زمان بهروزرسانی نسل هفتم فولکسواگن گلف در میانهی عمر آن فرا رسیده است. خب چه چیزهایی جدید است؟ نگاهی نزدیکتر و عمیقتر به این خودرو داشتهایم تا ببینیم چه چیزی جالبتوجه است.
- GTI قدرتمندتر
گلف GTI هماکنون قدرتمندتر است. GTI معمولی افزایش قدرت داشته و نیروی پیشرانه از ۲۱۷ به ۲۲۷ اسب بخار رسیده است درحالیکه نسخههای مجهز به پکیج پرفورمنس حالا قدرت ۲۴۲ اسب بخاری دارند.
هنوز حرفی دربارهی تأثیر این افزایش قدرت به میان نیامده اما انتظار داریم که شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو یکدهم ثانیه و یا بیشتر کاهش یابد.
- گیربکس DSG جدید
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه جدید همزمان با گلف معرفی شده که به تدریج جایگزین مدلهای مجهز به گیربکس ۶ سرعته میشود. همهی مدلهای TDI به همراه مدلهای GTI و R پذیرای این گیربکس خواهند بود. هنوز چیزی دربارهی جزئیات این گیربکس نمیدانیم اما فولکس میگوید که این گیربکس باعث کاهش آلایندگی دیاکسید کربن میشود.
- این خودرو کمی متفاوت است
به همراه تمامی بهروزرسانیها، گلف کمی نیز از نظر ظاهری تغییر کرده است. سپرهای جلو و عقب اندکی بازنگری شدهاند و چراغهای عقب نیز از نوع LED هستند. همچنین نشاندهندههای شناور نیز در گلف دیده میشوند که آئودی چند سال پیش از آنها استفاده کرده است.
- سیستم اطلاعات سرگرمی جدید
بله سیستم اطلاعات سرگرمی سفارشی جدید Discovery Pro گلف دارای کنترل حرکتی است. بله سیستمی مشابه با آنچه که در بامو سری ۵ دیدهایم.
- گلف کمی خودران است
همگام با خودروهای جدید، گلف جدید با درجه معینی از خودران بودن عرضه میشود. دستیار ترافیک خودرو میتواند شتاب گیری و ترمز را در شرایط ترافیک کنترل کند و همچنین دستیار حفظ خودرو بین خطوط میتواند با هدایت فرمان، خودرو را بین خطوط نگه دارد.
همچنین سیستمهای دستیار جلو و ترمز اضطراری شهر در گلف وجود دارند که این آخری در هنگام توقف ناگهانی خودروی جلویی و یا عبور عابر خودرو را متوقف میکند. زمانی که راننده نتواند از فرمان، ترمز و… استفاده کند (مثل زمانی که حال راننده بد شده باشد) دستیار اضطراری وارد عمل شده و با چپ و راست کردن اندک فرمان و روشن کردن چراغها، رانندههای کناری را از شرایط خطرناک آگاه میکند.
- گلف با پیشرانهی پرحجمتر عرضه میشود
همانگونه که قبلاً توضیح دادهایم کمحجم شدن پیشرانهها کمکم متوقف شده و شاهد روند معکوسی هستیم. این مورد دربارهی گلف جدید صدق میکند و پیشرانهی ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری قدیمی با پیشرانهی ۱.۵ لیتری TSI Evo جایگزین شده است.
این پیشرانه توانایی تولید قدرت ۱۴۸ اسب بخاری را دارد و از تکنولوژی غیرفعال سازی سیلندر و هندسهی توربین متغیر توربو سود برده و در هر کیلومتر ۱۱۰ گرم دیاکسید کربن تولید میکند. نسخهی ۱۲۸ اسب بخاری بلوموشن نیز بعداً ارائه خواهد شد.
- عرضه در سه ماه اول ۲۰۱۷
انتظار میرود از فوریه ۲۰۱۷ سفارشهای این خودرو دریافت گردد و اولین نمونهها در ماه آوریل به خریداران تحویل شوند. هنوز بهای خودرو اعلام نشده اما انتظار نداریم که نسبت به مدل قبل از فیس لیفت تغییرات قیمتی شدیدی را شاهد باشیم.
منبع: carthrottle
سیاوش
۹ آذر ۱۳۹۵گلف از کاربردی ترین خودرو های دنیاست بدون اینکه از لذت رانندگی چشم پوشی کنه
بنتلی
۹ آذر ۱۳۹۵بین مدلای فولکس از گلف خیلی خوشم میاد…
madjid
۹ آذر ۱۳۹۵عشقمه …
بنتلی
۹ آذر ۱۳۹۵خبر سرد: 1)معرفی مدل جدید مازانتی اوانترا ۷۷۱ ک دارای انجین 7لیتری وی۸ ب قدرت ۷۷۱اسب هس و تاپ اسپید ۳۶۰ک کمتر از تاپ اسپید ۴۰۲ مدل پرچرمدار اوانترا میلکاوالی با انجین ۷.۲لیتی دو توربو هزار اسبی ک ب تازگی معرفی شده هس. 2)مزدا در اندیشه اضافه کردن تریم mps برا مدلای خودش هس(نه احیای کامل برند مزدا اسپید.) و اولین خودرو مزدا۳ هاچبک هس و عملکردی مثه آبارث برا فیات خواهد داشت.شرکت مزدا اسپید چن سال پیش بسته شد. 3)رکورد ۱.۴۴ جیولیا در پیست سیلورستون بعد ۶۵سال از پیروزی نینو فارینا در فرمول وان و رکورد ۱.۴۰در پیست. 4)همکاری فورد و دایملر و گروه فولکس(پورشه) و بی ام و برای ایجاد شبکه شارژ سریع در اروپا با ایجاد ۱۰۰۰جایگاه و شروع این همکاری از سال2017 هس
madjid
۱۰ آذر ۱۳۹۵ممنون.
joshan
۹ آذر ۱۳۹۵چرا گلف تو ایران نمی آید ؟
آرش
۹ آذر ۱۳۹۵چرا باید بیاد ?
احمد باقری
۱۰ آذر ۱۳۹۵این ماشین، همیشه خوب بوده.