همانند تمامی خودروسازان و دیگر صنایع، فولکسواگن هم با چالشهای زیادی به خاطر همهگیری کرونا مواجه شده است. کارخانههای این شرکت در سراسر دنیا تعطیل شده و کارمندان نیز به خانه فرستاده شدهاند. هیچچیزی مشابه چند هفته پیش نیست. واضح است که این شرایط هزینههای سنگینی را بر فولکسواگن تحمیل کرده اما هزینههای یاد شده چقدر هستند؟
هربرت دایس مدیرعامل گروه فولکسواگن گفته که این شرکت هر هفته حدود ۲.۲ میلیارد دلار هزینه میکند. بدون تولید با ظرفیت کامل و فروش خودروهای تولیدی، آیندهی سختی پیش روی این خودروساز بزرگ است. دایس گفته است:
در خارج از چین نه خودرویی میفروشیم و نه درآمدی داریم.
خب فولکسواگن برای جبران هزینهی حدود ۲ میلیارد دلاری خود در هفته چهکاری میتواند انجام دهد؟
این مدیر ارشد گفته است:
ما باید درباره تولید دوباره فکر کنیم. ما هنوز انضباطی که در چین داشتیم را در آلمان نداریم. اگر بتوانیم همانند چین یا کره جنوبی یا برخی کشورهای آسیایی دیگر این مشکل را کنترل کنیم شانس غلبه بر بحران بدون تعدیل نیرو را خواهیم داشت. این موضوع (کنترل ویروس کرونا) نیازمند دخالت بسیار جدی است.
همچنین درحالیکه تولید این خودروساز در چین از سر گرفته شده اما میزان تولید آن فقط حدود نصف پیش از شیوع ویروس کرونا میباشد. اگر فولکسواگن همچنان به هزینه کرد مبالغ سنگین یاد شده ادامه داده و درآمد کافی نداشته باشد، اخراج نیروها امری اجتنابناپذیر خواهد بود.
در حال حاضر این خودروساز مشهور آلمانی ۶۷۱ هزار کارمند و ۱۲۴ کارخانه در سراسر دنیا داشته و ۲۸ کارخانه از این تعداد در آلمان هستند.
فرانک ویتر مدیر مالی ارشد فولکسواگن نیز تائید کرده فروش خودروهای سواری این شرکت در ماه مارس افت ۴۰ درصدی داشته است. این در صورتی است که نسخههای بهروز اطلس و اطلس کراس اسپورت به تازگی وارد بازار مهمی همچون آمریکای شمالی شدهاند.
احمدعلی
۱۳ فروردین ۱۳۹۹هرچی باشه وضعش خیلی از خودروسازان آمریکایی بهتره و حتما از این بحران با موفقیت و سربلندی عبور خواهد کرد ولی جنرال موتورز و فورد و تسلا قطعا ورشکست خواهند شد چون همین قبل کرونا هم وضعشون به شدت وخیم بود و با این بحران دیگه ضربه نهایی رو خواهند خورد انشاالله.البته خیلی از شرکتهای دیگر آمریکایی مانند جنرال الکتریک،کاترپیلار،بویینگ،ویرلپول و…… نیز ورشکست خواهند شد به لطف خدا.نابودی آمریکا بسیار نزدیکه
MAHDI
۱۳ فروردین ۱۳۹۹چرا دعا میکنی واسه نابودی یه کشور و مردم!!!!
سورنا
۱۳ فروردین ۱۳۹۹چون عق ل و شعور نداره تف به ذات اینجور آدما که مارو بردن به صدر اسل ام و به زودی شتر سواری
حسین دهمرد
۱۳ فروردین ۱۳۹۹ولش کن تابلوعه طرف فیکه. سایت بی درو پیکره
احمدعلی
۱۳ فروردین ۱۳۹۹ظاهرا هرکی مغزش استعماری نباشه و آزادانه و برخلاف پروپاگاندای رسانه ای حقایقو ببینه فیکه!!نمردیمو حقوق بشر آزادی بیان به سبک آمریکایی رو دیدیم
سورنا
۱۳ فروردین ۱۳۹۹شماهارو که میبینم بیشتر پی میبرم به اینکه ایرانی جماعت ( البته به جز بعضیاشوا ) واقا پراید که هیچ شتر هم براشون زیادی حتی نفس کشیدنشون هم حرر ومه
اخه یکی نیست بگه به تو چه با کشورای دیگه چیکار داری یه عمر مرگ بر مرگ بر کردین اونا پیشرفت کردن خودتون پسرفت
امین
۱۵ فروردین ۱۳۹۹ببخشید ولی فکر میکنم یا سن ت پایینه یا هنوز از ایران خارج نشدی که بفهمی علی چی میگه شاید بر اساس یک ایدئولوژی حرف میزنه ولی اگر براساس استراتژی و اقتصاد و امنیت اقتصادی اجتماعی به موضوع بپردازی میفهمی چرا باید از این موضوع خوشحال باشید.
این شعارهای {اخه یکی نیست بگه به تو چه با کشورای دیگه چیکار داری یه عمر مرگ بر مرگ بر کردین اونا پیشرفت کردن خودتون پسرفت} مینیمالیستی بگذارید کنار و کمی مطالعه استراتژیک و تاریخی داشته باشید. یکی واسه آینده و ِیکی برای بررسی گذشته.
همین کشورهایی که شما تصور پیشرفت دارید از راه استثمار ملل دیگه اینجا رسیدن (هند چین کل قاره طلا{آفریقا} خاور میانه و نفتش و …}
و وقتی میبینی ملتهای ما را در شبکه های خبری در کنفرانسها و اجتماعات شون ” جهان سوم ” خطاب میکنند و حقیر میدونند
اگر خواهان جواب هستید آدرس ایمیل بدید اینجا جاش نیست
پدال لطفا منتشر کن
Elmiraj
۱۳ فروردین ۱۳۹۹بیشتر از هر زمانی نابودی معماران این تفکر توست که خیلی نزدیکه…..
بی نام
۱۳ فروردین ۱۳۹۹ماذا فازا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مصطفی
۱۴ فروردین ۱۳۹۹آخه این چه جور آزاداندیشی که آرزوی نابودی یه کشورو میکنی… حتما داعش و طالبان هم خیلی آزاد اندیش هستند دیگه
بهراد
۱۳ فروردین ۱۳۹۹احمد علی جون یبار بگو “مرگ بر همه به جز ما” خودتو خلاص کن
احمدعلی
۱۳ فروردین ۱۳۹۹آخه عزیزم من فقط میگم آمریکا.کشورای دیگه رو که نگفتم تازه اگه دقت کرده باشی گفتم فولکس طوریش نمیشه و بحرانو با موفقیت پشت سر میذاره
اینا حقایق میدانیست حالا نمیخواید قبول کنید به خودتون مربوطه
Elmiraj
۱۳ فروردین ۱۳۹۹نگران نباش استاد ، بودجه ای که آمریکا برای گذر از کرونا تصویب کرده سه برابر بودجهای هست که اتحادیه اروپا برای برای گذر از بحران تصویب کرده….
احمدعلی
۱۳ فروردین ۱۳۹۹حقایق میدانی کاملا مشخصه و با حرفهای شما تغییری نمیکند
ضمنا اقتصاد اروپا بر مبنای صنایع حقیقی و تکنولوژی محوره نه مثل آمریکا که کل صنعتش بر اساس فروشگاه های زنجیره ای
مواد مخدر،ذرت و سویا،رسانه(هالیوود) و تولید اسلحه هستش
بی نام
۱۳ فروردین ۱۳۹۹به عنوان یک دانشجوی اقتصاد وقتی با چنین لحنی مواجه میشم که شخصی با قاطعیت یک “کشور” رو با یک “شرکت” مقایسه میکنه و مثل این دوستمون عقیده داره امریکا شکست میخوره ولی فولکس واگن بحران رو با موفقیت پشت سر میگذاره و این نظر رو به عنوان حقیقت معرفی میکنه وحشت میکنم چون این روزها سیاست مدارای ما هم عقاید شخصی عجیب و غریبشون رو به عنوان حقیقت غیر قابل انکار به خورد دیگران میدن.
البته احمدعلی جان تو حق داری دیدگاه شخصی خودتو داشته باشی ولی وقتی میخوای مقایسه کنی باید با اعداد و ارقام و آمار صحبت کنی نه با نظر شخصی.یادت باشه کل سود شرکت فولکس واگن کمی بیشتر از یک سوم کل سود مایکروسافت در یک سال هست و از منظر اهم محصول، تولیدات فولکس واگن به سادگی قابل جایگزینی با محصولات رقیب مثل تویوتا و جنرال موتورز هست اما محصولات مایکروسافت به سادگی قابل جایگزینی با محصولات رقیب نیست. به خصوص در طی یک بحران ویروسی خودرو اولین محصولی هست که بلااتسفاده میشه اما محصولات آی تی بخصوص محصولاتی که در زبرساخت های آی تی به کار میره از همیشه مهمتره. من میتونم دهها شرکت امریکایی رو نام ببرم که محصولات اونها در این روزها مهمتر از هر وقته دیگه به کار میاد اما شرکت های اروپایی ها به جز داروسازها و تولیکننده های تجهیزات پزشکی چه محصولاتی تولید میکنن که در حال حاضر به کار بشریت بیاد؟
احمدعلی
۱۳ فروردین ۱۳۹۹دوست عزیز تقریبا همه اقتصاددان ها معتقدند ماشین سازی(اعم از فلزات،ماشین آلات ریلی و لوکوموتیوها،خودروسازی،ماشین آلات راه و جاده سازی،ماشین آلات کشاورزی،صنایع و تجهیزات نیروگاهی،کشتی سازی و صنایع هوافضا و البته صنایع نظامی)مادر تمام صنایع و عامل اصلی رشد اقتصادی پایدار و در حقیقت مولفه اصلی اقتصادهای صنعتی هستند که چین،ژاپن،کره جنوبی و آلمان اقتصادهای صنعتی تکامل یافته و بالغی هستند که این مولفه رو به طور کامل دارن.آمریکا هم تا دهه ۹۰ میلادی دقیقا همینطوری بود ولی بعد از اون و به دلیل اجرای نادرست سیاستهای جهانی شدن اقتصاد(گلوبالیزیشن)و عدم سرمایه گذاری مناسب در بخش آموزش و زیرساختهای مختلف،اقتصاد آمریکا از یه اقتصاد صنعتی تولیدمحور،تبدیل شد به یه اقتصاد مصرف محور و برپایه خدمات که اتفاقا بیشتر این خدمات هم هیچگونه مزیت و ارزش افزوده فناورانه ای برای آمریکا ایجاد نمیکنن و به سادگی و تقریبا در همه کشورهای صنعتی و نیمه صنعتی قابل جایگزینی هستن
احمدعلی
۱۳ فروردین ۱۳۹۹همونطور که خودتون هم فرمودین امروزه برخلاف دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی،دیگه نماد صنعت آمریکا بویینگ و جنرال موتورز و کاترپیلار نیست بلکه گوگل،اپل،فیسبوک و مایکروسافته.درسته که که این صنایع خدمات محور حاشیه سود بسیار بالاتری نسبت به صنایع ماشینی دارد ولی به هیچ وجه در طولانی مدت پایداری و قدرت اونهارو ندارن و برخلاف اونا نیازی هم به سرمایه گذاری سنگین و درازمدت ندارن و بنابراین جزو صنایع راهبردی محسوب نمیشن
Elmiraj
۱۳ فروردین ۱۳۹۹کاش بجای شعار مرگ بر این و اون یه ذره در مورد صنایع و صادرات آمریکا مطالعه میکردی تا بفهمی اوضاع دنیا از چه قراره و ریاست دست کیه…
.
ولی خوبه بدونی که اقتصاد تنها سه ایالت کالیفرنیا ، تگزاس و نیویورک که بر پایه صنعت IT ، صنایع ماشینی و بانکداری و گردشگری هست به ترتیب از اقتصاد سه کشور انگلستان ، ایتالیا و روسیه بیشتره…!!!!!!
اون ۴۷ ایالت هم بمانند که در سال گذشته تولید ناخالص ۲۱.۴ تریلیون دلاری را رقم زدن که یک چهارم کل اقتصاد جهان بود…!!!
( ضمنا کشاورزی تنها ۱.۶ درصد اقتصاد آمریکا را تشکیل میده )
ارش
۱۵ فروردین ۱۳۹۹روزگار عجیبیه.