این پیشرانهی جدید از امسال بر روی خودروهای فولکسواگن قرار خواهد گرفت.
فولکسواگن از سی و هفتمین سمپوزیوم موتور وین برای معرفی پیشرانهی بنزینی جدید توربوشارژ دار استفاده کرده است. این پیشرانه که از اواخر امسال مورداستفاده قرار خواهد گرفت اولین پیشرانه از سری پیشرانههای نسل آیندهی فولکس است.
با حجمی برابر با ۱.۵ لیتر، این پیشرانه که کد EA211 را دارد از توربویی استفاده میکند که مقادیر زیادی از گشتاور را از دور موتور ۱۳۰۰ دور در دقیقه در دسترس قرار میدهد و گفته شده که از مصرف کمی نیز برخوردار است. پیشرانه از نوع تزریق مستقیم بوده و نسبت تراکم ۱۲.۵:۱ را دارد و همچنین از غیرفعال سازی سیلندر و منیفولد اگزوز یکپارچه سود میبرد. دو نسخه از این پیشرانه در دسترس خواهد بود: یک نسخهی ۱۲۹ اسب بخاری و دیگری ۱۳۴ اسب بخاری.
کارایی ترمودینامیکی این پیشرانه نیز به لطف بسته شدن زود سوپاپ مکش در چرخهی میلر بهبود یافته است. توربوشارژر گازی اگزوز به خروجی بالای توربین کمک میکند و فشار را در سرعتهای پایین تأمین میکند که به پاسخهای سریع پیشرانه کمک میکند. فولکس میگوید که در مقایسه با پیشرانهی ۱.۴ لیتری توربوی قدیمی، EA211 از ۳۵ درصد گشتاور بیشتری برخوردار خواهد بود.
چهارمین نسل سیستم تزریق مستقیم فولکس نیز برای اولین بار در این پیشرانهی جدید بکار رفته است و به منظور افزایش فشار تزریق تا ۳۵۰ بار بهینهسازی شده است. بهعنوان نتیجه، تشکیل مخلوط بهتر خواهد شد و منجر به کاهش چشمگیر مواد آلاینده خواهد شد. قطر سوزنهای انژکتور نیز به ۶ میلیمتر کاهش یافته که به مخلوط سازی داخل محفظهی احتراق کمک میکند و دما را در انژکتور کاهش میدهد.
منبع: motortrend
پوریا
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵خودروهای لادا روسی هم وارد میشوند
Nima
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵موتور خیلى خوبیه و فکر میکنم اکوتک جنرال موتورز و اکوبوست فورد بهتر باشن هم از نظر بازده و هم تکنولوژى:
مثال: اکوتک جنرال موتورز که خیلى هم قدیمى تره الان موتور 1.4 لیتریش 153 اسب بخار و 240 نیوتون گشتاور داره. که به میزان قابل توجهى بیشتره و 100cc حجم کمترى داره.
موتور اکوبوست فورد هم نمونه 1.5 لیتریش که مال سال 2014 هست توان 181 اسب بخارى و گشتاور بیش از 250 نیوتون متر(دقیقا 185 پوند بر فوت) که اینم بازده خیلى زیادیه و خوب از نظر تکنولوژى هم همه دیگه اکوبوست رو میشناسن.
پارسی
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ببین nima آلمانی ها خوب میتونن از یه موتور با حجم کم بیتشرین بازده و بگیرن و در دنیای اتومبیل هم معروفن اونوقت تو از لگن آمریکایی حرف میزنی آلمانی ها از کوچیکترین حجم بیشترین بازده و میکن بیرون این هنر نزد آلمان هست و بس لگن های آمریکایی در حدشون نیستن که بخوان مقایسه شن
مایکوباکتریوم توبرکلوسیز
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵به نظر شما خودرو های آمریکایی واقعا لگن محسوب میشن؟!!!!
ینی این همه تفاوت بین اونا با آلمانی ها وجود داره؟!
احمد باقری
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵البته فقط حجم موتور و اسب بخار مهم نیست، اینکه چقدر گشتاور رو از چه دور موتوری در اختیار قرار میده هم بسیار مهمه. واسه همین فقط نمیشه از روی حجم و اسب بخار، موتورها رو با هم مقایسه کرد.
پارسی
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵***لگن های آمریکایی در حد آلمانی نیستن و نبودن و نخواهند بود ***
Nima
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵تا ۷۰-۸۰ سال استاندارد خودرو آمریکایى ها(کادیلاک) بودن
هیچ فکر کردى چرا بنز و BMW هاى سفارش آمریکا سپر دوبل هستن و مجبورن امکانات بیشترى داشته باشن و ترمز دستى پدالى و چراغ روى داشبورد و همینطور از سال 1974 کاتالیزور اگزوز داشته باشن؟
الان بت میگم چون بتونن استاندارد ایمنى و آلودگى آمریکا رو بگیرن. حالا ماشیناى آمریکا خودکار و فابریک این استاندارد هاى هارو داشتن. و طبق مطلبى که دیگه مهمه این که هر وقت تونستین انجینى تولید کنین که براى 50 سال بتونه استاندارد روز دنیا رو بگیره با یه بلوک و 90.000.000 تولید داشته باشه و از نظر پرفورمنس توى مسابقات نسکار استفاده بشه درباره خودروسازى آمریکا نظر بده.
Pagani
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵Amg
Ford
Dodge
Ferrari
General Motors
Volkswagen
Nissan
Mazda
?????
Engine??????
amirhosein
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵موتور خوبیه ولی از روی قدرت نمیشه تشخیص داد کدوم بهتره ولی یه نمونه موتور eco boost 10 هست که روی فورد فستیواblack and red edtion هست 898 سی سی یا یک لیتر سه سیلندر خطی با 140 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتون متر مصرف سوخت 3.7 لیتر در 100 کیلومتر با میزان الایندگی 104 گرم بر کیلومتر (موتور فوق العاده ای هست).
http://www.autoexpress.co.uk/ford/fiesta/87479/ford-fiesta-black-edition-review
م. ر
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام
امیدوارم پدال شرایطی رو بذاره تا افراد با کد ملی عضو بشن تا افراد زیر 18 سال نتونن نظری بدن.
دیدن این بی ادبی ها خوب نیست. اگه اطلاعات علمی و محکم و دقیقی دارید با منبع درست لطفا ذکر کنین. گفتن حرفهای ناشایست به چه دلیله. مگه اینجا سایت پیروزی استقلاله. طرفداری کردن معنی نداره اونم کور کورانه. دوست عزیز یک سری مهندس خبره و استاد کار ماهر روی یه پروژه کار میکنن و ارائش میدن. ما اینجا فقط میخوایم سطح علمیمون در ضمینه اتوموبیل بالا بره. مثل مسخره بازی 4 تایی ها و شش تایی ها چرا درمیارین. اصلا طرفداری از چیز و برندی که در کشورت وجود نداره و تا آخر عمرت رنگشو نمیبینی چه معنا داره ما خیلی زور بزنیم پراید بخریم. یکم با فکر و تأمل بیشتر متن بنویسید لطفا
سهیل
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵اول ازهمه فولکس واگن باید رسوایی دیزل گیت رو جمع و جورش کنه نظر همه نسبت بش مساعد نیس بعد باس به فکر مساعد کردن نظر منتقدان باشه و ببینیم نتیجه این موتور چی میتونه باشه