فولکسواگن با انتشار ویدئویی جدید، تواناییهای دستیار پارک ون کرافتر را با مهارتهای رانندهای واقعی مقایسه کرده است.
سیستم دستیار پارک در برابر کسی قرار گرفته که رکورددار پارک خودرو و یک راننده حرفهای میباشد. آلاستر مافت رانندهای است که باید این ون با طول ۵.۹ متری را در فضایی با طول ۷.۵ متری پارک کند. البته مافت وظیفهی سختتری دارد زیرا باید یک خودروی تجاری بزرگ را با استفاده از ترمزدستی و چرخش وارد فضای پارک کند.
فضای پارک با جعبههای مقوایی مشخص شده و اول از همه مافت به ون اجازه میدهد تا خود کار را انجام دهد. کرافتر با استفاده از حسگرهای اولترا سونیک فضا را اسکن میکند تا از وجود فضای کافی برای پارک اطمینان حاصل کند. پس از انتخاب دندهعقب، این دستیار پارک ون را در بهترین موقعیت شروع پارک قرار داده و بهصورت خودکار به خودرو فرمان میدهد. مافت هم کنترل پدال گاز، ترمز و کلاچ را در زمان فرمان دادن خودکار ون کاهش میدهد.
وقتیکه کار کرافتر تمام شد مافت کنترل خودرو را به دست گرفته و با چرخش خودرو را در فضایی که تنها ۱ متر بیشتر از طول بدنه است قرار میدهد. اگرچه که تلاشهای او موفقیتآمیز بوده اما در یکی از صحنهها آشفتگی هوا باعث میشود جعبهها جابجا شوند.
سارا کاکس مدیر بازاریابی محصولات تجاری فولکس میگوید استفاده از سیستمهای کمکراننده پیشرفته همچون دستیار پارک بخشی از تلاشهای این برند برای ایجاد تجربه رانندگی بیدغدغه برای مشتریان است.
او گفته است:
ما به دنبال کمک به مشتریان فولکسواگن در تمامی جنبههای مالکیت یک ون هستیم و به همین خاطر از تکنولوژیهای پیشروی کلاس همچون دستیار پارک استفاده میکنیم. ما میخواهیم به مشتریان کمک کنیم ون خود را در ایمنترین و دقیقترین راه ممکن پارک کنند و استرس کمتری داشته باشند. تکنولوژی دستیار پارک به خوبی با تواناییهای مافت به عنوان رانندهای حرفهای برابری میکند.
مافت که رکورددار جهانی برای تنگترین پارک دوبل دندهعقب است اظهار داشته مشخصات هندلینگ این ون به او کمک کرده تا کرافتر را بهتر پارک کند.
او خاطرنشان ساخته است:
[دانلود ویدئو]من واقعاً تحت تأثیر چابکی فولکسواگن کرافتر قرار گرفتم. چرخاندن چنین خودروی بزرگی هرگز آسان نیست. من سالهای زیادی را صرف پارک خودروها کردم اما مقابله با دستیار پارک هنوز هم چالشی واقعی است زیرا همیشه دقیق است. من واقعاً باید سطح کار خود را بالا ببرم تا با آن رقابت کنم.
s.h
۲۸ بهمن ۱۳۹۸این دستیار های پارک ( همون اتو پارک شما ) خیلی خیلی خوبند ولی روز به روز سیستم های خودران وجود و رشد راننده های حرفه ای رو کم میکنه کی میدونه شاید یه روزی به جایی میرسه که وقتی مردم برنامه دست فرمون رو ببینند بگند وای چه شوماخر هایی
چون عادت کردند بشینند توی رباط تا کارشون رو انجام بده شاید تو گواهینامه های اینده یه پارک ساده هم حذف بشه و فقز اینکه توانایی باز کردن در ماشین رو داشته باشی قبول میشی !!
meysam
۲۸ بهمن ۱۳۹۸بنظرم کار خاصی نداشت.
شایدم من اینطور بنظرم اومد