فولکسواگن پاسات ۲۰۲۰ چند روز پیش در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۹ معرفی شد و این خودروساز تصمیم گرفت بجای تولید سدانی کاملاً جدید اقدام به ارتقای چشمگیر مدل فعلی نماید.
مدیرعامل گروه فولکسواگن در آمریکا با گفتن اینکه تصمیم شرکت ۱۰۰ درصد درست بوده از حرکت فولکس دفاع کرده است. اسکات کوگ اعلام کرده مشتریان این خودرو را دوست خواهند داشت. البته فعلاً مشخص نیست که پاسات ۲۰۲۰ در برابر رقبای سرشناسی همچون هوندا آکورد، تویوتا کمری و نیسان آلتیما که همگی نونوار شدهاند چه عملکردی خواهد داشت.
اگرچه پاسات از همان پلتفرم مدل قبلی معرفی شده در هشت سال پیش استفاده میکند اما مدیر فولکس فکر میکند مشتریان متوجه این موضوع نخواهند شد. او میگوید:
آیا مشتریان تفاوتهای پلتفرم MQB و این نسخه از معماری را میدانند؟ نه.
گفتن اینکه مشتریان دربارهی چنین موضوعی اطلاعی ندارند ایدهی خیلی خوبی نیست اما خب مدیر فولکس اینگونه فکر میکند که بسیاری از آنها چیزی دراینباره نخواهند دانست. فولکسواگن امیدوار است مشتریان متوجه بدنه و کابین بهروز شدهی پاسات خواهند شد.
البته یکی از دلایل اصلی فولکسواگن برای استفاده از پلتفرم PQ35 بحث هزینهها بوده است. مدیر شرکت گفته کلاس سدان ها با کاهش مشتری روبرو بوده و این خودروساز تنها منابع مشخصی برای سرمایهگذاری روی محصولات جدید دارد.
منطق فولکسواگن زمانی بهتر مشخص میشود که به آمار فروش آن نگاه کنیم. فروش پاسات در سال ۲۰۱۲ برابر با ۱۱۷۰۲۳ دستگاه بوده درحالیکه پس از آن شاهد افت مدام فروشش بودهایم. این خودروساز سال پیش تنها ۴۱۴۰۱ دستگاه پاسات را در آمریکا فروخته است.
این میزان فروش ناچیز بوده و احتمالاً پاسات با مشکلات بیشتری دستوپنجه نرم خواهد کرد. فورد و جنرال موتورز قبلاً برنامههای خود برای توقف تولید چندین سدان که فروش بالاتری در مقایسه با پاسات دارند را اعلام کرده است. از جملهی این خودروها میتوان به شورولت کروز و ایمپالا و فورد فیوژن اشاره کرد که فروش آنها به ترتیب برابر با ۱۴۲۶۱۷، ۵۶۵۵۶ و ۱۷۳۶۰۰ دستگاه بوده است.
فورد
۲۸ دی ۱۳۹۷هر کی بگه هنر نزد ایرانیان ست و بس میخوام دیوانه بشم اگه این ماشین هنر نیست پس چیه یه دنیا هنر توش خوابیده دوستان ناراحت نشن ولی هنر نزد ایرانیان بود و بس
Sina
۲۸ دی ۱۳۹۷هنر نزد ایرانیان هست
ولی ایرانی واقعی الان سرجاش نیست که بتونه هنرشو نشون بده
OMID
۲۸ دی ۱۳۹۷میدونی او جمله رو مردم اشتباه متوجه معنیش شدن
در این جمله هنر به معنای جنگاوری و رزم هست که توی شاهنامه اومده ،اونموقع هنر به معنای جنگاوری بوده پس معنی اصلیش میشه :ایرانی ها در جنگاوری برتر هستند
که البته نیستیم
نوید جهرمی
۲۸ دی ۱۳۹۷چرا نمونه اروپایی رو براشون عرضه نمیکنن؟ خب معلومه ماشین قدیمی با کاهش فروش روبرو میشه اونم وقتی که رقبای قدری مثل کمری و آکورد و مزدا6 اینقدر عالی شدن. منم اگه امریکا بودم به جای پاسات اول به رقباش نگاه میکردم.
sina
۲۸ دی ۱۳۹۷من که خوشم اومد
فقط موتورش 20-30 اسب بیشتر قدرت داشت عالی میشد.
همه شرکتا بازار امریکا رو خالی کردن برا سدان های ژاپنی
اون از فورد و شورلت اینم از فولکس
me84
۲۸ دی ۱۳۹۷.
من مخالف اینم که یه مدیری بیاد از برنامه های جاری و آینده شرکتش انقدر بیپرده حرف بزنه. گفتن این موارد حتی برای من که تو ایرانم حس جالبی ایجاد نمیکنه وای بحال اون آمریکایی که تصمیم به خرید ماشین داره. تو بازار سهام همین کلمات میتونه کلی معادلات رو جابجا کنه بدون اینکه اون شرکت اصلا متوجه بشه.
کاری که فورد و جنرال موتورز کردند هم همینطور. درسته که تصمیم به حذف سدانها از سبد محصولاتشون دارن اما بنظر من الان که فروش خوبی تو سدانها دارن نباید بیان این حرفها رو رسانه ای کنن. چراغ خاموش فروششون رو بکنن و هروقت صلاح دیدن تغییراتی تو سبدشون ایجاد کنن. میتونستن بیان بگن ما تصمیم داریم سرمایه گذاری کلانی تو کلاس کراس اوور انجام بدیم. اما بذارن کلاس سدانشون هم فروشش رو بکنه.
من نظرم اینه که یه سری تصمیمات رو باید بیایی تو رسانه بگی ولی یه سریهاشو هم بدون اینکه حرفی بزنی فقط کارتو انجام بدی. وقتی فورد میگه میخوام سدانهامو حذف کنم ولی سالی حدود 150 هزارتا داره میفروشه خب معلومه که داره ندونسته بازارو خراب میکنه. خب چه کاریه که بیایی بگی. فروشتو بکن هروقت زمانش رسید آروم آروم حذفشون کن.
Achtung
۲۹ دی ۱۳۹۷پاسات فعلی یکی از ایمن ترین سدانهای بازاره با توجه به اینکه ماشین شهریه و برای استفاده روزمرست نیازی به ارتقای پلتفرم نداره.
Sina
۲۹ دی ۱۳۹۷این سگمنت مال ژاپنیاست
تا کمری اکورد و مزدا هستن کسی دنبال پاسات نمیره
Achtung
۲۹ دی ۱۳۹۷تو امریکا فعلن بله اونم به خاطر خدمات بیشتره ولی تو اروپا تا پاسات هست کسی دنبال کمری و مزدا و هوندا نمیره