فولکسواگن قصد دارد نسخهای از کراساوور تیگوآن را با فاصلهٔ محوری بیشتر بنام تیگوآن L تولید کند. چند وقت پیش تصاویر جاسوسی از نمونهٔ در حال آزمایش این خودرو منتشر شد اما حالا یک نمونهٔ از تیگوآن L بدون هیچ پوششی در چین دیده شده است. این خودرو قرار است توسط شرکت جوینت ونچر فولکسواگن-شانگهای در چین تولید شده و در چهارماههٔ نخست سال آینده به بازار عرضه گردد.
برای مقایسهٔ ابعاد تیگوآن L با نسخهٔ معمولی باید گفت درحالیکه نسخهٔ استاندارد ۴.۴۸ متر طول، ۱.۸۰ متر عرض و ۱.۶۴ متر ارتفاع دارد، طول، عرض و ارتفاع مدل L به ترتیب به ۴.۷۱، ۱.۸۴ و ۱.۶۷ متر رسیده است. همچنین فاصلهٔ بین دو محور خودرو نیز از ۲.۶۸ متر در نسخهٔ استاندارد به ۲.۷۹ متر در تیگوآن L افزایش یافته است؛ بنابراین تیگوآن L کشیدهتر، عریضتر و بلندتر از نسخهٔ استاندارد شده است؛ اما آنچه بیشتر اهمیت دارد فاصلهٔ محوری آن است که دقیقاً ۱۰.۷ سانتیمتر بیشتر شده است.
انتظار میرود تمام فضای اضافی که به لطف افزایش طول و فاصلهٔ محوری در تیگوآن L به دست آمده است، به سرنشینان عقب اختصاص یابد. این کراساوور بهصورت در استاندارد دارای پنج صندلی در دو ردیف خواهد بود اما امکان سفارش ردیف سوم با دو صندلی بیشتر هم وجود دارد که تیگوآن L را به یک کراساوور هفتنفرهٔ واقعی تبدیل میکند. هرچند هنوز هیچ تصویری از ردیف سوم صندلیهای این خودرو نداریم اما قطعاً این صندلیها بسیار جادار خواهند بود.
در داخل خودرو، سبک معمول فولکسواگن یعنی کیفیت بالای تمامی قسمتها، چرم عالی و فرمان اسپرت به چشم میخورد. یک صفحهنمایش ۸ اینچی هم در مرکز داشبورد قرار گرفته است اما این چیزی است که بهزودی به فولکسواگن ضربه خواهد زد اگر در حال حاضر نزده باشد؛ زیرا این نمایشگر بیشازاندازه کوچک بوده و مناسب سال ۲۰۱۷ نیست تا جایی که این روزها حتی مینی MPVهای چینی هم دارای صفحهنمایشهای ۱۲ اینچی هستند؛ بنابراین خریداران صفحهنمایشهای بزرگ و جدیدی میخواهند که کامل بوده و برنامههای زیادی داشته باشد حتی اگر هرگز از آنها استفاده نکنند.
چهار پیشرانهٔ مختلف برای تیگوآن L در دسترس خواهد بود که عبارتاند از ۱.۴ لیتری توربو ۱۵۰ اسبی، ۱.۸ لیتری توربو ۱۸۰ اسبی، ۲ لیتری توربو ۱۸۵ اسبی و ۲ لیتری توربو ۲۲۰ اسب بخاری. گیربکسها هم فقط به دو نمونهٔ شش سرعته و هفت سرعتهٔ DCT اتوماتیک محدود میشوند و نمونهٔ دستی وجود نخواهد داشت. قیمت فولکسواگن تیگوآن L از ۲۰۰ هزار یوآن (۲۸,۹۰۰ دلار) شروع شده و تا حدود ۳۲۰ هزار یوآن (۴۶,۳۰۰ دلار) افزایش خواهد داشت.
فرشاد سجادیان
۲۲ آذر ۱۳۹۵اعتبار یعنی این؛ اونقدر با ارزش هستن که بهترین خودروسازای جهانی براشون محصول سفارشی میسازن. . . حالا ما هم بی تفاوت بشینیم به امید یه روز خوب. . . بشین تا بیاد ???
X6
۲۲ آذر ۱۳۹۵آقا فرشاد لطفا الکی جو ندید چین جمعیتش زیاد رشد اقتصادیشم همینطور افراد ثروتمندش روز به روز زیاد تر میشن که این واسه خودروسازا یه فرصت خوبه که پول زیادی به جیب بزنن
تو این دنیا کسی بی دلیل واسه یه نفر دل نمیسوزونه
kasra
۲۲ آذر ۱۳۹۵چینی ها با این هیکل های رو فرمشون باید هم نسخه های کشیده و بزرگ تر سوار شن.
X6
۲۲ آذر ۱۳۹۵چینیا که ریزه پیزن اینکارو واسه این کردن چون جمعیتشون زیاد یعنی تعداد اعضایه خانوادهاشون
ونوم
۲۲ آذر ۱۳۹۵اتفاقا هر زوجی تا چند وقت پیش اجازه داشت یه بچه داشته باشه تو بعضی مناطق روستایی دو بچه ولی منم موندم با اون چثه ی ریز برا چی از هر ماشینی بزرگشو میخوان ؟
امپراتور لامبورگینی
۲۲ آذر ۱۳۹۵منم موندم چرا ماشین بلند دوست دارن.
خیلی قدشون موتاهه. اکثرا 150-145 هستن.
.
اولین باری که واقعا از قد درازم شرمنده شدم سفری بود که یک بار به چین داشتم.
قد من 195 سانت هست.
باور کن چینی ها تا کمرم بودن.
خیلی خجالت کشیدم.
وسط اون جمعیت مثل نره غول بودم !
سیاوش
۲۲ آذر ۱۳۹۵ولی طراحی بیرونش یکم بی کیفیت به نظر میاد به جنس سپرش نگاه کنین .
احمد باقری
۲۳ آذر ۱۳۹۵چینی ها بشینن حالشو ببرن.