فولکسواگن در وطن خود و در نمایشگاه مهم فرانکفورت ۲۰۱۹ محصولات جدیدی را رونمایی خواهد کرد که شاید مهمترین آنها خودروی الکتریکی ID.3 باشد. این خودرو میتواند پس از بیتل افسانهای مهمترین محصول این برند آلمانی لقب گیرد.
فولکسواگن ID.3 جدید اولین محصول الکتریکی تولید انبوه این خودروساز است که درعینحال برای اولین بار از پلتفرم مدولار MEB جدید استفاده میکند. این معماری بهطور ویژه برای خودروهای الکتریکی طراحی شده است.
محصول الکتریکی فولکس با سه نوع باتری عرضه خواهد شد: نسخهی پایهی ۴۵ کیلووات ساعتی برد ۳۳۰ کیلومتری داشته درحالیکه نسخهی ۵۸ کیلوواتی محدوده حرکتی ۴۲۰ کیلومتری خواهد داشت. سومین و کاملترین مدل به باتری ۷۷ کیلووات ساعتی مجهز بوده و با یکبار شارژ برد ۵۵۰ کیلومتری را ایجاد میکند.
نیروبخش این خودروی جدید پیشرانهی الکتریکی ۲۰۱ اسب بخاری است که در بخش عقب سوار شده و چرخ های عقب را به حرکت درمیآورد. البته این پیشرانه در دو مدل فول تر بکار رفته و مدل پایه از پیشرانهی ۱۴۷ اسبی استفاده میکند. شایان ذکر است گشتاور هر دو پیشرانه برابر با ۳۱۰ نیوتون متر میباشد.
به لطف فضاسازی هوشمندانه و کاربردی، فولکس ID.3 جدید تقریباً ابعاد مشابه نسل فعلی گلف داشته اما فاصله بین محوری آن ۱۴۵ میلیمتر بیشتر و برابر با ۲۷۶۵ میلیمتر است. همچنین ظرفیت محفظه بار عقب این خودرو ۳۸۰ لیتر میباشد.
این فاصلهی بین محوری زیاد به فولکسواگن اجازه داده تا دربارهی کابین ID.3 کاملاً فکر کند و بنا به ادعای خود، استاندارد طلایی جدیدی در کلاس خودروهای کامپکت وضع نماید. داشبورد خودرو نیز طرح آیندهنگرانه ای داشته و از صفحهنمایش ۱۰ اینچی برای سیستم اطلاعات سرگرمی دارای بهروزرسانی از راه دور سود میبرد. همچنین پشت آمپرها نیز از نوع دیجیتالی هستند.
تمامی کنترلهای این خودرو از طریق پانلهای لمسی در دسترس بوده و فولکسواگن تنها دکمههای سنتی را برای شیشهبالابرها و چراغهای هشدار خطر در نظر گرفته است. همچنین سیستم کنترل صوتی نیز وجود دارد که با گفتن عبارت “سلام ID” شروع بکار میکند.
مدل پایهی ۴۵ کیلووات ساعتی بهصورت استاندارد با شارژر ۵۰ کیلوواتی شارژ می شود و البته گزینهی شارژر ۱۰۰ کیلوواتی نیز وجود دارد. مدل رده میانی نیز با شارژر استاندارد ۱۰۰ کیلوواتی عرضه می شود و ۳۰ دقیقه شارژ آن باعث ایجاد برد ۲۵۰ کیلومتری می شود. مدلهای پرچمدار نیز با شارژر ۱۲۵ کیلوواتی در دسترس هستند.
پیشخرید نسخه سفارشی ۱st ادیشن این خودرو از ماه می آغاز شده و تاکنون بیش از ۳۰ هزار نفر علاقهمندی خود به این خودرو را ابراز کردهاند. مدلهای ID.3 1st ادیشن از سیستم ناوبری، رادیو DAB پلاس، صندلیها و فرمان گرم شونده، کابل شارژ مود ۲ و رینگهای ۱۸ اینچی سبکوزن استاندارد برخوردار هستند.
مشتریانی که خواهان چیز بهتری هستند میتوانند به دنبال مدلهای ۱st پلاس و ۱st مکس باشند که اولی دارای دوربین دید عقب، کروز کنترل تطبیقی و ورود و استارت بدون کلید میباشد. همچنین نورپردازی داخلی، دو پورت USB-C، چراغهای جلوی LED، رینگهای ۱۹ اینچی آلیاژی و… نیز در این خودرو وجود دارند.
اما مدل ۱st مکس از تجهیزات بیشتری همچون هدآپ دیسپلی واقعیت مجازی، سیستم صوتی محیطی بیتس، سقف شیشهای پانورامیک و رینگهای ۲۰ اینچی برخوردار میباشند.
فولکسواگن هنوز جزئیات فنی کامل ID.3 را منتشر نکرده و انتظار میرود در روزهای آتی خبرهای بیشتری از آن به دست رسانهها برسد. این خودروساز آلمانی بارها اعلام کرده قیمت پایهی این خودرو در آلمان زیر ۳۰ هزار یورو خواهد بود. تولید ID.3 از اواخر سال جاری میلادی آغاز شده و اولین نمونهها در اوایل سال آینده به دست مشتریان خواهند رسید.
[دانلود ویدئو][دانلود ویدئو]
sajjad
۲۰ شهریور ۱۳۹۸بدون ذره ای تردید یکی از با ارزش ترین الکتریکی های بازاره . واقعا ارزش خریدش بالاس و بی نقصه
گروه فولکس واگن واقعا از لحاظ تکنولوژی یک سر و گردن بالاتر از اکثر برند هاست . سیستم های اطلاعات سرگرمی و کاکپت های مجازی در حد اسمارت فون ها توی همه ی ماشینای همه ی زیر مجموعه هاشه
از لحاظ فنی هم که مشکل برد اکثر رقیباش رو نداره و قدرتش هم کافیه کاملا .خوش بحال اونایی که میتونن بخرنش
SS
۲۰ شهریور ۱۳۹۸به نظرم حذف تمام کلیدهای فیزیکی و ادغام اون ها در سیستم اطلاعات-سرگرمی ماشین فقط در صورتی قابل پذیرش هست که هزینه صرفه جویی شده در این قسمت صرف متریال و طراحی بهتر داشبورد و اجزای اون بشه. در غیر اینصورت و استفاده از متریال ارزان قیمت نه تنها ظاهر داشبورد بهتر نمیشه بلکه کیفیت پایین اون بیشتر هم جلب توجه میکنه
sina7
۲۰ شهریور ۱۳۹۸واقعا عالیه ولی اگه اولین محصول مهم فولکس، بیتل باشه؛دومیش گلف نیس؟
قاعدتا ID-R باید سومی باشه
علی
۲۰ شهریور ۱۳۹۸گلف خودروی پرفروشی هست ولی نه چندان مهم و افسانه ای
..Hossein
۲۰ شهریور ۱۳۹۸خیلی عالیه
ولی اونجور که من خوندم گفته بودن که سومین خودروی مهم تاریخ فولکس باشه، بعد از بیتل و گلف
شاهین
۲۰ شهریور ۱۳۹۸سلام
هر مجله ای از دید خودش این ترتیب رو انجام میده و بعضیا ID.3 رو بعد از بیتل و گلف سومین خودروی مهم تاریخ فولکس دونستن و منبع خبری مورد استفاده تو این خبر هم اون رو دومین خودروی مهم پس از بیتل دونسته.
به هر حال در اصل موضوع که ID.3 یکی از مهم ترین محصولات چند سال اخیر فولکس بوده خللی وارد نمیشه.
مک وال
۲۰ شهریور ۱۳۹۸زبان طراحیش رو مانند بقیه محصولات فولکس واگن دوست دارم. واقعا با تمام وجود احساس میشه که با یه خودرو الکتریکی پیشرفته طرفید. انگار تو آینده هستید.
قیمت زیر 30هزار یورو هم واقعا عالیست.
به نظرم فولکس واگن در آینده مهمترین خودروساز بشه
MAHDI
۲۰ شهریور ۱۳۹۸طراحی مدرنی داره وحس آینده رو میده به آدم.همینطور طراحی داخلیش. اما اگه بخوام با
ب ام و i3 مقایسه اش کنم ب ام وi3 بعد چندین سال از معرفیش هنوزهم طراحی خیلی مدرن تری داره حتی طراحی داخلیش. ب ام و i 3 و الانم فولکس واگن id. 3 هردوشون خیلی جذاب و دوست داشتنی هستن واسه استفاده در شهرهای شلوغ!!!!!
مهدی اکرمی
۲۰ شهریور ۱۳۹۸ایده طرح روی پدال هاش واقعا عالی و جذابه
ShoMpeT
۲۱ شهریور ۱۳۹۸این سومین ماشین مهم تاریخ فولکس هست! برای همین هم اسمش ID3 هستش!!!
بعد از بیتل و گلف!
Behrouz. anzali
۲۱ شهریور ۱۳۹۸بعد از قضیه دیزل دیزل گیت فولکس واگن خیلی زود خودشو جمع جور کرد . دمشون گرم. بعضی دوستان میان میگن با تقلب ماشین میسازن !!!! من نمیفهمم یعنی چی؟ خودشم وقتی چنین حرفی میزنه فکر نکنم معنی اونو بدونه. بحرحال این ماشین اینده خیلی خوبی داره.