. یک گیربکس ۶ سرعته دستی و نسخه ۷ سرعته دوکلاچه هم در دسترس خریداران خواهد بود. البته قبلاً گفته شده بود که گلف GTI از دستیار هیبریدی ملایم استفاده خواهد کرد اما ظاهراً اینگونه نخواهد بود.
افرادی هم که پیشرانه دیزلی را ترجیح میدهند خواهند توانست گلف GTD را انتخاب کنند که ظاهراً از پیشرانه ۲ لیتری توربوی ۱۹۷ اسب بخاری استفاده خواهد کرد. همانند مدل GTI مشتریان خواهند توانست از بین دو نوع گیربکس یاد شده یکی را انتخاب نمایند.
مدل پرچمدار گلف R حداقل قدرت ۳۰۰ اسب بخاری خواهد داشت و شاید در بالاترین سطح قدرت حدود ۳۹۵ اسبی را ارائه نماید. این خودرو هم مثل نسلهای پیشین خود از سیستم چهار چرخ محرک سود خواهد برد.
اما مدل پلاگین هیبریدی GTE پرفورمنسی الکتریکی شده را عرضه کرده و در سال ۲۰۲۰ پدیدار خواهد شد. این خودرو با دو قدرت ۲۰۱ و ۲۴۱ اسبی عرضه خواهد شد و هر دو نسخه از باتری ۱۳ کیلووات ساعتی استفاده خواهند کرد.
اطلاعات کنونی نشان میدهند فولکسواگن تنها دو مدل GTI و R را در آمریکا عرضه خواهد نمود. به این ترتیب رونمایی این مدل در ژنو فرصت زیادی را در اختیار فولکسواگن قرار خواهد داد تا آنها را آمادهی فرستادن به بازار آمریکا بکند. هنوز مشخص نیست که گلف R چه زمانی وارد بازار آمریکا خواهد شد.
ممد ژانگولر
۲۸ دی ۱۳۹۸حیف که بعضیها جا نمیشن داخل گلف مگر نه از همه نظر حرف نداشت.
مهزیار
۲۸ دی ۱۳۹۸جوووون
Hamid...Audi
۲۸ دی ۱۳۹۸دنیا هنوز قشنگی هاش رو داره …
Ferrari Fxx K Evo
۲۸ دی ۱۳۹۸بهترین و با سابقه ترین هاچبک تاریخ خودروسازی ?
رامتین
۲۸ دی ۱۳۹۸واقعا عاشق این خودرو هستم. نمیدونم چرا کلا خودروهای کامپکت را دوست دارم. مثلا M2 و یا همین گلف که طول زیر 4.50 دارند. GTI همه چیزش عالیه اما فقط یک عیب داره و آنهم دیف جلو بودنشه. البته عیب که نیست ولی خب گلف R با چهار چرخ محرک چیز دیگریه. گلف R از هر نظر (توان موتور، آپشن، ترمز، دیفرانسیل و …) سرتر از GTI است. میشد فولکس، یک نسخه کم آپشن از GTI را با چهار چرخ محرک ارائه میکرد که عالی میشد. چون گلف R حداقل 10هزار دلار گرونتر از GTI است و با پول یک R میشه حتی سری 3 بی ام و خرید!