برخلاف فورد و جنرال موتورز، فولکسواگن در آمریکای شمالی فعلاً قصد کنار گذاشتن سدانهای خود را ندارد و حالا در نمایشگاه دیترویت همانطور که وعده داده بود، نسل جدید نسخهٔ آمریکایی سدان پاسات را رسماً رونمایی کرده است؛ اما نسل جدید این خودرو همچنان بر روی همان پلتفرم نسل قبلی ساخته شده که MQB نام دارد. بااینحال بدنهٔ پاسات بهطور کامل نسبت به قبل تغییر کرده است.
پاسات جدید در جلو از جلوپنجره و چراغهای جدیدی برخوردار شده که بهصورت استاندارد از نوع LED هستند. در همین حال، پروفیل جانبی خودرو هم تغییر کرده و خط سقف آن شیب بیشتری نسبت به نسل قبلی پیدا کرده است. در نمای عقبی خودرو هم چراغهای جدیدی طراحی شده درحالیکه نام PASSAT نیز به سبک آرتئون روی در صندوق بار نقش بسته است. تیپهای پایهٔ پاسات جدید به رینگهای آلیاژی ۱۷ اینچی مجهز هستند اما در تیپهای بالاتر نمونههای ۱۸ و ۱۹ اینچی هم ارائه میشوند.
در داخل نسل جدید پاسات شاهد کابین مدرنتر و بالغتری هستیم که با سایر محصولات جدید فولکسواگن هماهنگ است. در اینجا قسمت بالایی داشبورد از نو طراحی شده و دریچههای تهویهای درون آن کار شده که در کل عرض داشبورد کشیده شدهاند. در کابین این سدان جدید آلمانی یک صفحه آمپر جدید و قاب مشکی براق در اطراف نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هم به چشم میخورد. رنگها و تریمهای داخلی پاسات نیز بروز شدهاند و حالا خریداران میتوانند از بین چندین گزینهٔ مختلف نمونهٔ موردنظر خود را انتخاب کنند.
در نسل جدید پاسات سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MIB II به همراه کارپلی، اندروید اتو و MirrorLink بهصورت استاندارد ارائه شده است. ازجملهٔ دیگر تجهیزات این ماشین نیز میتوان به ناوبری، کنترل صوتی، گرمکن صندلیهای جلو و عقب، کنترل تهویهٔ دو منطقهای، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمهای، آینههای جانبی تاشو برقی گرمکندار، چراغهای جلوی تطبیقی، تغییر جهت چراغها در هنگام پیچیدن و برفپاککنهای حساس به باران اشاره کرد.
در بخش ایمنی نیز تمامی تیپهای نسل جدید پاسات آمریکایی به هشدار برخورد جلو، ترمز اضطراری خودکار، تشخیص عابر پیاده، پایش نقاط کور و هشدار ترافیک عقب مجهز هستند. علاوه بر این موارد، امکان سفارش کروز کنترل تطبیقی، سیستم کمکی حفظ حرکت میان خطوط، سیستم کمک پارک و ترمز اتوماتیک پس از برخورد هم برای این ماشین وجود دارد.
همانطور که قبلاً مشخص شده بود، نسل جدید پاسات صرفاً با همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ نسل قبلی عرضه میشود و پیشرانهٔ شش سیلندر نیز از لیست سفارشات آن کنار رفته است. موتور لیتری این خودرو مثل قبل ۱۷۵ اسب بخار قدرت تولید میکند اما گشتاور آن از ۲۵۰ نیوتن متر به ۲۸۰ نیوتن متر افزایش پیدا کرده است. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند. نسل جدید فولکسواگن پاسات از تابستان آینده در چهار تیپ مختلف راهی نمایندگیهای فروش در سراسر ایالاتمتحده خواهد شد و قیمت آن نیز در زمانی نزدیک به عرضه اعلام میشود.
حامد
۲۵ دی ۱۳۹۷از بغل منو یاد اکورد انداخت مخصوصا رینگاش
در کل این طراحی برای ۲۰۲۰ طراحی خیره کننده ای نیست در مقابل اکورد و کمری و مزدا ۶
مهزیار
۲۵ دی ۱۳۹۷قبلیو بیشتر دوست میداشتیم.. متناسب تر بود
سام
۲۵ دی ۱۳۹۷به نظرم طراحی پاسات جدید ساده،زیبا و با ابهت است.من که به شخصه خیلی خوشم آمد.
علی رضا
۲۵ دی ۱۳۹۷مدرن تر ، جذاب تر و زیباتر
sina
۲۵ دی ۱۳۹۷خعلی خوب شده طراحیش واقعا
به خصوص جلو و رینگ هاش.
و البته موتورش نا امیدکننده:(
با خروج فورد و شورولت از بازار سدان ها با این موتور رسما اینده سدان اقتصادی آمریکا مال ژاپنی هاست.
یوسف
۲۵ دی ۱۳۹۷طراحی شیک و سنگینی داره که برای این رده کاملا متناسبه، مسلما مخاطبان این سدان ها توقع طراحی در حد یک سوپر اسپرت ندارن.
عدم سرمایه گذاری روی پلتفرم جدید برای یک سدان هم یک حرکت منطقی با توجه به وضع این روزهای بازاره ضمن این که پلتفرم به کار رفته به هیچ وجهه یه پلتفرم قدیمی و از رده خارج نیست اما جا داشت پیشرانه های قوی تری انتخاب میشد.
بهنام
۲۵ دی ۱۳۹۷فک کنم وجود آرتئون باعث شده تا طراحی پاسات بهبود حداقلی رو داشته باشه.
(Saeed(peugeot
۲۵ دی ۱۳۹۷زیبا و شیک شده ……ولی بروز ترین و مدرن ترین خودروی جدید تو این کلاس پژو ۵۰۸ جدید هستش….حتی از فولکس آرتئون هم تو بعضی از پارامترها بهتره.
ح.ع
۲۶ دی ۱۳۹۷پاسات یعنی ساده و کاربردی.عالیه..شاید میتونست طراحیش خشن تر باشه ولی نظر شخصیم اینه که عالیه
emad1990
۲۶ دی ۱۳۹۷این دیگه زیاده روی کرده تو سادگی