فولکس واگن

معرفی نسخهٔ دوگانه‌سوز فولکس‌واگن گلف برای بازار اروپا

فولکس‌واگن برای نسل هشتم گلف طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌ها را ارائه می‌کند که به خریداران انتخاب از بین نمونه‌های بنزینی، دیزلی و هیبریدی را می‌دهد. حال گزینهٔ دوگانه‌سوز CNG هم به این موتورها اضافه شده که در گلف TGI ارائه می‌شود. این در حالی است که گروه فولکس‌واگن به‌تازگی دو محصول دوگانه‌سوز دیگر یعنی اشکودا اکتاویا G-Tec و آئودی A3 G-Tron را هم معرفی کرده است. گلف TGI به همان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژی مجهز شده که در سینهٔ دو مدل دوگانه‌سوز مذکور از اشکودا و آئودی هم قرار دارد.

این موتور که ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، به لطف اصلاحاتی مثل ضریب تراکم ۱ به ۱۲.۵، هم کارایی بالایی دارد و هم پاک است به‌گونه‌ای که در هر صد کیلومتر بین ۴.۱ تا ۴.۳ کیلوگرم CNG مصرف و در هر کیلومتر بین ۱۱۱ تا ۱۱۷ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند. مجموع ظرفیت مخازن CNG گلف دوگانه‌سوز ۱۱۵ لیتر یا ۱۷.۳ کیلوگرم است که امکان پیمودن حدود ۴۰۰ کیلومتر را صرفاً با استفاده از گاز فراهم می‌کند. علاوه بر این، یک باک ۹ لیتری بنزینی هم برای خودرو در نظر گرفته شده که در صورت خالی شدن مخازن گاز مورداستفاده قرار می‌گیرد.

گاز طبیعی به‌طورکلی آلایندگی کمتری نسبت به بنزین دارد به‌گونه‌ای که به گفتهٔ فولکس‌واگن، پیشرانهٔ گلف TGI در صورت کار با گاز، ۲۵ درصد دی‌اکسید کربن کمتری نسبت به بنزین تولید می‌کند و تولید مونوکسید کربن و اکسیدهای نیتروژن آن‌هم به میزان قابل‌توجهی کمتر است. فولکس‌واگن گلف TGI جدید هم‌اکنون در دو نسخهٔ هاچ‌بک و استیشن در اروپا قابل سفارش است و اواخر ماه جاری به بازار عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. MASIHA

    ۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (946 ديدگاه)

    چه خوشگله…

    موافقم 11
    مخالفم 5
    1. Audi s8

      ۳ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (757 ديدگاه)

      نسل قبلیش خوشگل تر بود

      موافقم 7
      مخالفم 1
  2. مهدی موتورز

    ۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1241 ديدگاه)

    ببخشید اینجا میگم
    ماشین هایدروژنی (کیبوردم چرا با لحجه خارجی نوشت?)میاز به وجود باتری دارن
    و جمع وری سوختش راحت تر از ساخت باتری هست؟
    ممنون میشم یه توضیح کامل بدید

    موافقم 8
    مخالفم 3
    1. Hadi

      ۳ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2191 ديدگاه)

      فک نکنم هیدروژنی ها نیاز به باتری داشته باشن
      احتمالا همون هیدروژن رو مستقیم تبدیل به الکتریسیته میکنن
      چون اگه باتری داشتن که دیگه هیدروژنی نبودن…
      حالا خودت برو یه سرچی بزن…

      موافقم 7
      مخالفم 3
    2. علیx76

      ۳ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      ماشین هیدروژنی با پیل سوختی کار میکنه
      از لحاظ عملکردی مثل باطریه ولی بخاطر چگالی انرژی بالای هیدروژن ، حجم و وزن خیلی کمتری نسبت به باطری داره، و البته خطرات خاص خودشو
      برای تولید سوختش هم راه های مختلفی هست، مثل الکترولیز، که البته بازدهی بالایی نداره

      موافقم 4
      مخالفم 1
  3. Hadi

    ۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2191 ديدگاه)

    چقدر هوشمندانه کپسول گاز رو جاساز کردن…
    اونوقت ما ماشین گاز سوز میخریم نصف صندوقش میره…

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. AMG_73///

      ۳ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      انگاری ممد ژانگولر آب معدنی جاساز کرده باشه

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. Hadi

        ۳ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2191 ديدگاه)

        دقیقاً ?
        ممد کار اب معدنی چطوره؟
        پولش خوبه؟

  4. AMG_73///

    ۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    از دیزلی ها متنفرم
    واقعا صدای مسخره ای میدن?

    موافقم 5
    مخالفم 3
  5. بنیامین

    ۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (226 ديدگاه)

    باک بنزین 9 لیتری خیلی کمه اگه یکم مخزن گاز کوچکتر باشه ولی 20 لیتر بنزین جا شه خوبه

    1. حسین

      ۳ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2949 ديدگاه)

      اتفاقا واسه واردات به ایران این مدل خوبه!
      از چه لحاظ؟ بخاطر اینکه این ماشین عملا گازسوز هست و کشور نیاز به واردات امثال این ماشین را دارد تا ناوگان تاکسیرانی و… اش بروز شود!
      البته اشکودا ارزانتر است که بدون گمرک و … باید وارد شود.

  6. Mercede kaviani

    ۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (550 ديدگاه)

    گاز طبیعی به‌طورکلی آلایندگی بسیار کمتر وحتی در کالقرینا با فوانین سخت اتوموبیل های گاز سوز احتیاج به کایزور ندارند

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. حسین دهمرد

      ۳ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2686 ديدگاه)

      یعنی به کل کاتالیست ندارن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا