سرانجام قویترین عضو خانوادهٔ نسل هشتم فولکسواگن گلف یعنی گلف R رسماً رونمایی شد. این هاچبک آتشین که اسپرتتر و قویتر از قبل شده، قویترین گلف تولیدی تاریخ محسوب میشود. همانطور که انتظار میرفت، در سینهٔ گلف R جدید یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو قرار گرفته که با ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور، ۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به نسل قبلی تولید میکند. برای علاقهمندان به لذت رانندگی، گلف R در آمریکای شمالی با یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی ارائه میشود ولی خریداران میتوانند یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه را هم انتخاب کنند؛ اما عجیب اینکه نسخهٔ اروپایی این خودرو صرفاً با گیربکس دوکلاچه عرضه میشود و در قارهٔ سبز خبری از گیربکس دستی نخواهد بود.
صرفنظر از نوع گیربکس، همهٔ نسخههای گلف R بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک پرفورمنس محور با کنترل گشتاور بُرداری مجهز هستند. به گفتهٔ فولکسواگن، این سیستم موجب حذف کمفرمانی و کاهش شعاع گردش خودرو شده و این مدل جدید را به میزان قابلملاحظهای چابکتر از قبل میکند. به لطف این قوای محرکه، گلف R مدل ۲۰۲۲ ظرف ۴.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه حداکثر سرعت آن روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
اما ویژگیهای اسپرت گلف R جدید فراتر از محفظهٔ پیشرانه است زیرا این هاچبک داغ از تنظیم اسپرت سیستم تعلیق با فنرهای سفتتر و آنتیرول بار هم برخوردار است. مهندسان فولکسواگن همچنین کمبر منفی را در محور جلو افزایش دادهاند تا سرعت خودرو در پیچها بیشتر و ثبات آن بهبود یابد. کاهش ۲۰ میلیمتری ارتفاع نسبت به نسخهٔ استاندارد گلف هم یکی دیگر از تغییرات تعلیق گلف R است که در ظاهر آنهم قابلرؤیت خواهد بود. فولکسواگن به فکر توقف این گلولهٔ آتشین هم بوده و آنرا به سیستم ترمز قویتر با دیسکهای ترمز بزرگتر ۱۴.۱ اینچی و کالیپرهای آلومینیومی دو پیستونه در جلو مجهز کرده است.
علاوه بر این تغییرات و ارتقاءها، گلف R جدید به کمکفنرهای تطبیقی اصلاحشده، قفل دیفرانسیل الکترونیکی و سیستم فرمان با ضریب متغیر هم مجهز شده است. در این خودرو شش حالت رانندگی مختلف شامل راحت، اسپرت، مسابقه، شخصی، ویژه و دریفت تعبیه شده است که حالت ویژه برای پیست نوربرگرینگ طراحی شده و برای حفظ حداکثر تماس با جاده، تنظیمات کمکفنر نرمتری نسبت به حالت مسابقه دارد. این ویژگی کمک میکند خودرو در آسفالت مواج نوربرگرینگ عملکرد بهتری داشته باشد.
از سوی دیگر، حالت دریفت هم همانطور که از نامش مشخص است با تغییر پارامترهای سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و بهینهسازی توزیع نیرو توسط سامانهٔ چهارچرخ محرک، به خودرو امکان دریفت کشیدن را میدهد. گلف R همچنین از سیستم مدیریت پویایی خودرو هم برخوردار است که سیستمها و قسمتهای مختلف خودرو را کنترل و بهینه میکند. به گفتهٔ فولکسواگن، این سیستم به از بین رفتن کمفرمانی و بیشفرمانی کمک میکند تا هندلینگی بینقص را فراهم کند.
گلف R جدید علاوه بر ویژگیهای پرفورمنس، در ظاهر هم به سپر جلوی اسپرتتر با ورودیهای هوای منحصربهفرد و تریم مشکی براق مجهز شده است. در جلوپنجرهٔ خودرو نیز یک نوار آبیرنگ چراغدار کار شده که با استارت پیشرانه روشن میشود. رکابهای اسپرت، قاب کرومی مات آینههای جانبی، رینگهای آلیاژی ۱۹ اینچی با لاستیکهای پرفورمنس تابستانی، سپر عقب اسپرتتر، دیفیوزر مشکی براق و چهار سر اگزوز هم از دیگر ویژگیها ظاهری این گلف قدرتمند هستند.
در داخل خودرو صندلیهای اسپرت چرمی ناپا با تریم آبیرنگ و لوگوی R روی پشتی به همراه تریم فیبر کربنی مصنوعی، پدالهای فولادی ضدزنگ و غربیلک فرمان اسپرت با گرمکن و دکمهٔ اختصاصی R جلبتوجه میکند. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای قابلتوجه کابین گلف R هم میتوان به صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر ۱۰ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با حالت خاص R اشاره کرد. فروش نسل جدید فولکسواگن گلف R در نیمهٔ دوم سال آینده در ایالاتمتحده آغاز خواهد شد.
زیزیگولو
۱۵ آبان ۱۳۹۹گلف واسه کمپانی فولکس واگن یکی از مهمترین مدلا از نظر فروش و نماد ماشینای جمعو جور هستش
محمدرضا
۱۵ آبان ۱۳۹۹یکی از انتخاب های جوون اروپایی میتونه گلف آر باشه بین هوندا سیویک و هیوندای ولستر ان و مزدا 3 هاچبک و وووو و و و
vs
انتخاب جوون ایرانی بین پراید ، تیبا ، ساینا ، کوییک (شما همه رو پراید بخون که اذیت نشی )
ح.ع
۲۲ آبان ۱۳۹۹والا یکم به عقب برگرد..جوون ایرانی انتخابهای جوون اروپایی و آمریکایی رو داشت با درآمد بیشتر و ارزش پول بالاتر..ملت خودشون نخواستن..رفتن دنبال آرمانهاشون..وگرنه هرکی بگه نمیدونستیم اینجوری میشه داره دروغ میگه..
Audi s8
۱۵ آبان ۱۳۹۹ببخشید چند روز پیش گذاشته بودید
Audi s8
۱۵ آبان ۱۳۹۹۵روز پیش گذاشته بودید بعد همان در مطالب مشابه است
افشار
۱۵ آبان ۱۳۹۹با نمایان شدن پیروزی بایدن قیمت دلار و طلا و سکه و خودرو داره میکشه پایین و حالا درسته که به قیمتهای دو سال پیش برنمیگرده ولی حداقل تا پنجاه درصد افت در پیشه و حالا قیافه دلالها و سوداگرها دیدن داره
جمشید
۱۵ آبان ۱۳۹۹از فردا بخش مراقبتهای قلبی و آی سی یو و سی سی یو بیمارستانای کشور میشه محل بستری یک مشت دلال ، قبرستان هم آماده پزیرایی از یک عده دیگشون هست
Amin-mc20
۱۵ آبان ۱۳۹۹واقعا این ماشین عالیه خیلی از لف خشممیاد نمیدونم چرا ، یه جذابیت خاصی داره
#just_cs95
Hadi
۱۵ آبان ۱۳۹۹لذت رانندگی ناب ?
واقعاً خیلی خوب شده…
no4
۱۵ آبان ۱۳۹۹به نظرم نسل قبلیش همونی که تو ایران هم هست خیلی جذاب تر بود
رامتین
۱۵ آبان ۱۳۹۹واقعا عالیه ولی خودم به شخصه دوست داشتم شیراکو هم به تکنولوژی روز مجهز میشد، چرا که صرفا از نظر بصری، شیراکو را بهتر میبینم اما بهرحال 5 سالی هست که بازنشسته شده.
ارشیاsvj
۱۵ آبان ۱۳۹۹اگه اون چراغای جلو رو در نظر نگیریم خیلی چیز خوبیه.
no4
۱۵ آبان ۱۳۹۹به نظرم نسل قبلی این خیلی جذاب تر بود :'(