فولکسواگن شایعهٔ دیروز را تأیید کرده و رسماً از تغییر نام خود به ولتسواگن در آمریکا خبر داده است. این تغییر بهطور رسمی در ماه می امسال رخ خواهد داد. رئیس و مدیرعامل فولکسواگن آمریکا در اعلامیهای رسمی گفته است:
ما ممکن است حرف K را به T تغییر دهیم اما چیزی که تغییر نمیدهیم تعهد این برند به ساخت بهترین خودروهای هر کلاس برای رانندگان و مردم در همهجا است. ایدهٔ خودروی مردم تاروپود موجودیت ما است. ما از ابتدای تغییر جهت به آیندهٔ الکتریکی گفتهایم که خودروهای الکتریکی را برای میلیونها نفر میسازیم نهفقط برای میلیونرها. این تغییر نام به معنای رجعت ما به گذشته بهعنوان خودروی مردم و اعتقاد راسخ ما به اینکه آیندهٔ ما در خودروهای الکتریکی برای مردم است خواهد بود
البته این غول آلمانی بین محصولات الکتریکی و درونسوز خود تمایز قائل خواهد شد زیرا مدلهای الکتریکی نشان ولتسواگن خواهند داشت درحالیکه مدلهای درونسوز همچنان از همان نام فولکسواگن استفاده میکنند. نام ولتسواگن بلافاصله در تبلیغات، وبسایتهای شرکت و شبکههای اجتماعی منعکس خواهد شد و سپس نمایش این نام جدید در نمایندگیهای شرکت آغاز خواهد شد.
بااینحال، برای شرکتی که هماکنون تنها فقط یک محصول الکتریکی در سبد محصولات خود دارد این تصمیم عجیبی به نظر میرسد اما هیچ نشانهای از اینکه این یک دروغ آوریل باشد وجود ندارد. همچنین درحالیکه هماکنون ID.4 تنها محصول الکتریکی فولکسواگن در ایالاتمتحده محسوب میشود اما این شرکت برنامههای بلندپروازانهای دارد و میخواهد تا سال ۲۰۲۵ یک میلیون خودروی الکتریکی در سراسر جهان به فروش برساند. همچنین این گروه بزرگ خودروسازی تا سال ۲۰۲۹ با همهٔ برندهای خود بیش از ۷۰ محصول الکتریکی به بازار عرضه خواهد کرد.
Mad.z.Max
۱۱ فروردین ۱۴۰۰هنوزم مشکوکم به دوروغ اپریل بودنش :|
AMANTE
۱۱ فروردین ۱۴۰۰70 محصول الکتریکی جدید در 10 سال آینده با تمام زیر برند های خود.
خیلی زیاده لعنتی، البته امیدوارم بیشتر این محصولات با حرف فولکس واگن که گفتن ( خودروهای الکتریکی را برای میلیونها نفر میسازیم نه فقط برای میلیونرها.) سنخیت داشته باشه و محصولات کم بدرد بخور یا گرون تولید نکنن.
SF90 STRADALE
۱۱ فروردین ۱۴۰۰دیگه مسخره تر از این نمیشد
الکتریکی ها دنیای ماشین ها رو به گند کشیدن
Sina
۱۱ فروردین ۱۴۰۰ما ممکن است حرف K را به V تغییر دهیم اما چیزی که تغییر….
حرف K را به V تغییر دهیم یا T..!؟
در هر صورت بنظرم تصیمی کاملا کاملا اشتباه
چکار به اسم برند داری اونم کمپانی مادر
تو محصولاتتو تولید کن
هر دفعه سوختی جدید اومد تو باید اسم عوض کنی!!
Farzad
۱۱ فروردین ۱۴۰۰یه حرکت تبلیغاتی برای جاروبرقی های آینده .
البته یه تکنیک در برندینگ هم محسوب میشه یه جور بازی با ذهن مشتری ها و مردم که یک نگاه جدید به این برند داشته باشن .
#کت شلواری های ماشین فروش
ATa
۱۱ فروردین ۱۴۰۰یعنی دست یه هر کاری می زنند که بنحوی جلب توجه کنند حتی اگه لازم باشه برندشونم می فروشن و تغییر می دن یا دادن وعده سرخرمن 2025… قمپز درکردن از نوع اروپایی وقتی بدجور بازار توسط تسلا زیر و رو شده. تولیدات امروز TESLA از کانسپت های توهمی کل برندهای اروپایی چند سال جلو تره.
mehran911
۱۱ فروردین ۱۴۰۰البته که این اتفاق توسط فولکس رخ نخواهد داد
(((یعنی دست یه هر کاری می زنند که بنحوی جلب توجه کنند حتی اگه لازم باشه برندشونم می فروشن و تغییر می دن )))
جلب توجه اون فرمون نصفه نیمه تسلاست
.
(((تولیدات امروز TESLA از کانسپت های توهمی کل برندهای اروپایی چند سال جلو تره.)))
تولیدات ؟! کدوم تولیدات ؟! همون semi که برای بار nام خبر تاخیرش اومد یا سایبرتراکی که قرار بود همین امسال به مشتری تحویل بدن اما خبر دادن باید باز طراحی بشه ؟!
یا s plaid که قرار بود سال گذشته عرضه بشه و نسخه پلاسش تا اواسط ۲۰۲۲ تاخیر خورد یا رودستری که معلوم نیست کلا چیشد ؟؟؟ کدوم تولیدات
اخیرا هم که برای بار n ام اعداد اعلامی EPA گندش در اومد و معلوم شد در دنیای واقعی برد خودروهاش کمتر از اعداد اعلامی هستش در حالی که برد همون تایکانی که از بردش ایراد می گرفتن ۴۰ درصد از اعداد اعلامی EPA بیشتر بوده
خلاصه اینا بیشتر معنی جلب توجه و شوآف میده
Elmiraj
۱۱ فروردین ۱۴۰۰جلب توجه فقط اون شوآف کپی شده فولکس واگن از تسلا که اسمشو گذاشتن power day و چیزی که در عمل در مقابل battery day تسلا یه شوخی بیش نبود ، که بازتابشو در افت سنگین دو روز بعد سهام فولکس واگن دیدیم…!!!!
حال کانسپت ها……
لازمه بدونی که روش تولید سلولهای جدید ۴۶۸۰ تسلا با هر سلولی که تاکنون وجود داشته فرق میکنه ، به همین دلیل در حال حاضر تنها یک خط تولید در کارخانه Kato road در نزدیکی Fremont مشغول تولید آن هاست که تسلا بدلیل شروع تولید model y در برلین که تقاظا برای آن بسیار زیاده ، مجبور شده که تمامی سلول ها را دپو کنه تا در نخستین تولیدات Giga Berlin تا چهار ماه آینده بکار بگیره .
و اینکه کل مراحل طراحی و توسعه Semi و CyberTruck به پایان رسیده و هر دو ماشین آماده تولید هستن ، منهتا این مشکل تامین سلول های ۴۶۸۰ هست که سد راه هر چهار محصول آینده تسلا شده ، هر چند که تولید محدود Semi و CyberTruck در سه ماهه چهارم امسال آغاز خواهد شد .
S plaid که هم اکنون در حال گذراندن آخرین تست های خیابانی هست ( در دو هفته اخیر چندین نمونه از آن در شهر های مختلف آمریکا رویت شدن ) تحویل آن ها طی روز های آینده اتفاق میافته .
مدل plus هم که از سلول های ۶۴۸۰ استفاده میکنه بازم بدلیل مشکل تامین این سلول هاست که تاخیر خورده .
گفتی رودستر … این ماشین یکی از پرهزینه ترین و در عین حال کم بازده ترین محصولات تسلا هست و از اول هم طبیعی بود که با وجود تقاظا های بی مانند برای model 3 ، model y و CyberTruck از اولویت تسلا خارج بشه ، علاوه بر اینا بدلیل چالش های مهندسی فراوان از جمله پک باتری عظیم ، سیستم شتاب دهنده هدایتگر بوستر فالکون space X و برف پاکن الکترومغناطیسی و ده ها نو آوری دیگر توسعه این ماشین را چندین سال به تاخیر انداخت و چه بسا بعد S plaid دوباره به اولویت بازگشته و طبق اعلام های گذشته در نیمه دوم سال جاری چندین نمونه از مدل تولیدی روانه پیست ها و جاده ها میشن و در اوایل ۲۰۲۲ یعنی تا ۱۰ ماه آینده هم رو خط تولید خواهد رفت .
.
در مورد این تست جدید edmonds هم بگم که از اساس اشتباه بوده و با تست های EPA کاملا در تناقض هست ، هر چند که در همون تست ناقص هم این تسلا ها بودن که با وجود باتری کوچکتر و قدرت بیشتر با اختلاف زیادی بر ID.4 و Mach E پیروز شدن .
هر چند نیازی به گفتن نیست که در دنیای واقعی و دیر مجلات تسلا ها هر روز از بُرد های اعلامی EPA فراتر میرن….
ATa
۱۱ فروردین ۱۴۰۰ون الکتریکی فولکسواگن ID.Buzz زمان عرضه 2023 شعاع پیمایش 430 کیلومتر. یعنی حتی در مرحله کانسپت هم تصورپیمایش بالای 500 کیلومتر هم براشون خارج از دست رس بوده!! حال سدان خانوادگی تسلا 560 کیلومتر پیمایش مفید داره یعنی مهندسان فولکس تو کانسپت هم تصور پیمایش تولیدات امروز تسلا رو هم نداشتن. با این تفاوت که ون مسافرتی هست نه سدان! حالا tesla plaid plus بماند با شعاع حرکتی بیش از 800 کیلومتر و شتاب 1.9S. برای آلمانی ها همین قدر که با یک نگاه به داخل کابین مدل پرچمدار بنز یاد مانیتور و سیستم داشبورد تسلا می افتن بیشتر تا تولیدات نسل قبل پدربزرگ صنعت خودرو. تسلا برای یک پلتفورم 3 نوع موتور تعریف می کنه و آلمانی ها و پورش برای یک موتور چندین پلتفورم کراس توریسمو و تایکان که هیچ فرقی باهم ندارند… مشکل با برقی شدن نیست مشکل نابودشدن جلوپنجره سازان بی خاصیت هست توسط TESLA.
علیturbos
۱۱ فروردین ۱۴۰۰برای تسلا هم همین بس که تو مقاله جی دی پاور پرمشکل ترین بود حالا تو چند ایالت اجازه رای دهی نبوده وگرنه عمق فاجعه خیلی بیشتر میشد.
کابین پراز پلاستیک که بعد از یه مدت همه جا به صدا میفته.
سیستم خودران هم که خود ایلان ماسک گفته بود که اونطور که مردم فکر میکنن نیست.
اول پول سیستم خودران میگرفتن که اونطور که مردم فکر میکردن نبوده که اینا حاصل تبلیغات غلط بوده بعد یه مدت همون نیمچه خودران هم برای خیلی ها قطع میشده.
mehran911
۱۱ فروردین ۱۴۰۰((ون الکتریکی فولکسواگن ID.Buzz زمان عرضه ۲۰۲۳ شعاع پیمایش ۴۳۰ کیلومتر. یعنی حتی در مرحله کانسپت هم تصورپیمایش بالای ۵۰۰ کیلومتر هم براشون خارج از دست رس بوده!!)))
خارج از تصور ؟!!!!
موضوع اینه که قرار نیست هر باتری در هر خودرویی استفاده بشه باتری که در ون اقتصادی با آرم فولکس استفاده میشه با چیزی که در پورشه و لامبو و بنتلی به کار گرفته میشه متفاوت خواهد بود
فولکس متنوع ترین باتری ها رو داره توسعه میده و از این نظر با هیییچ خودروسازی قابل قیاس نیست در مدل های اقتصادی از باتری LFP و نمونه های عادی تامین کننده ها استفاده خواهد شد ( رکورد چگالی انرژی این باتری رو GUXAUN در دست داره که ۲۷ درصد سهامش رو فولکس در اختیار داره و سومین تولید کننده بزرگ باتری در چینه )
در مدل های سطح بالاتر از باتری که با همکاری northvolt توسعه پیدا کرده استفاده خواهد شد این باتری یکی از پیشرفته ترین باتری های بر پایه لیتیومی هستش که تا به امروز توسعه پیدا کرده منبع معتبر فوربز مینویسه
Northvolt, which is 20% owed by the Volkswagen Group, announced today that it had nabbed the Stanford University battery cell spinoff to help it reach its mass-production target of 1000Wh/liter of energy density by 2025.
It already claims a 70% improvement over lithium-ion batteries in aviation applications.
داره میگه این باتری به چگالی انرژی خیره کننده ۱۰۰۰ وات ساعت به لیتر دست پیدا کرده و ۷۰ درصد از بهترین باتری های لیتیومی موجود برتر خواهد بود
باتری بعدی باتری حالت جامد quantumscape خواهد بود با چگالی انرژی ۵۰۰ وات ساعت بر کیلوگرم ( اینو با هر باتری که تسلا تا حالا ساخته از هر نظر مقایسه کن ) که ۸۰ درصدش فقط در ۱۲ دقیقه شارژ میشه پک این باتری چند ماه پیش در ولفسبورگ تست شد که در مدلهای سطح بالا مورد استفاده خواهد بود
باتری بعدی باتری اختصاصی سیلیکونی پورشه است که ۲۰۱۸ الیوربلوم ازش خبر داد این باتری در همه زمینه نسبت به بهترین لیتیوم یونی های موجود برتری داره و از این نظر قابلیت اطمینان با بقیه قابل قیاس نیست (همین سایت چند روز پیش خبرش رو منتشر کرد)
لامبو هم داره روی ابر خازن ها کار میکنه
این همه اش نیست فولکس در روز باتری ساختار جدیدی رو معرفی کرد و گفت در آینده اطلاعات بیشتری ازش منتشر میکنه
خلاصه قرار نیست همون باتری که در ون و مدل های پایه استفاده میشه بیاد در لامبورگیینی و بنتلی و پورشه هم به کار گرفته بشه برخلاف تسلا فولکس ۷۰ مدل الکتریکی توسعه میده و باید متفاوت باشن و در عین حال اعلام شد بیش از ۹۰ درصد از هر پک باتری قابل بازیافت هستش و چند ماه پیش اولین خط تولید بازیافتش افتتاح شد
خلاصه آینده اصلا و ابدا صرفا به نفع تسلا پیش نمیره در کمتر از چهار سال دیگه طبق پیشبینی UBS عقب خواهد افتاد
.
(((با یک نگاه به داخل کابین مدل پرچمدار بنز یاد مانیتور و سیستم داشبورد تسلا می افتن)))
من برعکس فکر میکنم الان با دیدن صفحه نمایش جدید s plaid بیشتر یاد صفحه نمایش های روی داشبورد مرسدس می افتم در مورد هایپر اسکرین هم چیزی نگم بهتره
.
(((( تسلا برای یک پلتفورم ۳ نوع موتور تعریف می کنه و آلمانی ها و پورش برای یک موتور چندین پلتفورم کراس توریسمو و تایکان که هیچ فرقی باهم ندارند… ))))
میتونی توضیح بدی دقیقا چی تعریف میکنه ؟! تایکان زمانی که معرفی شد نوآورانه ترین پیشرانه رو داشت که بر اساس مغناطش داءمی توسعه پیدا کرده بود کاملا برتر از چیزی که در مدل اس وجود داشت
mehran911
۱۱ فروردین ۱۴۰۰متاسفانه کامنت دومم رفت واسه تایید
mehran911
۱۲ فروردین ۱۴۰۰(((((من درمانده قبل از اینکه از یه چییزی در متن خودم استفاده کنم یه تحقیقی در موردش میکنم…دارن از خودشون حمایت میکنن
خوبه باز نگفتن بهتر از تسلا هستش چون اینجوری شماهارو نمیشد جمع کرد))))
جناب محقق تا همین دیروز که UBS گفت تسلا اپل دنیای خودرو هستش بهترین نهاد پیشینی و بررسی بود و خلاصه من بودم که داشتم بشکن میزدم نه شما طرفدارهای تسلا !!!
مشکلی نیست از دوست و رفیق دیرینه تسلا مورگان استنلی حرف میزنم همین چند ساعت پیش با افتخار اعلام کرد تسلا تا ۲۰۲۵ با افتخار به فروش سالانه ۱۰۰ هزارتایی سایبرتراک خواهد رسید ماشینی که طبق پیشبینی باید پارسال میدیدمش تا ۲۰۲۵ صرفا ۱۰۰ هزارتا تا تولید میشه ؟؟؟!!!
.
(((البته قبلا شاهد درماندگی بخش نرم افزار فلکس بودیم همون زمان که به صورت دستی داشتن
id3 های تولید شده رو دیباگ میکردن)))
ما قبلا هم شاهد درماندگی تسلا و گرفتار شدنش در جهنم تولید و قابلیت اطمینان افتضاحش و تاخیر های مضحکش بودیم
داستان مشکل نرم افزاری فولکس حل شد و برنامه آپدیت غیر مستقیمش برای تابستون امسال استارت خواهد خورد و به مرور برای ۷۰ مدل الکتریکی مختلف در بازه سه ماهه آپدیت خواهد آمد
.
((((سایت fueleconomy که سایت دولتی و زیر سازمان حمایت از محیط زیست امریکا epa هستش تایکان ۴s مصرف ۴۲ کیلوات ساعت برای هر ۱۰۰ مایل براش درج شده
این کم مصرف ترین تایکان در لیست هستش)))
بالا فارسی نوشتم آمار برد الکتریکی EPA از اعتبار ساقطه این هزار بار توسط نهاد های معتبر ثابت شده بالا منبع از insideevs آوردم بعد دوباره رفتی همون آمار EPA رو مورد استناد قرار دادی ؟!!!
این حرف من نیست حرف همه ی مجلات و افرادیست که تایکان رو تست کردن نه صرفا ادموند
(((قبل به بحث کشیدن ادمونز یه سر به سایتشون بزن برو بخش About Us تا بدونی نمیتونی این سایت منبع قررار بدی)))
نمیتونم منبع قرار بدم یکی بیاد بگه چی میگه این ؟!!!!
بالا فارسی نوشتم آمار EPA در مورد برد الکتریکی ها مورد استناد نیست چون صحیح نیست چون با دنیای واقعی و wltp و تست های متعدد…. در تضاد هستش
طرف به طور خیییییییلی واضح نوشته داده های بدست آمده نشون میده نمیشه به آمار دولت استناد کرد بعد دوباره آمار EPA رو واسه من تکرار میکنی ؟!
what this shows is that you can’t just rely on government figures. We have gone even further than Edmunds’ editor-in-chief when we recommended that EVs have specific testing rules that take them into full consideration and are able to determine how energy-efficient they really are
.
با وجود اصلاح سیکل EPA باز هم آمار با دنیای واقعی اختلاف داره
if you search online, you’ll find a host of Taycan range tests. Nearly all of them prove the Taycan has much more range than the EPA’s estimates suggest
امیدوارم بتونی اینی که نوشته رو بخونی هر چند شک دارم
فقط این نیست بالا گفتم میتونم بیش از ۳۰ تا لینک معتبر از تست های معتبر بفرستم که برد این ماشین بیش از عدد EPA است چیزی حدود ۴۰ درصد بیشتر
(((علایق شما به من و امثال من ربطی نداره اینکه شما داچیا رو لذت بخش تر بدونی به خودت ربطی داره ))))
این مسلمه به شما ارتباطی نداره چون حرف از تویوتا زدی در جوابت گفتم
((((پیش بینی پیش تاز شدن فلکس در فروش زیر سوال رفت
چون دیگه زورشون نمیرسه))))
اون تسلاست که زورش نمیرسه تا چهار سال دیگه خواب فروش فولکس رو هم نمیتونید ببینید فعلا باید درگیر تولید ۱۰۰ هزارتایی سایبرتراک تا ۲۰۲۵ باشید و تاخیر های پی در پی
mehran911
۱۱ فروردین ۱۴۰۰همون به قول شما شوآف فولکس ( بر خلاف تقریبا همه کارشناسها حتی سهام داران وال استریت ) در نهایت باعث افزایش سهام فولکس تا ۲۲۰ میلیارد یورو شد چیزی که فولکس برای دو سه سال آینده پیش بینی کرده بود.
تا قبل از این ارزش فولکس کمتر از ۱۲۰ میلیارد یورو بود در حال حاضر این عدد روی 187 میلیارد دلاره که رشد چمگیر و موفقیت بزرگی واسه فولکس واگنه بخصوص اینکه از پیش بینی خودش حداقل دو سال جلوتر هستش
در مورد افت سنگین سهام همین بس که طبق پیشبینی امثال شما و سهام داران وال استریت و دوستانتون در مورگان استنلی دو سه ماه پیش قرار بود تسلا به ارزش ۱۰۰۰ دلاری هر سهم و مجموع ۱۰۰۰ میلیارد دلاری برسه اما الان با نزول شدید داره حول و حوش ۶۰۰ تا دست و پا میزنه و ارزشش همین دو روز پیش به ۵۷۰ تا هم رسید یعنی نصف چیزی که پیشبینی می کردید ما به اینا میگیم شوآف
.
در مورد برنامه های آینده تسلا و اینکه چه مشکلاتی داشته هر چند میدونم تحقیق و توسعه چقدر زمانگیر و سخته و…. ترجیح میدم مثل بقیه متعصبانه نظر بدم و بگم همه بهانه است و باید زودتر تحویل میداد به جای شوآف کردن
((((در مورد این تست جدید edmonds هم بگم که از اساس اشتباه بوده و با تست های EPA کاملا در تناقض هست))))
میتونی اثبات کنی اشتباه بوده ؟! چون من میتونم عکسش رو ثابت کنم
شاید بیش از ۳۰ تا لینک میتونم این زیر بفرستم و با جزئیات در موردشون توضیح بدم کار به جایی رسیده که منابع معتبر امثال همین ادموندز insideevs و حتی کارانددرایور بارها سر موضوع برد تسلا و تایکان و به EPA تیکه انداختن خود EPA هم قبول کرد و سیکل تستش رو تغییر داد اما عجیبه که اون اشتباهش رو قبول میکنه اما ی عده نه
همین چند روز پیش insideevs برای بار هزارم مینویسه
if you search online, you’ll find a host of Taycan range tests. Nearly all of them prove the Taycan has much more range than the EPA’s estimates suggest
(JONATHAN (TESLA
۱۱ فروردین ۱۴۰۰کل نظراتت از روی تعصب عدم وجود اطلاعات کافی هست
کافیه چیز هایی که میگی رو سرج کرد تا پی برد به ریشه این حرف ها
که جز توهم و تحلیل های اب دوغ خیاری منبع دیگه ای نداره
تو هم عین رامین حسین و بهزاد هزار تا اسم دیگه هیچ فرقی با هم ندارید
این ثابت کردید
اگه بخوام عین خودتون رفتار کنم
کو باتری حالت جامد فلکس ؟؟؟ رفت تا 2025
کجاس خودران و سیستم اطلاعات سرگرمی که براش 20 هزار تا برنامه نویس استخدام کردن
کو قرار بود تایکان بیاد مدل اس نابود کنه ؟؟ الان بردش اندازه شورلت بولت هم نیست
کو قرار بود id3 و دار و دستش قرار بود بهتر از مدل 3 باشن ؟؟
وال استریت ژورنال که گفت 5 سال عقب ترن
(JONATHAN (TESLA
۱۱ فروردین ۱۴۰۰الان هم کلی داغ کردی چون خبر احتمال همکاری تویوتا و تسلا اومده
و پیش بینی پیش تاز شدن فلکس در فروش زیر سوال رفت
چون دیگه زورشون نمیرسه
این خبر صحت داشته باشه شاهد کم رنگ تر شدن فلکس در بازار اینده میشیم
Elmiraj
۱۱ فروردین ۱۴۰۰((در مورد افت سنگین سهام همین بس که طبق پیشبینی امثال شما و سهام داران وال استریت و دوستانتون در مورگان استنلی دو سه ماه پیش قرار بود تسلا به ارزش ۱۰۰۰ دلاری هر سهم و مجموع ۱۰۰۰ میلیارد دلاری برسه اما الان با نزول شدید داره حول و حوش ۶۰۰ تا دست و پا میزنه و ارزشش همین دو روز پیش به ۵۷۰ تا هم رسید یعنی نصف چیزی که پیشبینی می کردید ما به اینا میگیم شوآف ))
اول اینکه به اطلاعت برسونم که افت سهام در ماه فوریه مختص تسلا نیست و تمامی شرکت های تکنولوژی محور از جمله برجسته ترین اعضای S&P 500 را هم بدلیل مشکل جهانی کمبود میکروچیپ درگیر کرده که تعدادی از تحلیلگران این مشکل را در کل طول سال ۲۰۲۱ متحمل دانسته اند .
اینجا کسی نگفته که در سه چهار ماه آینده ارزش تسلا به ۱۰۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید بلکه پیش بینی های پیشین با توجه به احتمال افزایش فروش ۱۰۰ درصدی تسلا در طول ۲۰۲۱ گفته اند که تسلا به ارزش تریلیونی خواهد رسید که ابدا دور از انتظار نیست…
.
.
در مورد آینده باتری اصلا حرف نزن چون تسلا همین الان با روش الکترولیت مایع حداقل ۵ سال جلوتر از استارتاپ هایی هست که ادعا دارن در سال ۲۰۲۵ با الکترولیت جامد شرکت مادرشونو از تسلا جلو میندازن…!!!
بنابر آخرین اعلام های استارتاپ کالیفرنیایی QuantumScape تا سال ۲۰۲۴ با تکنولوژی جدا کننده های سرامیکی سلول های را تولید خواهد کرد که چگالی آنها از کمتر از ۴۰۰ وات تا ۵۰۰ وات بر کیلوگرم ( که از اما و اگر هاش معلومه همون زیر ۴۰۰ وات بر کیلوگرم هست ) خواهد بود که در ۲۰ تا ۸۰ درصد ظرفیت آن ها در ۱۵ دقیقه شارژ خواهد شد و جالبتر آن که تنها ۸۰۰ چرخه شارژ و دشارژ را تحمل خواهند کرد که منجر به عمر ۲۴۰ هزار مایلی میشه….!!!!
حال مقایسه کن با سلولهای ۴۶۸۰ تسلا که در سال ۲۰۱۹ توسعه آنها به اتمام رسیده ، این سلولها چگالی ۳۸۰ وات بر کیلوگرم را دارن که با استفاده از سوپرشارژر های ۴۵۰ کیلوواتی کل ظرفیت آنها در ۱۵ دقیقه شارژ خواهند شد….
این سلول ها به قدری پیشرفت هستن که در آزمایشات دانشگاه دلاهاسی به موفق به ثبت ۱۵ هزار چرخه شارژ و دشارژ شدن که در دنیای واقعی باعث طول عمر ۲ میلیون مایلی خواهد شد…!!!!!
باز لازمه بگم که سلولهای ۴۶۸۰ دسپخت بهترین تیم باتری لیتیوم یون جهان هست که مهندسان باتری تسلا و maxwell و دیگر پژوهشگران آزمایشگاه دالاهاسی ، همگی تحت رهبری مرد شماره یک صنعت باتری لیتیوم یون جهان یعنی پروفسور Jeff dahn هستن که از سال ۲۰۱۶ تاکنون با تسلا قرارداد دارن و اوایل امسال تا پنج سال دیگر هم با تسلا قرار داد بستن که این توسعه نسل بعدی سلول های تسلا را تا سال ۲۰۲۶ تضمین کردن و به وضوح به رقبا گفتن که نه در حال حاظر و نه در آینده کسی در صنعت باتری به گرد پای تسلا هم نخواهد رسید…..
mehran911
۱۱ فروردین ۱۴۰۰هییییچ چیز به اندازه ی این نقطه برای من ارزشمند و لذت بخش نیست وقتی کسی در جواب مینویسه ((( اطلاعات کافی نداری یا اطلاعاتت از روی تعصبه یا تو همون بابک و بهزادی ( هر چند به جفتشون ارادت دارم ) یا متعصبی و…..))) معمولا وقتی مردم با منبع نمیتونن چیزی رو رد کنن شروع به نوشتن این جملات میکنن اینا یعنی رسیدن فرد مقابل به درماندگی و استیصال .
.
(((کجاس خودران و سیستم اطلاعات سرگرمی که براش ۲۰ هزار تا برنامه نویس استخدام کردن
کو قرار بود تایکان بیاد مدل اس نابود کنه ؟؟ الان بردش اندازه شورلت بولت هم نیست
کو قرار بود id3 و دار و دستش قرار بود بهتر از مدل ۳ باشن ؟؟)))
فولکس کاملا بر خلاف تسلا نه نتها از برنامه خودش عقب نیست بلکه چون بهتر از پیشبینی ها جلو رفتن چشم اندازه خودش رو جلو انداخت و قرار شد تا زودتر به تولید ۲۸ میلیون مدل الکتریکی دست پیدا کنن در مورد نرم افزار سیستم اطلاعات سرگرمی کاملا منطبق با برنامه دارن پیش میرن حتی بهتر
((( الان بردش اندازه شورلت بولت هم نیست))) میتونی اثباتش کنی ؟؟؟؟ کسی هست بتونه اثبات کنه اینجا برد EPA در مورد تایکان درسته ؟؟؟ بینهایت نهاد و سایت خریدار و…. تست کردن و همه EPA رو زیر سوال بردن خود EPA هم سیکلش رو تغییر داد و پذیرفت اعدادش با واقعیت تناقض داره در نهایت هم تیر آخر رو دو روز پیش انموندز زد و در تست واقعی و کاملا اصولی با مستندات ثابت کرد برد تایکان ۴۰ درصد بیشتر از اعداد اعلامی EPA است
تایکان مدل 4s در تست ادموندز با باتری در دسترس ۸۳ کیلووات ساعتی به برد ۳۲۳ مایل رسید
تسلا مدل اس پرفورمنس با افتخار ۳۱۸ مایل
بالا گفتم چند روز پیش insideevs برای چندمین بار مینویسه
if you search online, you’ll find a host of Taycan range tests. Nearly all of them prove the Taycan has much more range than the EPA’s estimates suggest
یعنی تقریبا در تمام تست های انجام شده تا به امروز برد تایکان بسیار بیشتر از اعداد اعلامی EPA بوده
.
(((کو قرار بود id3 و دار و دستش قرار بود بهتر از مدل ۳ باشن)))
اتفاقا دو سه هفته پیش UBS زیر و بم پلتفرم id3 رو ریخت بیرون و حسابی بررسیش کرد و در موردش نوشت
The deep dive into the ID3 by UBS Group analysts found the MEB platform underpinning VW’s EV models will be fully cost competitive with Tesla and have best-in-class energy density and efficiency.
Analysts led by Patrick Hummel called the car “the most credible EV effort by any legacy auto company so far.”
میگه بعد از بررسی عمیق متوجه شدن این پلتفرم کاملا با تسلا قابل رقابت بوده و در کلاس خودش بهترینه و…
دقیقا از نوع منابعی که خیلی بهش اعتقاد دارید استفاده کردم
.
در ضمن اینم بگم تویوتا که خوبه داچیا دست بالا رو در الکتریکی پیدا کنه برای من لذت بخشتر خواهد بود تا برند های تازه به دوران رسیده
(JONATHAN (TESLA
۱۱ فروردین ۱۴۰۰من درمانده قبل از اینکه از یه چییزی در متن خودم استفاده کنم یه تحقیقی در موردش میکنم
صرفا متن از یه سایت کپی نمیکنم تو بخش کامنت خودم
ubs یه بانک سرمایه گذاری هستش که سرمایه گذاری سنگینی روی فلکس واگن گذاشته
برای افزایش قیمت سهام فلکس به هر دری میزنن اینو همه میدونن
و تعریف این بانک از محصول فلکس و حمایت از اینده این کمپانی چیز عجیب غریبی نیستش
دارن از خودشون حمایت میکنن
خوبه باز نگفتن بهتر از تسلا هستش چون اینجوری شماهارو نمیشد جمع کرد
اگه بخش نرم افزار فلکس هم عین بخش توسعه باتری جامد پیش بره که …
البته قبلا شاهد درماندگی بخش نرم افزار فلکس بودیم همون زمان که به صورت دستی داشتن
id3 های تولید شده رو دیباگ میکردن
به خاطر این به نظر میاد دارن طبق پیشبینی پیش میرن که اعلام نمیکنن روند کار رو مثل تسلا
برای همینه شما بدون ذره ای درک میای ایراد میگیری از تاخیر خوردن محصولات تسلا
چون همه چی مثل شیشه شفاف هستش
ولی حتی یه دید نمای دور از روند پیش رفت برنامه های فلکس نداری
همین الان که دارم این متن مینویسم در سایت fueleconomy که سایت دولتی و زیر سازمان حمایت از محیط زیست امریکا epa هستش تایکان 4s مصرف 42 کیلوات ساعت برای هر 100 مایل براش درج شده
این کم مصرف ترین تایکان در لیست هستش
و کم مصرف ترین مدل اس Tesla Model S Long Range Plus هستش با مصرف 29 کیلووات ساعت برای هر 100 مایل
قبل به بحث کشیدن ادمونز یه سر به سایتشون بزن برو بخش About Us تا بدونی نمیتونی این سایت منبع قررار بدی
هیچ تغیری در بخش مصرف تایکان اعمال نشده و همچنان تمام مدل های تایکان در ته لیست قرار دارن
علایق شما به من و امثال من ربطی نداره اینکه شما داچیا رو لذت بخش تر بدونی به خودت ربطی داره و تفاوتی در واقعیت ایجاد نمیکنه
صرفا داری واقعیت خودت نشون میدی
اما جالبش اینجاس اون بخش هایی که جوابی براش نداری رو حرفی ازشون نمیزنی
و راحت رد میشی
mehran911
۱۲ فروردین ۱۴۰۰Elmiraj@
((((اول اینکه به اطلاعت برسونم که افت سهام در ماه فوریه مختص تسلا نیست و تمامی شرکت های تکنولوژی محور )))
این افت مختص فوریه نیست از طرفی مشکل چیپ هم صرفا مشکل تسلا نیست تقریبا همه را درگیر کرده
.
(((چگالی آنها از کمتر از ۴۰۰ وات تا ۵۰۰ وات بر کیلوگرم ( که از اما و اگر هاش معلومه همون زیر ۴۰۰ وات بر کیلوگرم هست ) خواهد بود)))
یعنی خودش هم رسما بگه ۵۰۰ وات ساعت بر کیلوگرم که چندین ماه پیش رسما اعلام شد اینجا میگید احتمالا همون زیر ۴۰۰ خواهد بود
(((که در ۲۰ تا ۸۰ درصد ظرفیت آن ها در ۱۵ دقیقه شارژ خواهد شد)))
منبع شما اشتباه نوشته این عدد از ۰ تا ۸۰ درصده نه از ۲۰
((( و جالبتر آن که تنها ۸۰۰ چرخه شارژ و دشارژ را تحمل خواهند کرد که منجر به عمر ۲۴۰ هزار مایلی میشه….!!!!)))))
بازم درست نیست
درستش اینه
In lab testing at room temperature the cells maintained their capacity through 1,000 one-hour charging and discharging cycles, meaning a theoretical life of 300,000 miles for a Tesla Model S.
داستان اینه که این باتری میتونه ۳۰۰ هزار مایل بازدهی مفید داشته باشه و به ۸۰ درصد از ظرفیتش برسه
نکته اینه این باتری قرار در مدل های پرفورمنس استفاده بشه که به هیچ وجه به طور متوسط به این عدد نزدیک نمیشن پورشه ۹۱۱ در ۱۲ سال متوسط پیمایش ۸۰ هزار کیلومتری داره ۸۰ هزار کیلومتر کجا ۵۰۰ هزار کیلومتر کجا بعید میدونم خودروهای لوکس و اسپرت به این عدد نزدیک هم بشن
((((این سلول ها به قدری پیشرفت هستن که در آزمایشات دانشگاه دلاهاسی به موفق به ثبت ۱۵ هزار چرخه شارژ و دشارژ شدن که در دنیای واقعی باعث طول عمر ۲ میلیون مایلی خواهد شد…!!!!!))))
منکر این خوبیش نیستم اما CATL هم مدتها پیش اعلام کرد که به این عدد به قول شما شگفت انگیز و دست نیافتنی ۲ میلیون مایلی رسیدن و در آینده نزدیک برای همه قابل سفارش خواهد بود
.
((((اوایل امسال تا پنج سال دیگر هم با تسلا قرار داد بستن که این توسعه نسل بعدی سلول های تسلا را تا سال ۲۰۲۶ تضمین کردن و به وضوح به رقبا گفتن که نه در حال حاظر و نه در آینده کسی در صنعت باتری به گرد پای تسلا هم نخواهد رسید…..))))
جف دن تا جایی که قبلا خونده بودم به novonix پیوست و جاش رو در تسلا به دکتر metzger آلمانی داد که دانش آموخته دانشگاه برلین هستش و قبلا در بخش توسعه باتری bmw و BASF و بوش کار میکرده داد هر چند گفتن همکاری رو ادامه میدن اما الان جاش افراد دیگه ای در تسلا مشغولن
.
خلاصه همش هیچی اینکه به گرد فلانی نمیرسن یعنی چی دقیقا ؟؟؟
بقیه بیکار نیستن
در مورد همین باتری حالت جامد Qauntumscape مشکلی که ۴۰ سال علم درگیرش بود رو حل کرد و به چگالی ۵۰۰ وات بر کیلوگرم با عمر مفید چشمگیر رسیدن این عدد شگفت انگیزه و حوزه جدیدی رو در توسعه باتری حالت جامد آغاز کرده که تازه پیشرفت در این حوزه شروع شده
تا جایی که پروفسور شیمی فیزیکدان وایتینگهام نابغه حوزه باتری و برنده جایزه نوبل در مورد همین باتری حالت جامد میگه
Whittingham, who last year shared the Nobel Prize in Chemistry for his work on lithium-ion batteries. “So I think it’s a real breakthrough. We just have to make the cells bigger and get them into cars.”
این دقیقا همون چیزی بود که تسلا گفت نمیشه و شد !
mehran911
۱۲ فروردین ۱۴۰۰جواب (JONATHAN (TESLA رو به اشتباه ۸ کامنت بالاتر گذاشتم
بنیامین
۱۱ فروردین ۱۴۰۰این یعنی اعلام جنگ با تسلا
پراید عشق است
۱۱ فروردین ۱۴۰۰اسم جدید میخواهد بیاید قشنگتره.دم ولتس واگن گرم.
آریا منش
۱۱ فروردین ۱۴۰۰یعنی خودت خدایی خندت نمیگیره یکی از قدیمی ترین نام های صنعت خودرو رو به ولتس تغییر بدی و موجبات خنده و شادی رقبا رو فراهم کنن ، قبلاً هم اسم شرکت تویوتا ، تویودا بود فامیلی بنیانگذار تغییرش دادن به تویوتا و خب فقط یه حرف ت تغییر کرد .
مهدی
۱۱ فروردین ۱۴۰۰زرشک? اخه این چه کاریه
اینا حتی لگوشونم از vw متمایز نمیشه تقریبا چیزی تغییر نمیکنه من هنوزم فکر میکنم دروغ باشه این خبر. فلکس چرا باید بیاد این هزینه رو به خودش تحمیل کنه وقتی کلی داره تلاش میکنه پول جور کنه برا توسعه الکتریکی ها
درسته بازار آمریکا مهمه ولی به قیمت اصالت؟?
کافر مقدس
۱۱ فروردین ۱۴۰۰اکثر کسایی که کامنت میدن نهایت ماشین های 4سیلندر 2لیتری سوار شدن در ایران- که اینقدر نگران الکتریکی شدن هستن . بزرگترین ترسشونم نبود صداست
کل دنیای ماشین برای این ها تعداد سیلندر و اسب بخار و صدا هست و بست و نهایت درگیر اخبار هستن و نقشی در توسعه تکنولوژی ندارن
یعنی صدای ماشین براش اهمیتی بیشتری داره تا ریه هاش که سالی یکبارم اسپیرومتری نمیره ببینه ماشین بنزین سوز چه بلایی سرـه ریه هاتون آورده
R@m!n
۱۱ فروردین ۱۴۰۰اولا بهترای جای مسخره کردن هم دیگه به نظرات دیگران احترام بزاریم.
دوما زمانی یه خودرو برقی تو آلایندگی تاثیر میزاره که برق موردنیازش از منابع پاک بدست بیاد.
سوما برای هزارمین بار اینجا سایت خودرو هست و همه عشق ماشین و سیلندر و اسب بخار و سر و صدا. اگر دوست ندارین این چیزا رو چرا اصن این سایتو دنبال می کنین ؟؟؟ اخبار تسلا تو تمام سایتای تکونولوژی هم هست.
چهارما شما هم یکی از همین مردمین یه جوری کامنت نزارین انگار شما تو لندن هستین. پروژه الکتریکی سازی هم تو این مملکت پیاده نمیشه چون نه زیر ساختش هست نه شرایطش نه توان برق نیروگاهی نه منابع برقی پاک بنابراین هیچ فرقی برای ما نداره حتی ضررشم بیشتره. تنها راه کنترل آلودگی هم واردات ماشینای با کیفیت بنزینی و پلاگین و بالابردن کیفیت سوخته.
Farzad
۱۱ فروردین ۱۴۰۰آقای ۱۲ سیلندر سوار ، چه ربطی داره کسی که اینجا نظر میده ماشینش چیه یا اصلا داره یا نه ؟
الکتریکی ها در همه جای دنیا هم طرفدارانی دارن هم مخالفانی و فقط هم به خاطر صداش نیست که مخالفن .
مقصر اصلی آلودگی جهان هم انواع و اقسام کارخانجات هستن نه خودروهای درون سوز .
RezaRs
۱۱ فروردین ۱۴۰۰شما نمی دونین که کافر جان مقدس خودش زوندا r داره از صداش بدش اومد مدل s خرید انقدر عاشق صداشون شد کل هایپر کاراشو فروخته مدل s خریده
mahan
۱۱ فروردین ۱۴۰۰شما که ماشین سوپر اسپورت 12 سیلندر داری ببخش.نمی دونم ولی مطمئنا از 1 کیلومتری i8 رد نشدی.من عزیزی رو میشناسم که حتی با صدای مصنوعی i8 ارضا نمی شد (البته واقعا صدای جذابی داره ولی خب مصنوعیه) و بعد 2 سال رفت یک 650 برداشت.
مهدی
۱۱ فروردین ۱۴۰۰ببینید
الکتریکی بودن خودرو ها باعث تغییر قشنگ ترین اسم توی صنعت خودرو سازی شد
(Saeed(peugeot
۱۱ فروردین ۱۴۰۰کلا اصالت برند و لگوشو هم بندازن دوور
میثم
۱۱ فروردین ۱۴۰۰این فولکس ببخشید ولتس واگن تو این دو سه سال اخیر کلا تصمیمات عجولانه و بی برنامه زیاد گرفته
کارهایی که اصلا تو روند کار اصلی شرکت نقشی نداره برعکس تصورشون
همه دنبال اصالتن اینا خودشون اصالتشونو میبرن زیر سوال
RezaRs
۱۱ فروردین ۱۴۰۰بنده طی یک در خواست رسمی از مدیر عامل فوکس واگن در خواست میکنم ۵ بار پشت سر هم با سرعت ولتس واگن و اشتباه نکنند
datsun
۱۱ فروردین ۱۴۰۰یه شوخی بود دوباره خبرش میاد همه سر کارید.
مهدی موتور
۱۱ فروردین ۱۴۰۰مربوط به ولتاژ و برقی بودن؟
Amirreza
۱۱ فروردین ۱۴۰۰خدا رو شکر چون حرف های اولشون با هم یکیه ، آرم با شکوه این برند تغییر نمیکنه
Sina10
۱۱ فروردین ۱۴۰۰اون از لوگوی زشت جدید جنرال موتورز
بعدش هم لوگوی بی معنی جدید رنو
الان هم اسم بشدت مسخره ولتس واگن
یعنی چی که بیای سالها تلاش یه عده ای که فولکس واگن رو ساختن ، بیای با تغییر یه کلمه گند بزنی به تمام تاریخچه یه شرکت
این رییس جدید فولکس واگن ( یا همون ولتس واگن) یعنی هربرت دایس( حالا درست اسمشو نمیدونم) داره فولکس واگن رو خراب میکنه
اون از ماجرای واگذاری بوگاتی و لامبورگینی و … در حالی که همزمان داره سرمایه گذاری میکنه روی ریماک که کلا یه ماشین ساخته!!
حالا میتونیم بگیم که این کارو واسه بدست اوردن موتور های برقی ریماک انجام دادن
ولی این فاجعه ولتس واگن دیگه چی بود؟؟
به نظرم مدیریت اشتباه این چند وقت اخیر فولکس واگن باعث میشه آینده این گروه بزرگ به خطر بیوفته
من نمیخوام الان بگم که سرمایه گذاری روی موتور های برقی ارزون بده ، اصلا ، برعکس من معتقدم ماشین ارزون باید برقی بشن و ماشین های اسپرت و سطح بالا بنزینی و هیبرید
و تازه از ID.3 هم خوشم اومد
ولی تصمیمات عجولانه در رابطه با ماشین های برقی باعث مشکلات زیاد در تامین برق میشه
آریا منش
۱۱ فروردین ۱۴۰۰احتمالا فروششون با همین اقدام کم بشه ، نامگذاری خیلی مهمه در صنعت خودرو ، ولتس واگن خیلی نام عجیبی و سختی است به نسبت تویوتا که خیلی راحتتر در زبان محاوره می چرخد مثل سونی . واقعا متاسفم برای چنین نام احمقانه ای