پیرو تصمیم فولکسواگن برای ساخت کارخانهی جدید در ترکیه، رجب طیب اردوغان رئیسجمهور این کشور به مقامات ردهبالای ترکیه دستور داده تا از خودروهای فولکسواگن پاسات استفاده کنند.
ظاهراً اردوغان با مقامات رسمی ترکیه گفته که پس از انقضای قراردادهای کنونی اقدام به استفاده از پاسات کنند. در ابتدا تنها ۱۹ فولکس پاسات اجارهای توسط مقامات استفاده خواهند شد اما منابع مطلع میگویند هزاران مقام دولتی دیگر هم به استفاده از این خودروی جدید تشویق شدهاند.
مقامات ردهبالای ترکیه هماکنون از محصولات آئودی استفاده میکنند و قراردادهای اجارهی این خودروها حدود دو ماه دیگر به پایان خواهد رسید.
کارخانهی تولید خودروی فولکس در ترکیه اقدام به تولید نسل بعدی فولکس پاسات و اشکودا ساپرب از سال ۲۰۲۲ خواهد کرد. این کارخانه در ۴۰ کیلومتری شمال ازمیر قرار داشته و ظرفیت تولید سالانهی آن ۳۰۰ هزار دستگاه خواهد بود. تصمیم فولکس برای تأسیس این کارخانه حدود ۵ هزار شغل ایجاد خواهد کرد.
گفته شده حدود دوسوم حجم تولید ۳۰۰ هزار دستگاهی این کارخانه به فولکسواگن پاسات اختصاص خواهد داشت. اکثر مدلهای پاسات و ساپرب تولیدی در این سایت به سایر نقاط جهان صادر خواهند شد.
ترکیه تراکم خودرویی کمی داشته و تنها ۱۵۰ دستگاه خودرو به ازای هر ۱۰۰۰ نفر دارد. در هفت ماه اول سال جاری میلادی تعداد ۲۱۲۶۰۵ دستگاه خودرو در این کشور به فروش رفته که نسبت به فروش ۴۸۱۳۸۲ دستگاهی مدت مشابه دو سال قبل افت قابلتوجهی را نشان میدهد.
کورش
۲۱ مهر ۱۳۹۸ما هم مجبوریم از آشغالای ایران خودرو و سایپا استفاده کنیم
محمد
۲۱ مهر ۱۳۹۸ولی خیلی از مدیرانمون روی خوشی به استفاده از خودروهای تولید داخلی نشون ندادن
حمید
۲۱ مهر ۱۳۹۸خخخ ما مجبوریم ولی مقامات از فولوکس واگن بهترشو سوار میشن
Abbas
۲۱ مهر ۱۳۹۸این نون واسه اون پنج هزار نفری که مشغول به کار میشن خوردن داره
سینا
۲۱ مهر ۱۳۹۸عردوغان جواب این کودکایی که داری میکشی رو چی میدی؟
Elmiraj
۲۱ مهر ۱۳۹۸از ویژگی های بارز اردوغان…..
کودک کشی ، قتل و عام بی گناهان و حمایت تمام و کمال از داعش و جهادی ها….!!!!!!!!!!!!!!!!
فرزاد
۲۱ مهر ۱۳۹۸به نظر من تو ایران هم باید قانون بذارن همه مسئولین 405 و پراید سوار شن .
Genius
۲۱ مهر ۱۳۹۸یه روز خط ویژه خیابون ولیعصر رو که زیرنظر بگیری می بینی حتی جانشین مدیرعامل یه شرکت کوچولوی دولتی هم ماشین سازمانیش سراتوی کره ایه نه تولید ملی دیگه چه برسه به مقامات کلیدی که کمتر از لندکروزر رو اصلا ماشین بحساب نمیارن!
MehdiTurbo
۲۱ مهر ۱۳۹۸اون مازراتی مشکیم که همیشه درشو براش باز میکردند تا پیاده بشه منو یاد یکی میندازه که خیلیا میگفتند مرد خوبیه بعد گند کاراش دراومد.
امین
۲۲ مهر ۱۳۹۸امیدوارم قسمت همه دوستان بشه
البته ظاهرا توی ایران خیلی ماشین تاپ حساب میشه
و برای خریدش افراد متمول توی صف بودن (صف واقعی)
یه کلیپ دعوا هم از صف منتشر شد
ولی دوستان امیدوارم
یک مجموعه عاقل با قیمت معقول ترکیبی از محصولات seat و skoda وارد کنه (seat گرانتر است )
بین 10تا 15 درصد ارزان تر از VW با پلتفرم یکسان
که این 15 تا10 درصد وقتی در تعرفه واردات اعمال شود اختلاف ریالی 20 تا 30 درصدی ایجاد میکند