گروه خودروسازی فولکسواگن در میان بزرگترین کمپانیهای این صنعت بوده و به همین دلیل مدیرعامل این شرکت معتقد است که دارای منابع لازم برای پشت سر گذاشتن تسلا میباشد.
اگرچه تسلا در بحث خودروهای الکتریکی چندین سال جلوتر از فولکسواگن بوده و برنامههایی برای تولید ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو تا پایان سال آینده و شاید تولید ۱ میلیون خودرو تا سال ۲۰۲۰ دارد اما فولکسواگن میگوید برندهی نهایی خواهد بود. هربرت دایس رئیس برند فولکسواگن در کنفرانسی خبری گفته است: “هر چیزی که تسلا میتواند انجامش دهد ما میتوانیم بهتر انجامش دهیم.”
فولکسواگن از برندهای بیشماری تشکیل شده و همهی آنها بهسوی الکتریکی سازی حرکت میکنند و البته تمامی آنها میتوانند معماری، قطعات و خط تولید مشترکی داشته باشند. این خودروساز تا سال ۲۰۱۹ یا ۲۰۲۰ بهصورت جدی وارد بازار الکتریکیها نخواهد شد اما برنامههایی برای فروش ۱ میلیون خودروی الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ دارد که ۵ سال عقبتر از هدف مشابه تسلا میباشد.
مطمئن هستیم که در دنیای جدید پیشروی بازار خواهیم بود.
سؤال اصلی این نیست که فولکسواگن ظرفیت و منابع لازم برای فروش انبوه خودروهای الکتریکی را دارد یا خیر. سؤال اصلی این است که آیا این اتفاق واقعاً رخ خواهد داد؟ دایس با طعنه خاصی میگوید:
هر چیزی که شما میتوانید انجام دهید ما بهتر انجامش میدهیم.
هدف ما با معماری جدیدمان این است که آنها را همانجا متوقف کرده و کنترل کنیم.
البته که گروه فولکسواگن میتواند خودروهای انبوه تولید کند اما “بهتر” یک نقطهی دشوار است. بزرگتر همیشه بهتر نیست و تیراژ تولید نیز همیشه باعث برتری نمیشود. بهتر میتواند به معنی قیمتگذاری رقابتی و رقابتی سالم در کلاسی جدید باشد.
فولکسواگن در گذشته با مشکلاتی مواجه بوده و هنوز هم مشکلاتی دربارهی سوددهی دارد. برای جدا شدن از رسوایی دیزل گیت نیز سالها زمان لازم است. برای اکنون بازگشت دوباره، کاستن از هزینه و درآمدزایی مهمتر از هر چیز دیگری است.
amir
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶.
ایشون هر چیزی گفته 100در100 درسته و کاملا با توانایی های این غول خودروسازی همخوانی داره.
M
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶واضح و روشن گفته که تسلا رو همون جایی که هست میزنیم زمین ، شاید 5 سال پیش میشد ،، ولی الان همه میدونن که رهبر بازار خودروهای برقی تسلاست و متوقف کردنش بعیده !
M
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶اگر هم شایعات درست باشه و اپل تسلا رو بخره که دیگه وای بحال همه ی خودروسازها …. اپل با حدود 820 میلیارد دلار سرمایه ! چه شود …….
Amir
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶.
به نظرم اتفاق خاصی نخواهد افتاد …
یک ماشین برقی تولید میکنن که نصف قیمتش به خاطر یک سیب گاز زدست…
تجربه چیز دیگه ایست.
خیلی از شرکت ها بودن که در عرض ۱۰ سال از اوج پیشرفت به قعر سقوط کردن و همه ی رقبا ازشون سبقت گرفتن ( حالا یا اونا بد کار کردن یا رقبا خیلی خوب بودن) نمونش Borgward سابق
عکسش هم درسته ، نیسان ۱۵ سال پیش داشت ورشکسته میشد و الان سرعت فروشش رکورد زده و بدون احتساب رنو چهارمین خودروساز بزرگ جهانه.
همه چی ممکنه ؛
اپل هم زیاد مسئله ی خاصی نیست. نوکیا رو فراموش نکردیم …
BMW
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶820 نه دویستو خورده ای
#ali.m#
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶نسلا هم کم شرکتی نیست .همین تسلا با وجودی که کمتر از 15سالشه برای دایملر و تویوتا باتری میسازه .
بیشترین سهامو بعد از تویوتا و فولکس داره .
چیز های زیادی برای گفتن داره .
اینا در حالیه که درامد تسلا با رقباش قاابل مقایسه نیست خیلی کمتره .پس اینده ی تسلا دست نیافتنی تر از این حرفاست.
#ali.m#
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶نوکیا هم به دلیل همگام نبودن با بازار و عقب موندن از تغییرات و سبک جدید تقاضا و چند دلیل دیگه که مربوط به موبایل نمیشد به این روز افتاد .
اما اپل خودش تغییرات و سبک هارو ایجاد میکنه و بقیه پیرو ی اون هستن یعنی مجبورن باشن وگرنه شکست میخورن که نمونشم زیاده .
وجود نسلا در کنار غول تکنولوژی خیلی میتونه به نفع هر دو باشه.
amir
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶•
نوکیا هم یه زمان خودش تغییرات و سبک ها رو ایحاد می کرد !! :-))
vanquish
#ali.m#
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ولی با یه تغییر کنار نیومد و کلا نابود شد .ولی این هیچ ربطی به تسلا نداره .نوکیا شد درس واسه کل دنیا دیگه کسی اون اشتباهو تکرار نمیکنه.
در ضمن موبایل با خودرو خیلی فرق داره اینا هیچ ربطی به هم ندارن.☺
Amir
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶.
نوکیا فقط در زمینه ی 1 اشتباه ، درس شد واسه کل دنیا.
تاریخ پر از اشتباهاته و هر شرکتی در طول عمر چندین سالش ممکنه یکی از این اشتباهات رو مرتکب بشه
کسی نمیتونه آینده رو ببینه . شاید نوکیا هم فکر می کرد داره بهترین کار رو انجام میده.
موبایل با خودروسازی فرق میکنه. قبول دارم ، دقیقا به همین دلیل میگم اپل در زمینه ی خودرو نمیتونه سود بالایی داشته باشه.
ما الان در مورد اپل صحبت میکنیم ( که جدیداً قراره خودروساز بشه ) .
اپل هم تمام سرمایه ی الانش ( نزدیک 1 تریلیارد دلار ) رو از طریق صنعت گوشی به دست آورده ، نه خودرو ??
در ضمن نوکیا فقط 1 مثال بود ، شرکت های بسیار زیادی بودن که تمام سرمایشون رو در نزدیک به 10 سال از دست دادن ، اگر بالای 25 سال سن داشته باشی محصولات aiwa رو یادت میاد که چجوری بازارشون رو به سامسونگ باختن.
#ali.m#
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶بازم هیچ ربطی نداره?
amir
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶.
حتما شما متوجه ربطش نمیشی ?
sina
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶شایعاتی وجود داره که اپل قصد داره تسلا رو بخره و ماسک رو بذاره بعنوان مدیر عامل.
اگه این اتفاق بیفته واقعا تسلا دست نیافتنی ترین میشه.
Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶قبلا هم گفتم اپل باید تسلا رو بخره
اگه این اتفاق نیفته به ضرر تسلا تموم میشه
sina
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶یه نکته دیگه هم هست اینه که چون تسلا فقط تمرکزش رو خودروهای الکتریکی هست خب بالطبع حلوتر باس باشه و از طرفی این کار رو برای رقباش سخت میکنه.
اگه فولکس بخش دیزلش رو بیخیال بشه و تمرکز کنه رو بخش الکترونیک اتفاقای قشنگی میفته فک کنم!
شاهين
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶میدونین برنده ی واقعی این رقابت های بین غول های جهان کیا هستند؟ مردم همون کشورها…نه مثل ما که سایپا و کرمان موتور و مدیران خودرو و ایرانخودرو رقابت دارن که کدومشون بیشتر بکنن تو پاچمون
Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶دقیقا
برنده واقعی مردم هستند که انتخاب های عالی و فراوانی دارند
همین حالا هم اونا برنده هستن و ما بازنده
در اینده این اختلاف بیشتر خواهد شد
ارمان
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶جالب شدا
ونوم اف ۵
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶همه ی پیشرفت غرب سر همین رقابت هست که سعی میکنن کالای باکیفیت رو با قیمت کمتر برسونن به دست مصرف کننده ولی تو ایران رفاقت رفاقت رفاقت حرف اول رو میزنه سایپا میگه من تا ۲۰ ملیون رو میگیرم دستم داداش ایران خودرو بازه ی ۳۰ به بالا دست تو
Saman
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶تقلب رو که بهتر از هر شرکت دیگری انجام میدی هیچ تردیدی هم تو این مورد وجود نداره فولکس واگنه دیگه :D قبلن هم میخواست بهترین سدان لوکس رو تحت برند فولکس تولید کنه و رجز خوانی هم کرد و ماحصلش شد فولکس فیتون معلوم الحال :D
Amir
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶.
و باز هم پروفایل های چند کامنتی که فقط واسه دعوا پیداشون میشه ???
چه روش تکراری و مسخره ای ????
بگو عزیزم راحت باش ، مایه ی خنده و سرگرمی ما باش ، ثواب داره. ???
فولکس واگن بد ! فولکس واکن کِخ ! فولکس واگن بدجنس ! فولکس واکن متقلب !!!! ?
منم باهات همراهی میکنم ???????????
Hemichan
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶خوبه یه رقابتی شکل بگیره
4x
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶تسلا هم همینجوری وای میسه.
ahmad
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶رئیس برند فولکسواگن در کنفرانسی خبری گفته است: “هر چیزی که تسلا میتواند انجامش دهد ما میتوانیم بهتر انجامش دهیم.”
_
من حاضرم سر حقانیت جمله بالا تضمین بدم!
فولکس واگن بهترینه…
Mercede kaviani
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶از دهه 1930 فولکس و المان رجز خوانی میکند تولید انبوه را فورد یاد فردیناند پورش داد تانک ها تایکر سنگین کم تحرک ساخته شده توسط فریناد پورش هدف راحت تانک های جرمن امریکایی ساخت فورد وتی 40 روسی بودند
مرسدس هم ارزو در کلاس رولز-رویس بودن را دارد
فولکس بی ام دبلیو چون لگو بریتانیای دارند چهار برایر قیمت می فروشند چون رولز-رویس جدید چیزی جز سری 7 نیست وبنتلی فولکس