فولکسواگن فعلاً قصد ندارد بازار سدانها در ایالاتمتحده را رها کند و به همین دلیل بهتازگی در نمایشگاه دیترویت نسل جدید پاسات را رونمایی کرده است. البته نسل جدید این سدان آلمانی روی همان پلتفرم نسل قبلی ساخته شده اما طراحان فولکسواگن بهروزرسانیهای زیادی را در آن انجام دادهاند تا لااقل در ظاهر تازه و جدید به نظر برسد. البته نسخهٔ اروپایی پاسات با این نسخه که مخصوص بازار ایالاتمتحده است متفاوت بوده و روی پلتفرم MQB ساخته شده است. حال در این مطلب قصد داریم نسل جدید و قدیم نسخهٔ آمریکایی پاسات را باهم مقایسه کنیم.
جلو
طراحان فولکسواگن در نسل جدید پاسات همچنان همان فرم و شکل کلی دماغهٔ نسل قبلی را حفظ کردهاند اما جلوپنجره بزرگتر شده و بیشتر به سمت پایین حرکت کرده است. همچنین در این جلوپنجرهٔ جدید از کروم بیشتری استفاده شده و سه نوار افقی جایگزین دو نوار نسل قبلی شدهاند. در همین حال، سپر جلو هم تغییر کرده و عنصر U شکلی درون آن کار شده است. در اینجا تریم مشکیرنگی هم در کل عرض خودرو کشیده شده و نمای اسپرتی به خودرو بخشیده است.
پروفیل جانبی
پروفیل جانبی نسل جدید پاسات کمترین تغییرات را تجربه کرده است بهگونهای که فرم کلی این قسمت اساساً با نسل قبلی یکسان است و فقط طراحان فولکسواگن برای ایجاد نمایی لوکستر، تزئینات کرومی بیشتری را به این قسمت اضافه کردهاند. علاوه بر این، پنجرهٔ جانبی سوم ضلعی به سمت بالا ندارد و خط شانهٔ برجستهتر و همینطور خط کمرنگی که تا درون دستگیرهٔ درها کشیده شده، از سادگی این قسمت کاسته است.
عقب
همانند دیگر قسمتها، در بخش عقبی نیز فرم کلی قبل حفظ شده است اما طراحان فولکسواگن جزئیات را از نو طراحی کردهاند. چراغهای عقب باریکتر اما کشیدهتر از قبل شدهاند و بیشتر تا بخش جانبی خودرو کشیده شدهاند. در بخش پایینی نیز سر اگزوزهای دوتایی با فرمی تیز کار شدهاند که نمای بسیار بهتری نسبت به یک سر اگزوز دایرهای سادهٔ نسل قبلی دارند. در بالای جای پلاک عقب هم نوشتهٔ PASSAT بهصورت کرومی کار شده است.
داخل
کابین نسل جدید پاسات نیز همانند بیرون آن آشنا است اما تغییرات کوچکی در آن اعمال شده که در برخی قسمتها نمای متفاوتی را ایجاد کردهاند. صفحه آمپر با دو نشانگر دایرهای و یک صفحهنمایش کوچک میان آنها تقریباً با نسل قبلی یکسان است و فقط تغییرات کوچکی در غربیلک فرمان انجام گرفته است. در داشبورد هم تغییراتی دیده میشود مثل دریچههای تهویه که در کل عرض داشبورد کشیده شدهاند و ساعت آنالوگ نسل قبلی هم حذف شده است. طرح کلی کنسول میانی هم کاملاً با نسل قبلی یکسان است و فقط نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بزرگتری در آن نصب شده است.
قوای محرکه
در نسل جدید پاسات از همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ نسل قبلی استفاده شده که هنوز هم مثل قبل ۱۷۴ اسب بخار قدرت تولید میکند اما گشتاور آن از ۲۵۰ نیوتن متر به ۲۸۰ نیوتن متر افزایش پیدا کرده است. انتقال نیروی این موتور به چرخهای جلو هم مثل نسل قبلی صرفاً توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد. همچنین در این نسل پیشرانهٔ V6 نسل قبلی ارائه نمیشود و پاسات ۲۰۲۰ تنها با همین موتور چهار سیلندر قابل خریداری است.
منبع: Motor1
سام
۱۴ بهمن ۱۳۹۷انصافا نسل جدید فولکس واگن پاسات از هر لحاظ خودرویی باوقار،با ابهت،شیک و همچنین با کیفیت است و طراحی آن نه خسته کننده بوده و نه از زرق و برق اضافی برخوردار است و اتفاقا چنین طرح هایی از ماندگاری بالاتری سود برده و دیرتر نیز کهنه می شوند.
مزدا
۱۴ بهمن ۱۳۹۷انصافا نسل جدیدش خیلی جذاب شده
مهدی
۱۴ بهمن ۱۳۹۷پدال جان حتی پاسات های داخل ایران هم پشت آمپر کاملا دیجیتال ومانیتوربزرگ تری داره وبدون ترمز دستی مکانیکی.درکل خیلی لوکس تر ومدرن تره کابینش اونم درنسل قدیم. اما این تصاویر کابین که شماگذاشتی انگار مال نسل های گذشته است!!! میشه توضیح بدید چون برام عجیبه
محمد
۱۵ بهمن ۱۳۹۷توضیحشو مقاله دیروز پدال با عنوان بدترین خودروهای دیترویت داد
اینها نسخه مخصوص آمریکاست
و اونجا هم تب شاسی بلند فراگیره
و کارشناسان خودشون پاسات رو یکی از بدترینها میدونستن
چون حتی از پلت فرم جدید فولکس هم استفاده نمیکنه
تغییرات خارجی کمی داره
تغییرات داخلی هم همینطور قدیمی بنظر میاد
واسه همینم گفته بودن بیشتر فیس لیفته تا نسل جدید
مانی
۱۵ بهمن ۱۳۹۷البته کادیلاک رو هم گفته بود افتضاحه(یه چیزی تو این مایه ها)
من گفتم(خوب شد تو پدال آدرس نمیذاریم)نزدیک بود بیان خفتم کنن
من همینجا اعلام میکنم نظر شخصی من اینه:
کادیلاک در هر کلاسی که حضور داره بهترین ماشین رو میسازه
و ۱۰ سال از رقبا جلو تره
مهدی
۱۴ بهمن ۱۳۹۷https://cdn01.zoomit.ir/2017/7/a8f1dc95-1096-4429-973b-8dee950080ec.jpg
https://cdn.khodrobank.com/Reviews/74247_2018-Volkswagen-Passat-41.jpg
https://cdn.khodrobank.com/Reviews/80233_2018-Volkswagen-Passat-45.jpg
مهدی
۱۴ بهمن ۱۳۹۷چندتا عکس ازکابین پاسات های ایران فرستادم که ماموت خودرو نمایندگیش رو داره در ایران وکابینش رو باکابین تصاویر بالامقایسه کنید!!!!
امیرحسین
۱۴ بهمن ۱۳۹۷پاسات های ایران مخصوص بازار اروپاست که لوکس تر و گرانتر هستند. این پاسات امریکاست برادر.
مهدی
۱۴ بهمن ۱۳۹۷که اینطور.ممنون
sina
۱۴ بهمن ۱۳۹۷عنوان این مقاله تو سایت موتور1 خعلی باحال بود : New Skin but Old Bone!!
تو طراحی ظاهری واقعا پیشرفت قابل توجهی داشته و من خعلی دوس داشتم قیافه اش رو ولی تو ریوها به عدم بهبود قابل توجه صدا و لرزش کابین و کیفیت سواری و لذت رانندگی و … اشاره کردن که خب نشون میده پلتفرم چقد نقشش حیاتی میتونه باشه تو خودرو.
با این توصیف و خروج شورلت و فورد از بازار سدان ها فک کنم امسال بعد مدت ها سدان های ژاپنی افزایش رشد رو تجربه کنن!
Amir Machine
۱۴ بهمن ۱۳۹۷نسل جدید پاسات که کاملاً ناامیدکنندهس
پلتفرم قدیمی، موتور قدیمی، گیربکس قدیمی، حذف موتور V6، عدم ارائۀ سیستم چهارچرخ محرک و عدم ارائۀ نسخۀ هیبریدی، همهوهمه از پاسات تو بازار آمریکا یه بازندۀ تمومعیار میسازه.
در مورد خروج فورد شورلت از این بازار اما فورد درسته ولی سدان شورلت تو این کلاس مالیبو هست که فعلاً برنامهای برای حذف اون اعلام نشده
شورلت سدانهای کروز، ایمپالا و ولت رو کنار میذاره و گفته که مالیبو رو حفظ خواهد کرد
sina
۱۴ بهمن ۱۳۹۷چقد خوشالم که مالیبو رو حفظ میکنه شورلت امیرجان. نمی دونستم.
البت فورد هم گفت فعلا فیوژن هستش تو بازار ولی خب حذف کروز و ایمپالا و تایورس بنظرم به سبد بقیه سدان های بازار هم میریزه حتی اگه هم سگمنت نباشن.
مانی
۱۵ بهمن ۱۳۹۷پاسات اگه تو آمریکا ۴۱هزار تا هم بفروشه(اگه جدیدش بود بیشتر میفروخت)
یعنی به صرفه نیست که همون مدل اوروپایی رو بده به مشتری؟؟؟