تیگوآن پرفروشترین محصول فولکسواگن است و حالا این شرکت رسماً نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ این کراساوور کامپکت را همراه با ارائهٔ نسخههای جدیدی معرفی کرده است. تیگوآن مدل ۲۰۲۱ از جلوپنجرهٔ کاملاً جدیدی برخوردار شده که چراغهای بازطراحی شده با فرمی مشابه چراغهای گلف جدید در طرفین آن قرار گرفتهاند. در تیگوآن جدید سپر اسپرتتر با ورودیهای هوای برجستهتر هم به چشم میخورد.
در عقب خودرو تغییرات بسیار کمتر هستند ولی بااینحال در اینجا هم بهروزرسانیهای جزئی مثل گرافیک داخلی جدید چراغها و سپر بازطراحی شده با سر اگزوزهای تزئینی به چشم میخورد. علاوه بر این، نوشتهٔ TIGUAN هم به مرکز درب صندوق و زیر لوگوی فولکسواگن منتقل شده است. رینگهای جدید نیز تکمیلکنندهٔ بهروزرسانیهای بیرونی تیگوآن مدل ۲۰۲۱ هستند.
در کابین این کراساوور کامپکت نیز شاهد بهروزرسانیهای اندکی هستیم که مهمترین آنها غربیلک فرمان جدید با دکمههای چراغدار لمسی است؛ اما علاوه بر این، کنترلهای لمسی در جاهای دیگر کابین تیگوآن جدید هم بکار رفتهاند زیرا تیپهای بالایی آن به کنترلهای لمسی تکنولوژیک برای سیستم تهویه مجهز شدهاند. فولکسواگن همچنین کراساوور کامپکت خود را به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید با کنترل صوتی طبیعی و قابلیت اتصال چند گوشی هوشمند هم مجهز کرده است. این سیستم از طریق یک نمایشگر ۸ یا ۱۰.۲۵ اینچی ارائه میشود درحالیکه خودرو به صفحه آمپر دیجیتالی هم مجهز شده است.
بهروزرسانی قطعات دکوراتیو، سیستم نورپردازی داخلی جدید با ۱۵ رنگ مختلف و سیستم صوتی پریمیوم ۴۸۰ واتی فندر هم از دیگر ویژگیهای داخلی برجستهٔ تیگوآن مدل ۲۰۲۱ هستند. در بخش ایمنی هم سیستم جدیدی بنام دستیار مسافرت ارائه شده که میتواند تا سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت، فرمان، گاز و ترمز را کنترل کند. این ماشین همچنین به جدیدترین نسل از کروز کنترل تطبیقی هم مجهز شده که محدودیتهای سرعت محلی، علائم مرزی شهرها و چهارراهها را تشخیص میدهد.
اما همانطور که اشاره شد، فولکسواگن همراه با معرفی فیسلیفت تیگوآن، نسخههای جدیدی شامل یک نمونهٔ پلاگینهیبریدی و نسخهٔ عملکرد بالای R را هم برای آن ارائه کرده است. البته سازندهٔ آلمانی فعلاً اطلاعات زیادی در مورد این دو نسخهٔ جدید منتشر نکرده و فعلاً فقط میدانیم تیگوآن پلاگینهیبریدی ۲۴۵ اسب بخار قدرت و نسخهٔ اسپرت R آن ۳۲۰ اسب بخار قدرت دارد.
این دو نسخهٔ جدید فقط مخصوص بازار اروپا بوده و در ایالاتمتحده عرضه نخواهد شد؛ بنابراین تیگوآن در آمریکا مثل قبل فقط با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو قابل خریداری خواهد بود که ۱۸۴ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا میکند و سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن قابل سفارش خواهد بود. فیسلیفت فولکسواگن تیگوآن مدل ۲۰۲۱ بهزودی در بازار اروپا عرضه خواهد شد اما آمریکاییها برای خرید آن باید تا پاییز سال ۲۰۲۱ صبر کنند. با توجه به این تأخیر طولانی، تیگوآن جدید در بازار آمریکای شمالی با مدل ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد.
♤ANGUS_812♤
۱۲ تیر ۱۳۹۹طراحیش خیلی روان تر و ریلکس تر شده
یکی از خوش استیل ترین شاسی بلند های ایرانه
طراحی های فولکس واگن تجملاتی نیست ولی خیلی دلنشینه
مخصوصا پاسات و آرتئون و اطلس
تیگوان هم بهترین کراس اوور پایه در کل بازار جهانی هست
مطلبی خوندم که نوشته بود بعد از گلف فرشته نجات فولکس واگن بعد از دیزلگیت بود(تیگوان)
iman
۱۲ تیر ۱۳۹۹طراحی ماشینهای فولکس واگن اینقدر محافظ کارانه با تغیرات اندک و ساده در عین حال زیبا هستند که به سختی میشه ازشون ایراد گرفت همین تیگوان طراحی خوبی داشت الانم نمیشه گفت این قشنگتره یا قبلیش
Peyman56
۱۲ تیر ۱۳۹۹حرف نداره.واقعا دلنشین تر شده.گرافیک چراغای جلوش برخلاف گلف خیلی بهش میاد.
AMIR-REZA
۱۲ تیر ۱۳۹۹بیرونش خیلی قشنگه ….(قشنگ ترم شده)
کابینش هم زیبا و ساده است ولی کاش داخلش رو رو مثل گلف جدید میکرد اون خیلی جذاب تر و به روز تره….
javad
۱۲ تیر ۱۳۹۹جلوی قبلی بهتر بود
Hadi
۱۲ تیر ۱۳۹۹بسیار با ابهت و تکنولوژیک تر از قبل شده…
بهترین انتخاب در کلاس کراس اوور های کامپکت هستش ?
حسین
۱۲ تیر ۱۳۹۹ماموت دو سال پیش با قیمت 330 ملیون و با موعد 60 روزه به مردم فروخته.الان مدل 2018 صفرو بالای 1میلیارد گذاشتن و گلف gti هم با قیمت 300تومن فروخته. البته مدل 2021 هم قشنگ شده
بهراد
۱۲ تیر ۱۳۹۹باید این سری ماشینایی که وارد میشه رو با نرخ ارز و تعرفه پایین وارد بازار کنن و فقط به خانواده های بدون ماشین یا دارای ماشین با عمر بیشتر از ١٠ (که حداقلش ۵ سال همون ماشین دستش بوده باشه)بفروشنش. تو سندش درج کنن که نمیشه از یه قیمتی بالاتر بفروشنش.(ارزون خریدن ارزونم باید بفروشن)یا برای افزایش قیمتش مالیات بزارن،همون پولم خرج جاده ها بکنن.
یعنی کسی نتونه انبارش کنه سوبله چوبله بندازه. کسیم که میخره حداقلش ۶ سال نگهش میداره و بدلیل افت قیمت نمی فروشتش.یکیم شرط کیلومتر و گارانتی واسش بزارن که ماشین وسیله ی مصرفی بشه نه سرمایه ای.
حداقل این کارو واسه ماشینای هیبریدی و برقی بکنن.اینطوری تشنگی بازارم برطرف میشه،قیمت بقیه ماشینا هم میاد پایین.مصرف بنزین و آلایندگیم خیلی کمتر میشه.
تیرداد
۱۵ تیر ۱۳۹۹الان راهکار دادی شما عجب
آریا ماشین
۱۷ تیر ۱۳۹۹یکی از این tiguan 4motion ها بقل کوچه مون پارک کرده بود هی نگاه میکردم باز نگاه میکردم بازم نگاه میکردم?