هماکنون که تأیید شد نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۲۰ در ماه ژوئن برگزار خواهد شد برخی افراد در حال زیر سؤال بردن اساس نمایشگاههای خودرویی هستند! البته از مدتها پیش بحثهای گوناگونی درباره مفید بودن یا نبودن برگزاری چنین نمایشگاههایی در عصر مدرن امروزی صورت گرفته بوده و شنیدن چنین اظهارنظرهایی از دهان مدیران ارشد خودروسازان طراز اول جهانی بههرحال موجب آگاهی بیشتر میشود.
نشریه موتورینگ استرالیا گزارش داده که مدیرعامل گروه فولکسواگن آقای هربرت دایس معتقد است نمایشگاههای خودروی سنتی مردهاند. دایس میگوید این رویدادهای خودرویی محصول دهه ۶۰ میلادی بوده و دیگر با عصر حاضر هماهنگی ندارند. این نمایشگاهها خواستههای خودروسازان و خریداران را برآورده نمیسازد.
با توجه به پیشرفت تکنولوژی و توانایی ساخت ویدئو و در معرض قرار دادن آن برای میلیونها بازدید کننده، دایس شاید حق داشته باشد. در چند سال اخیر بسیاری از خودروسازان محصولات جدید خود را جدا از نمایشگاههای خودرویی معرفی کردهاند. همچنین رویدادهایی معرفی خودرویی مستقل بیشتری دیده شده است. خودروسازان در هر مورد از تواناییها و ظرفیتهای شبکههای اجتماعی برای معرفی هر چه بهتر محصولات خود استفاده میکنند.
یکی از فاکتورهای دیگر عدم رغبت خودروسازان برای حضور در رویدادهای خودرویی سنتی هزینههای بالای آن است به گونهای که جدا از هزینه اجاره غرفه، خودروسازان باید هزینههای مربوط به متریال، کارکنان و حملونقل و… را تقبل کنند. این هزینهها برای نمایشگاههای بزرگ به راحتی از ۱ میلیون دلار عبور میکند و برخی افراد میگویند این هزینه نسبتاً بالا را میتوان صرف مراسم معرفی خلاقانهتری کرد.
البته انتظار نداریم نمایشگاههای خودرویی به صورت کامل حذف شوند. آئودی، مرسدس بنز و بامو در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۹ غایب خواهند بود و همین دلیل برای تغییر زمان برگزاری آن به ماه ژوئن ۲۰۲۰ کافی است.
مهدی
۵ مرداد ۱۳۹۷من تا اینجا هم تعجب کردم دووم آوردن ای نمایشگاه ها
این گردهمایی ها به دلیل رقابت چهره به چهره غول های بزرگ خودرو سازی برای طرفداران خودرو سازی فوق العاده جذابن اما مثل اینکه برای خود غول ها خیلی جذاب نیست چون به این هدف میومدن تو این نمایشگاه ها که خودرو هاشون رو تبلیغ کنن و نشون بدن
اما حالا خیلی راه های دیگه که بسیار ارزون ترن و مخاطب چند برابری دارن به وجود اومده
پس طبیعیه که خیلی علاقه نشون ندن
Madjidiano Rolambo
۵ مرداد ۱۳۹۷هر چی بزرگترین خودروساز جهان همون بگه درسته!
نوید جهرمی
۶ مرداد ۱۳۹۷ب نظرم که شرکتی بگه به جای هزینه فلان نمایشگاه تخفیف میدم به مشتری براش تبلیغ بهتریه.
حس و حال نمایشگاه و دیدن ماشین از نزدیک یه چیز دیگس اما دنیا داره عوض میشه.اینجور که خودشون میگن حتی مالکیت و خرید ماشین هم تغییر میکنه. پس باید با دنیا هماهنگ شد.