فولکس واگن

نسخهٔ وانت فولکس‌واگن ترنسپورتر T6

فولکس‌واگن ترنسپورتر یکی از مشهورترین ون‌های تاریخ است که آغاز تولید آن به سال ۱۹۵۰ بازمی‌گردد. نسل ششم این ون که جدیدترین نسل آن به‌حساب می‌آید دقیقاً یک سال پیش معرفی شد. هرچند که ترنسپورتر بیشتر به‌عنوان ون شناخته می‌شود اما نمونۀ وانت آن نیز در دو نوع تک و دو کابین ساخته می‌شود که طرفداران خاص خود را دارد. چندی پیش و پس از گذشت یک سال از معرفی ون ترنسپورتر، فولکس‌واگن نسخهٔ وانت آن را هم معرفی کرده است تا خانواده ترنسپورتر T6 کامل شود.

Volkswagen transporter pickup
Volkswagen transporter pickup
وانت‌هایی که بر اساس ون‌ها شکل می‌گیرند هرچند ازلحاظ توانایی‌های حرکتی در حد وانت‌های واقعی نیستند اما به دلیل اینکه فضای قسمت بار آن‌ها بالای چرخ‌های عقب نصب می‌شود، از فضای بار بیشتری نسبت به وانت‌های معمولی برخوردارند. چراکه برجستگی‌های گلگیرها در قسمت بار وجود ندارد و این مزیت مهمی برای این نوع وانت‌ها نسبت به انواع معمولی بشمار می‌رود. علاوه بر این، دیواره‌های نازک و عرض بیشتر قسمت بار نیز به افزایش فضای بار کمک می‌کند.
2016 volkswagen transporter t6 chassis cab
۲۰۱۶ volkswagen transporter t6 chassis cab
نسل ششم ترنسپورتر وانت فعلاً فقط با یک پیشرانهٔ توربودیزل ۲ لیتری یورو ۵ با قدرت ۱۴۰ اسب بخار عرضه می‌شود. گیربکس استاندارد متصل شده به این موتور از نوع ۶ سرعته دستی است درحالی‌که گیربکس ۷ سرعته DSG دوکلاچه اتوماتیک نیز برای آن قابل سفارش است. البته نیرو در این وانت برخلاف اثر وانت‌ها به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. ترنسپورتر T6 وانت از فناوری BlueMotion فولکس‌واگن سود می‌برد که شامل سیستم Start/Stop، لاستیک‌های با اصطکاک کم و سامانهٔ احیای انرژی ترمزها می‌شود.
2016 Volkswagen transporter t6 chassis cab
۲۰۱۶ Volkswagen transporter t6 chassis cab
نسخهٔ دو کابین وانت ترنسپورتر قادر به حمل شش سرنشین است درحالی‌که نمونهٔ تک کابین توانایی حمل ۱ تن بار را دارد. این رقم برای مدل دو کابین به ۸۰۰ کیلوگرم کاهش میابد. این وانت به‌صورت استاندارد مجهز به فضای بار کاملاً مسطحی به مساحت ۴.۲ مترمربع در نمونهٔ دو کابین و ۵.۲ مترمربع در نمونهٔ تک کابین است. این فضای بار دارای درهای جانبی قابل بازشدنی است که به سهولت بارگیری کمک شایانی می‌کنند.
2016 Volkswagen transporter t6 chassis cab
۲۰۱۶ Volkswagen transporter t6 chassis cab
از امکانات و تجهیزات استاندارد این وانت می‌توان به صفحه‌نمایش لمسی ۵ اینچی قابل اتصال به تلفن همراه از طریق بلوتوث و پورت USB، فرمان هیدرولیک، ایربگ های راننده، سرنشین و جانبی، ESP، سیستم ترمز خودکار و سیستم ناوبری اشاره کرد.
2016 Volkswagen transporter t6 chassis cab
۲۰۱۶ Volkswagen transporter t6 chassis cab
ارزان‌ترین مدل این وانت نسخهٔ تک کابین با گیربکس دستی است که قیمت پایهٔ آن از ۲۸.۵۰۰ دلار آغاز می‌شود و نسخهٔ دو کابین مجهز به گیربکس خودکار DSG به‌عنوان گران‌ترین مدل قیمتی برابر با ۳۳.۵۰۰ دلار دارد. انتظار می‌رود نسل ششم ترنسپورتر وانت با تکیه‌بر پیشرانهٔ کم‌مصرف و پرتوان، فضای بار زیاد، امکانات مناسب و توانایی حمل بار مناسب همانند نسل‌های گذشته به فروش خوبی دست پیدا کند.

جدول مشخصات فنی

  تک کابین دو کابین
پیشرانه چهار سیلندر ۲ لیتری توربودیزل چهار سیلندر ۲ لیتری توربودیزل
قدرت ۱۴۰ اسب بخار ۱۴۰ اسب بخار
گیربکس ۶ سرعته دستی/۷ سرعته خودکار ۶ سرعته دستی/۷ سرعته خودکار
محور محرک جلو جلو
طول/عرض/ارتفاع ۵.۰۷/۲.۰۰/۱.۹۴ متر ۵.۴۷/۲.۰۰/۱.۹۴ متر
مساحت فضای بار ۵.۲ مترمربع ۴.۲ مترمربع
ظرفیت بار ۱۰۰۰ کیلوگرم ۸۰۰ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۳ نفر ۶ نفر
قیمت با گیربکس دستی ۲۸۵۰۰ دلار ۳۱۳۰۰ دلار
قیمت با گیربکس خودکار ۳۰۷۰۰ دلار ۳۳۵۰۰ دلار

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. SaMaN

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    مث اینکه همه جای دنیا ماشینا وانت میشن…

  2. احمد باقری

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    باید دید این جور وانتها چقدر کاربرد دارند تا از فروش خوبی هم برخوردار باشن.

  3. (*مهرداد*)

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (353 ديدگاه)

    این نوع وانتها بیشتر به عنوان فروشگاه سیار استفاده میشن ،،و اتفاقا خیلی کاربردی هستن چون برآمدگی گلگیر عقب هم ندارن

  4. احسان

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (314 ديدگاه)

    به قیمتش نمی ارزه

  5. بهنام طیبی

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    فولکس واگن همه نوع خودرو میسازه.ایول

  6. علی کریمی

    ۱۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    از این دو کابین تو ایران کجا میشه خرید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا