فولکس واگن

پایان عمر پیشرانهٔ W12 فولکس‌واگن (بنتلی) نزدیک است

پیشرانهٔ W12 گروه فولکس‌واگن از لحاظ طراحی و مهندسی، موتور منحصربه‌فردی است. این موتور ۶ لیتری که از طرح چهار ردیف سیلندر استفاده می‌کند، زمانی که در سال ۲۰۰۱ معرفی شد تنها پیشرانهٔ W12 تولید انبوه برای خودروهای جاده‌ای محسوب می‌شد. از آن زمان، فولکس‌واگن از این پیشرانه در محصولات آئودی، بنتلی و سدان لوکس فیتون استفاده کرده است اما در حال حاضر بنتلی تنها برندی در گروه فولکس‌واگن است که از این موتور در محصولات خود شامل کانتیننتال، فلاینگ اسپار و بنتایگا استفاده می‌کند.

اما بنتلی اعلام کرده است که تا سال ۲۰۳۰ به‌طور کامل الکتریکی خواهد شد و تا سال ۲۰۲۶ تمام محصولات آن از نوع پلاگین‌هیبریدی یا تمام الکتریکی خواهند بود. این موضوع آیندهٔ پیشرانهٔ W12 را مبهم می‌کند زیرا این موتور هم‌اکنون در هیچ خودرویی هیچ‌گونه استفادهٔ هیبریدی ندارد. بنتلی اما در گزارشی از اتوبلاگ به این ابهام پاسخ داده و گفته است که این موتور دیگر نخواهد بود؛ بنابراین کسانی که به موتور W12 فولکس‌واگن علاقه دارند تنها شش سال دیگر برای خرید آن فرصت خواهند داشت زیرا پس‌ازآن، این موتور به‌طور کامل از خط تولید کنار می‌رود.

هرچند این پیشرانهٔ W12 عملکرد بسیار قابل‌احترامی دارد اما صنعت خودروسازی به سمت کوچک‌سازی موتورها و الکتریکی شدن حرکت می‌کند و به همین دلیل موتورهای بزرگ دوازده سیلندر روزبه‌روز به انقراض نزدیک‌تر می‌شوند. علاوه بر این، مقررات سخت‌گیرانهٔ آلایندگی نیز میخ دیگری بر تابوت این موتورها است. در همین حال، موتور بزرگ‌تر W16 بوگاتی هم احتمالاً به پایان عمر خود نزدیک می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Ho3in

    ۱۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    بنتلی هشت سیلندرش از دوازده سیلندرش بهتر
    البت هیچ موتوری دوازده سیلندر نمیشه
    لامصب عشقه

    موافقم 19
    مخالفم 4
  2. Amin-mc20

    ۱۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    چی بگم؟فقط هرروز تسلا رو نفرین میکنم!!?????

    موافقم 33
    مخالفم 9
    1. \\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///

      ۱۸ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1200 ديدگاه)

      کی میخوای ازین توهم در بیای؟
      تسلا داره دنیا رو میگیره
      دنیا دنیای الکتریکیه

      موافقم 7
      مخالفم 21
      1. Amin-mc20

        ۱۸ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        دنیای فرغون و گاری های سوسول

        موافقم 4
        مخالفم 6
      2. SFXSuperFast

        ۱۹ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (263 ديدگاه)

        هر پستی ک درمورد الکتریکی شدن هست میام کامنت میذارم شاید خسته شده بشین

        ۱_دلیل وجود بحث های زیست محیطی بیشتر سیاسیه و برای فشار آوردن به کشورهایی خاصه تا یا صنعت و اقتصادشون رو ضعیف تر کنه و جلوی قدرت گرفتن و تشکیل یه محور سیاسی-اقتصادی جدید یه سریای دیگه شون رو بگیره
        ۲_اصلا سوپراسپرت ها و ماشین های عملکردی و مسابقه‌ای نه تعداد زیادی دارن نه میزان استفاده زیادی
        حتی اگر جهان به سمت کاملا الکتریکی هم پیش بره بازم ماشین هایی ساخته میشه که درون سوز باشن
        ۳_سوخت های بدون کربن قراره تجاری شن و الکتریکی ها رو خیلی خیلی عقب میندازن هرچند اینو یادتون باشه یه ماشین عمرش ۵دقیقه و یک ماه و یکسال نیست حداقل ۵ساله و همین الان V8ها و V12ها تولید میشن: ماستنگ های V8 همین الان رو خط تولیدن و فروش خوبی دارن و تازه نسل بعدشون هم با V8 تولید میشه
        ۴_اصلا ماشین های پرفورمنس ک سهم کوچکی تو صنعت خودروسازی دارن که خود خودروهای شخصی بخشی کوچکی از صنعت حمل و نقله که همین صنعت حمل و نقل باز بخش کوچکی از مشکل زیست محیطی زمینه
        ۵_الکتریکی ها درسته که خود موتور راندمان بالایی داره ولی سیستم باتری ها و انتقال الکتریسیته ذاتا به خاطر قوانین شیمیایی راندمان بسیار پایینی دارن
        ۶_ساخت و توسعه الکتریکی ها خودش مشکلات زیست محیطی ایجاد می‌کنه مثال کوچکش معدن های لیتیومن(برای ساخت باتری) به نظرم به جای این همه خرج میشه با همون پول و با افزایش بهره وری کشاورزی باعث قطع کمتر درختان بشه
        تکنولوژی انسان آنقدر پیشرفته ست ک می‌تونه آب شور دریا رو شیرین کنه و وسط کویر جنگل درست کنه!!
        «اگه بخواد»
        ولی
        «نمیخوان» به دلیل مورد شماره یک

    2. M.A.S

      ۱۸ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (849 ديدگاه)

      منم

      موافقم 6
      مخالفم 4
    3. Ramin

      ۱۸ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      شما تسلا رو نفرین نکن.

      بعضی هارو نفرین کن که…….
      خودتون بهتر میدونید باعث وبانی بدبختی وگرونی رو و حرف خنده دار بعضی ها
      نمیتونم اسمشو بگم فقط میدونم…….
      خودتون بهتر از من میدونید

      موافقم 20
      مخالفم 4
    4. U.N.C.L.E

      ۱۸ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (58 ديدگاه)

      دیگه حالم داره ازین کامنت ها بهم میخوره
      زیر هر پستی عین بچه ها داری به الکتریکی گیر میدید

      موافقم 2
      مخالفم 3
      1. Amin-mc20

        ۱۹ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        برادر!
        شما که سردرنمیاری اصل ماشین به موتور بنزینیشه چرا اصلا میای کامنت میزاری

        موافقم 2
        مخالفم 2
  3. \|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///

    ۱۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    اشکال نداره
    الکتریکی بهتره
    صداشم کمتره

    موافقم 8
    مخالفم 8
  4. Reza ar

    ۱۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (270 ديدگاه)

    آینده بی روح و کسل کننده ای در انتظار صنعت خودروسازی دنیا هست!

    موافقم 12
    مخالفم 4
  5. M.A.S

    ۱۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (849 ديدگاه)

    این موتورا با عشق ساخته شدن و با عشق کار میکنن
    واقعا حیفه که با الکتریکی عوض شن
    موتور دوازده سیلندر بنتلی
    موتور 16 سیلندر بوگاتی (علیرغم هزینه های شدید)
    انجین ده سیلندر وایپر
    یا دوازده سیلندر رولزرویس
    ادم واقعا بغضش میگیره که جانشین این خوش صداها قراره بی صداهای بی روح و بیخود باشن

    موافقم 15
    مخالفم 5
  6. Ali_x76

    ۱۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1206 ديدگاه)

    موتور های W از نظر ساختمان انواع مختلفی دارن.
    طبق عکس، موتور W12 بنتلی از دو بلوک به فرم VR6 تشکیل شده که مزیت سادگی و استفاده از فقط دو سرسیلندر رو به همراه داره.
    مدل های دیگه شامل دو بلوک V6 که دارای چهار سرسیلندره، و ۳ بلوک خطی شامل ۳ سرسیلندر هست.

    موافقم 9
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا