فولکس واگن

هاچبک آتشین، بررسی فولکس‌واگن گلف R مدل 2016

گلف R به‌اندازهٔ ۱۰ هزار دلار بهتر از گلف GTI احساس نمی‌شود

بسیاری از نویسندگان خودرو در ایالات‌متحده هنگام انجام مشاوره برای خرید خودرو به دوستان و آشنایانشان همیشه فولکس‌واگن گلف GTI را پیشنهاد می‌کنند چراکه این هاچبک داغ عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و ارزش پرداخت تک‌تک دلارهایی که برای خریدش پرداخت می‌شود را دارد؛ اما این شرکت آلمانی یک مدل داغ‌تر و اسپرت هم ارائه کرده که گلف R نام دارد. این غیرقابل‌انکار است که گلف R به‌واقع خودرویی سرگرم‌کننده است اما سؤال اصلی این است که آیا گلف R به‌اندازهٔ کافی برتر از مدل ارزان‌تر GTI هست یا نه؟

2016-volkswagen-golf-r-3

محاسن

تنها چند روز پیش‌ازاین من به بررسی آئودی S3 پرداختم که در بسیاری از موارد همچون موتور ۲ لیتری به قدرت حدود ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتن متر، گیربکس ۶ سرعتهٔ دوکلاچه و برخورداری سامانهٔ چهارچرخ محرک با گلف R اشتراک دارد. تنها چند روز بعد فولکس‌واگن گلف R را راندم. صدای گلف R در بیشتر اوقات برتر است اما من آئودی S3 را به خاطر طراحی داخلی ساده‌اش بیشتر دوست دارم. اما گلف R ازلحاظ عملکرد پیروز است چراکه سیستم انتقال قدرت و قوای محرکهٔ بسیار پویایی داشته و همواره خودرویی دوست‌داشتنی است.

هنگامی‌که فولکس‌واگن این هاچبک اسپرت را معرفی کرد اعلام نمود که آن را به سیستم XDS مجهز کرده است. این سیستم به‌صورت هوشمند از کنترل گشتاور وارده به چرخ‌ها بجای ترمز استفاده می‌کند و فقط در موارد موردنیاز از ترمز استفاده به عمل می‌آورد. این سیستم در دنیای واقعی و بر روی جاده کاملاً بهتر عمل می‌کند. ترمزها بسیار قوی احساس می‌شوند و پدال ترمز نیز پاسخ بسیار سریع و حساسی دارد به‌نحوی‌که با فشار دادن نوک پدال ترمز خودرو متوقف می‌شود حتی در سرعت‌های بالا. هنگام ترمز گیری‌های ناگهانی نیز خودرو بسیار پایدار بوده و هیچ انحرافی دیده نمی‌شود.

2016-volkswagen-golf-r-8

معایب

کاش از این رینگ‌های بزرگ در گلف R استفاده نمی‌شد. رینگ‌های ۱۹ اینچی که موجب شده سواری خودرو نسبتاً سخت و خشک باشد. نقطه‌ضعف بعدی استفاده از گیربکس اشتباه در گلف R است؛ زیرا درحالی‌که این خودرو به‌صورت استاندارد از گیربکس ۶ سرعتهٔ دستی استفاده می‌کند، گیربکس DSG فولکس‌واگن بسیار سریع‌تر بوده و برای استفاده در آن مناسب‌تر است.

2016-volkswagen-golf-r-13

بنابراین در اینجا ایدهٔ بهتری هم وجود دارد و آن خرید مدل کم قدرت‌تر GTI است که هنوز هم خودروی بسیار سرگرم‌کننده‌ای است. بعلاوه گلف GTI تا ۱۰ هزار دلار قیمت کمتری از گلف R دارد. در سوی دیگر اگرچه متأسفانه در حال حاضر امکان خرید یک میتسوبیشی لنسر اولوشن وجود ندارد اما خوشبختانه با مبلغ موردنیاز برای خرید گلف R می‌توان یک سوبارو WRX خرید که خودروی خاطره‌انگیزی بوده، برای رانندگی بسیار سرگرم‌کننده است و خودروی سریعی برای استفادهٔ روزانه محسوب می‌شود.

 

مشخصات فنی

Volkswagen Golf R 2016
پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو
قدرت ۳۰۰ اسب بخار
گشتاور ۳۸۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته DCT
شتاب صفرتا ۹۶ ۴.۹ ثانیه
مصرف سوخت ۹.۴ لیتر (ترکیبی)
وزن ۱۵۱۵ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۵ نفر
قیمت پایه ۳۵,۶۵۰ دلار
قیمت مورد آزمایش ۳۹,۸۱۵ دلار

 

رقبا

آئودی S3

فورد فوکوس RS

هوندا سیویک تایپ R

سوبارو WRX

 

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. شایان

    ۲۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (89 ديدگاه)

    طراحیش تو دهه 80 گیر کرده!

    1. امیر

      ۲۷ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1772 ديدگاه)

      نه عزیز اونا مثله ما نیستن که 206 عهد دقیانوسی رو فیس لیفت کنن بعد اسم رانای مدرن روش بچسبونن.

    2. Pagerrari

      ۲۷ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (479 ديدگاه)

      به دو تا لافراری و دوتا زوندا و نصف هوآیرا میارزه
      عجب چیزیه عجب رخی داره.
      دیوونه گلفم
      بعد از گلف بیتل بعد از بیتل پورش ۹۱۱ و بعد پانامرا
      مهندسی برتر آلمانی رو میشه توی این خودرو ها به عینه دید.
      یه مطلب بود در مورد یه فراری ۵۰میلیون دلاری !!!!
      اونو حتمن ببینید!!!!!!!
      و مقایسه ش کنید با این کوچولوی خوشگل.

      خخخ
      ۱-×

    3. Pagerrari

      ۲۷ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (479 ديدگاه)

      فورد فوکوس
      فورد فیستا
      و فیات بارث بهتر از اینن

    4. علیرضا

      ۲۷ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (77 ديدگاه)

      شما تشریف ببرید النترا زیبا و دلفریب رو بخرید.این آلمانی ها تو دهه هشتاد گیر کردن و باید کره ای های چشم بادومی خل مشنگ (بر اساس سریال هاشون) طراحی بیاموزند!!!!!

  2. امیر.عارف

    ۲۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (876 ديدگاه)

    من به شخصه خاطرات خوبی از GTIدارم .واقعا از رانندگی باهاش لذت میبردم

  3. امیر

    ۲۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    خیلی توی این کلاس رقابت شدیده ولی گلف اونقدر خوب بوده که حتی اسم اون رو روی این کلاس گذاشتند.
    راستی چرا توی رقبا مرسدس ای 45 آ ام گ نبود؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  4. مجید.بهترین یا هیچ...

    ۲۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    عیبش هم حسنه… چرخ بزرگ خیلی زیباتره.

  5. Ali joker

    ۲۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    ماشین عالیه
    فنی عالیه
    ولی رخ ماشین دلچسب نیست
    ولی باز هم خوبه

  6. وایییی

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (19 ديدگاه)

    فقط جای تعجب داره برا من چرا شرکت های ماشین سازی داخلی نمیان با فولکس واگن یا سوبارو قرارداد ببندند که هم از لحاظ قیمت و هم خدمات به دنیا اثبا ت شدن و اصلا کار با اینها ریسک محسوب نمیشه بلکه صد در صد تضمین هست . با فروش خوب 206 و پراید هاچ بک بازار ایران نشون داده علاقه خاصی داره به این نوع محصول داره و واقعا خوب فروش میره گلف جی تی با قیمت پایین یا سوبارو wxr فوق العاده هستند

  7. احمد باقری

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    میتونست طراحی بهتری داشته باشه.

  8. امیر

    ۲۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (23 ديدگاه)

    کلا چه گلف نسل ۱، چه ۹۲ و چه این و حتی گل،ماشینهای جذابی هستن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا