فولکسواگن با معرفی خودرویی سفارشی و جدید در حال گرامی داشت ۳۰ سال ساخت کمپر ونها میباشد.
این خودرو که فولکسواگن کالیفرنیا ۳۰ سالگی نام دارد نسخهای سفارشی بوده و تنها ۹۹۹ دستگاه از آن ساخته خواهد شد. ۳۰ دستگاه از این خودروها نیز مختص بازار بریتانیاست. فولکسواگن میگوید همین تعداد محدود باعث تولید انحصاریترین خودروی سفارشی شده است.
این کمپر ون جدید بر پایهی نسخهی پرچمدار کالیفرنیا اوشن بنا شده بنابراین دارای قیمت قابلتوجه ۶۴۳۰۷ پوندی در بریتانیا میباشد. مشتریان با این پول به تجهیزات زیادی همچون رنگ جدید زرد تورمریک و سقف نقرهای یا خاکستری دست خواهند یافت.
چراغهای جلوی LED و محفظه بار جداشدنی بدون پرداخت هزینهی اضافی در دسترس بوده و به این موارد باید حسگرهای پارک جلو و عقب و تجهیزات داخلی همچون سیستم اطلاعات سرگرمی نویگیشن پرو را نیز اضافه کرد. یک برنامه هم به کاربران اجازهی استفاده از اپلیکیشن های گوناگون از جمله موزیک و نقشهها را میدهد. صندلیهای جلوی گرم شونده و کروز کنترل نیز بهصورت استاندارد در کالیفرنیا نسخه ۳۰ سالگی وجود دارند.
مشتریان میتوانند یک پیشرانهی دیزلی ۲ لیتری با قدرتهای ۱۵۰ یا ۱۹۹ اسب بخار را انتخاب کنند. تنها گزینهی گیربکس هم نمونهی ۷ سرعته دوکلاچه است. فول ترین مدل که به سیستم چهار چرخ محرک هم مجهز است بهای پایهی ۷۰۶۲۹ پوندی دارد.
علی
۱۲ آبان ۱۳۹۷یکی از تصمیماتم اینه برا خودم یه ون بسازم
تا الان تا جایی که میدونم هفت هشت تا از دوستای من ون خودشونو ساختن و بعدم رفتن اروپا گردی
اینجا تو المان و بقیه کشورای اروپایی یه فرهنگ خودرویی خیلی خوب و جالبی دارن به اسم زندگی تو ون یا vanlife اکثرا جوونا بیست تا ۳۵ ساله اینکار رو میکنن. یه ون نسبتا دو سه هزار یورویی که کار میکنه و از نظر فنی مشکلی نداره میخرن بعد حداکثر چند صد یورو یا کمتر وسایل برا دکور مثل چوب و میخ و لولا میخرن. بعد با دستهای خودشون ون رو لخت میکنن همه جاشو تمیز میکنن زنگ زدگی ها رو با اسکاچ یا ورقه های اسکاچ اگه اسمشو درست گفته باشم به فارسی پاک میکنن و اسپری مخصوص ضد زنگ میزنن و بعدم با چوب و میخ دکور پشت ون رو درست میکنن. خود من با یکی از دوستام ونشو میساختیم یکی از بهترین کارهامون بود. دو سه سالی بود دبیرستان رو تموم کرده بودیم و تو فروشگاه لیدل کار میکردیم اونموقع. متاسفانه به دلایلی نشد من یه ون برا خودم بسازم تا الان. و متاسفانه نشد باهم بریم اروپا گردی
اما ونی که ساختیم دقیقا شبیه همون عکسای اینستاگرامی شده بود با دکور چوب
یه پنل خورشیدی که دست دوم پیدا کردیم هم نصب کرده بودیم که کارهای برقی شو من کردم. از روی فیلمهای یوتوب همه ی کارها رو انجام میدادیم.
فکر کنم تمام هزینه ایی که برا ون و ساختش صرف شد به دو سه هزار یورو نرسید.
اکثر کسانی که ون میسازن معمولا برای مسافرت یک ماهه به کشورهای اروپایی میسازن و خیلی از کسانی که ساختن کشورهای ترکیه و یا شمال افریقا هم میرن. مخصوصا کازابلانکا شهر معروف ماروکو یا مراکش
فویلهای ایزوله کننده ی گرما قیمتشون یکمقداری گرون هست ولی اگه کسی که میخواد ون رو برای زمستونم استفاده کنه کاملا به صرفه هست. تو یوتوب یه سوئدی ون فولکس واگن caddy دست دوم رو فک کنم دو هزار یورو خریده بود و بعد با این فویلهای ایزوله کننده ی گرما قسمت بار ون رو کاملا ایزوله کرده بود و تو سرمای منفی ۲۶ درجه هیچ مشکلی نداشت. بیرون ماشین منفی ۲۶ و داخل ماشین مثبت ۲۳ بودش اگه درست یادم باشه.
طبق فرهنگ اروپایی والدین به فرزنداشون تقریبا هیچ پولی نمیدن. دوست منم تمام هزینه ها رو با کار کردن تامین کرده بود. نه رابطه ی فرزند و والدین بهم خورده بود چون والدین پول نمیده و نه دوستم توقعی داشت