حدود یک سال پیش در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۶ فولکسواگن از یک سدان بزرگ لوکس بنام فیدئون رونمایی کرده که بهعنوان جایگزین سدان لوکس فیتون صرفاً برای بازار چین در نظر گرفته شده بود. بدین ترتیب فیدئون پرچمدار فولکسواگن در چین محسوب میشود. حال این سازندهٔ آلمانی که بزرگترین بازار فروشش در چین است، امسال در نمایشگاه خودروی شانگهای نسخهٔ پلاگینهیبریدی فیدئون را نیز با نام فیدئون GTE معرفی نموده است. این خودرو که قوای محرکهٔ هیبریدی خود را از آئودی A6 L e-Tron قرض گرفته است، قویترین محصول فولکسواگن با نشان GTE محسوب میشود.
این پرچمدار سازگاربامحیطزیست از آخرین دستاوردها در زمینهٔ انرژیهای جدید در وسایل نقلیه سود میبرد. همچنین این خودرو اولین محصول محلی پلاگینهیبریدی فولکسواگن محسوب میشود که در چین تولید میشود و مانند آئودی صرفاً در بازار این کشور عرضه میگردد. قوای محرکهٔ فیدئون GTE از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو بنزینی TSI و یک موتور الکتریکی تشکیل شده که جمعاً ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. دراینبین یک پکیج باطری لیتیوم یون ۱۴ کیلووات ساعتی نیز برای این ماشین در نظر گرفته شده است که آنرا قادر میسازد تا ۵۰ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی طی کند.
فولکسواگن تأیید کرده است که فیدئون GTE در هر صد کیلومتر تنها ۲.۳ لیتر سوخت مصرف کرده و بُرد کلی آن با شارژ کامل باطریها و مخزن پُر سوخت نیز ۸۵۰ کیلومتر است درحالیکه در هنگام خالی شدن شارژ باطریها میتوان آنها را در مدتزمان حدود دو ساعت شارژ کرد. در این خودرو سه حالت رانندگی مختلف وجود دارد که یکی از آنها حالت ترکیبی است. در این حالت از هردو موتور بنزینی و الکتریکی استفاده میشود؛ اما رانندگانی که به دنبال رانندگی پاکتر هستند، میتوانند حالت E را انتخاب کنند که در این صورت فیدئون به یک سدان تمام الکتریکی تبدیل شده و هیچ آلایندگیای تولید نخواهد کرد.
هرچند استایل کلی و طراحی فیدئون پلاگینهیبریدی با نسخهٔ معمولی یکسان است اما طراحان فولکسواگن ویژگیها و عناصر محدود جدیدی را به آن اضافه کردهاند تا از نسخهٔ معمولی متمایز گردد. این تغییرات عبارتاند از رینگهای آلیاژی آئرودینامیک، چراغهای LED روشنایی در روز C شکل در سپر جلو و مارکهای GTE. نمای داخلی فیدئون GTE اما تقریباً دستنخورده باقیمانده است و همچنان در آن یک سیستم صوتی پریمیوم، نمایشگر سربالا و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با صفحهنمایش ۹.۲ اینچی به چشم میخورد.
بااینحال همانطور که میدانیم در حال حاضر تولید سدان لوکس فیتون خاتمه یافته و فولکسواگن در بازارهای جهانی بدون پرچمدار است؛ بنابراین برای معرفی یک سدان لوکس پرچمدار جهانی از سوی این برند آلمانی باید چند سال صبر کنیم تا زمانی که فولکسواگن نسل دوم فیتون را معرفی کند. خودرویی که بهاحتمالزیاد یک نمونهٔ تمام الکتریکی خواهد بود.
پوشش کامل جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۷ در پدال، با ما همراه باشید…
محمد
۵ اردیبهشت ۱۳۹۶کیفیت ازش میباره یک عمر ماشینه ای خدا یعنی این مردم تاکی باید این خودروهای بی کیفیت سوار شن
حمیدرضا
۵ اردیبهشت ۱۳۹۶تو همین سایت یه تست و بررسی نوشته شده بود که نویسنده از کیفیت بالای ماشین خیلی صحبت کرده بود جالبه که این ماشین فقط وفقط برای بازار چین هست و به هیچ کشور دیگه ای راه نداره این نشان از اهمیت این بازار برای برند بزرگی مثل فولکس داره
فرشاد سجادیان
۵ اردیبهشت ۱۳۹۶با کیفیتترین و لوکسترین محصول فولکسواگن همینه؛ هر چند با رقباش فاصله داره اما هدفش رقابت با لوکسهای بازار مثل بنز کلاس S و ب.ام.و سری هفته.
#ali.m#
۶ اردیبهشت ۱۳۹۶فولکس رقیب سری7. ?
رقیب کلاس s
خیلی زور بزنه رقیب بیوک میتونه بشه تو ماشینای لوکس .
ونوم اف ۵
۵ اردیبهشت ۱۳۹۶پرچمدار پاک یا پرچمدار نیرنگ و فریب
Machine
۵ اردیبهشت ۱۳۹۶دوست عزیز خواهشاً دوباره این بحثهای بیخود رو شروع نکن
Madjid
۵ اردیبهشت ۱۳۹۶.
نهایت زیبایی و سادگی.
عاشق مکتب طراحی آلمانی ؛ مخصوصا VW و آئودی هستم.
Machine
۵ اردیبهشت ۱۳۹۶حیف که فقط تو چین عرضه میشه
کمپانی معظمی مثل فولکسواگن نباید تو بازارهای جهانی بدون پرچمدار باشه
Hosein.gh
۵ اردیبهشت ۱۳۹۶عاشق فولکس واگنم طراحیاش در نهایت سادگی فوق العاده جذاب .سداناشو بیشتر از هاچبکاش دوست دارم.عکس آخری سفیده وای دلم خواست