اوایل امسال، بخش کامیون و اتوبوس گروه فولکسواگن بنام تراتون (Traton) پیشنهادی ۲.۹ میلیارد دلاری را برای خرید سهام باقیماندهٔ شرکت ناویاستار اینترنشنال ارائه کرد اما کامیونساز آمریکایی این پیشنهاد را نپذیرفت. سپس فولکسواگن پیشنهاد بهتری ارائه کرد و حالا به نظر میرسد سرانجام این غول خودروسازی آلمانی بتواند کل شرکت ناویاستار اینترنشنال را تصاحب کند.
شرکت هلدینگ کامیون و اتوبوس فولکسواگن یعنی تراتون در حال حاضر ۱۶.۸ درصد از سهام اینترنشنال را در اختیار دارد و حالا شرکت آلمانی میخواهد با پرداخت بیش از ۳.۷ میلیارد دلار، ۸۳.۲ درصد سهام باقیماندهٔ اینترنشنال را هم خریداری کند. ارزش کلی این شرکت کامیونسازی آمریکایی هم چیزی در حدود ۴.۴ میلیارد دلار برآورد میشود. تراتون در سپتامبر امسال پیشنهاد پرداخت ۴۳ دلار به ازای هر سهم از اینترنشنال را ارائه کرد اما هیئتمدیرهٔ شرکت آمریکایی این پیشنهاد را رد کرد چون معتقد بود فولکسواگن ارزش اینترنشنال را دستکم گرفته است.
سپس در اکتبر امسال تراتون پیشنهاد جدید ۴۴.۵ دلار را به ازای هر سهم ارائه کرد که این پیشنهاد جدید موردپذیرش طرف آمریکایی قرار گرفته و تراتون و اینترنشنال برای معاملهٔ باقیماندهٔ سهام باهم به توافق رسیدهاند. پس از بحثوجدلهای زیادی که بین تراتون و اینترنشنال صورت گرفت، هیئتمدیرهٔ شرکت آمریکایی اعلام کرده برای فروش باقیماندهٔ سهام شرکت با ۴۴.۵ دلار برای هر سهم آمادهٔ معامله با تراتون است.
هیئتمدیرهٔ اینترنشنال برای نهایی کردن توافقنامه، در نامهای به تراتون از این شرکت متعلق به گروه فولکسواگن خواسته است تأیید کند که قیمت ۴۴.۵ دلار برای هر سهم، رقمی قطعی خواهد بود. تراتون هماکنون برندهای مان، اسکانیا و بخش کامیون و اتوبوس فولکسواگن را در اختیار دارد و اگر این معامله انجام شود، شرکت ناویاستار اینترنشنال هم به این مجموعه اضافه خواهد شد.
محمد
۳۰ مهر ۱۳۹۹چه ابهتی دارن
یانکی
۳۰ مهر ۱۳۹۹خوبه با سرمایه بیشتر هیولاهای بیشتری میده بیرون
جمشید
۳۰ مهر ۱۳۹۹داخل ایران هیچوقت نمیگن اینترنشنال ، راننده کامیونهای ایرانی به این کامیونها میگن اِنْتِرناش ، آخرین مدلای انترناش هم که وارد ایران شد انترناش کله اسبی بین راننده ها معروفن که از مدل بی دماغ هستن و کابینهای خیلی بزرگ و جاداری دارن (دوبرابر کابین ولوو اف هاچ دوازده) البته الان دیگه خیلی قدیمی شدن
Me
۳۰ مهر ۱۳۹۹اخرین مدلش ۱۹۸۸ بود فکر کنم
اون زمان هرجا بود راننده ها دورش جمع میشدن تماشاش میکردن
جمشید
۳۰ مهر ۱۳۹۹آره درسته
Ramin
۳۰ مهر ۱۳۹۹کامیونش شبیه آپتیموس پرایم تبدیل شوندگان هست ?
ولی خیلی خوشگله
پیمان
۳۰ مهر ۱۳۹۹هامر جدید اومده. هیولاست. برقی هارو برده مرحله بعد
https://www.youtube.com/watch?v=MjMhZKmHKGk
Elmiraj
۳۰ مهر ۱۳۹۹اگر صورت بگیره معامله خوبی خواهد بود…
ناویاستار بدلیل نداشتن پشتوانه مالی قدرتمند در چند سال گذشته توانایی رقابت با پککار و دایملر را نداشت و از قافله عقب مونده بود .
.
.
.
حال بریم سراغ سوپرتراک ۱۱۲ هزار دلاری Hummer EV با :
۱۰۰۰ اسب بخار قدرت
۱۵۵۰۰ نیوتون متر گشتاور
شتاب ۳ ثانیه ای
بیش ۳۵۰ مایل بُرد
پک باتری ۲۰۰ کیلوواتی
ویژگی چرخش خرچنگی
نسل جدید سیستم سوپر کروز
و کلی تکنولوژی جدید…
Me
۳۰ مهر ۱۳۹۹خودروساز اروپایی اینجوریه دیگه هرروز بزرگتر و قوی تر میشه
ولی ما??
جمشید
۳۰ مهر ۱۳۹۹درسته که گروه فولکس واگن امتیاز این شرکت رو خریده ولی کامیونهای انترناش در اصل آمریکایی هستن
Me
۳۰ مهر ۱۳۹۹عجب???
جمشید
۱ آبان ۱۳۹۹??????
نامجو
۳۰ مهر ۱۳۹۹سرمایه گذاری و همکاری بین المللی و رقابت با شرکت های داخلی و خارجی یک روند کاملا عادی در دنیای امروزه. اونوقت تو ایران عقب افتاده میخوان همه چیز رو اسم تولید ملی بزنن روش و با لاشخوری پول مفت به جیب بزنن. لعنت به تولید ملی
Hl>i
۳۰ مهر ۱۳۹۹قطعاً فولکس با این خرید به جنگ دایملر تراکس امریکا میره، دایملر تراکس چندسالی است که در امریکای شمالی سرمایه گذاری عظیمی کرده و برندهای امریکای چون فریت لاینر، وسترن استار، دیترویت دیزل و توماس بیلت را خریداری کرده و به بازیگر اصلی خودروهای سنگین امریکای شمالی تبدیل شده- حالا فولکس با این خرید جایگاه سومی شرکت امریکای پکار را هم تصاحب میکنه و خودش به عنوان سومین تولید کننده بزرگ خودروهای سنگین در جهان بعد از دایملر تراکس و ولوو تراکس قرار می گیره
+|<i
" Swedish Arrogant Tiger "
۳۰ مهر ۱۳۹۹بهه نظر نمیرسه بتونه از پس پکار با برند های سنگینی مثل کنوورث و پیتربیلت بر بیاد.
Hl>i
۳۰ مهر ۱۳۹۹و برند داف هلند حرف شما متین هست دوست عزیز ولی شما به سه ضلع مان،اسکانیا و اینترنشنال توجه (مان ۲۶۰ ساله با اون مهندسی المانیش طلاست)کنید فکر کنم به سه شاخ داف و کنوورث و پیتربیلت بچربه.
البته حرف شما جای تامل داره
+|<i
قهوه شیرین
۳۰ مهر ۱۳۹۹خداییش ماک یه چیز دیگس. چه ابهت چه قیافه چه تکنولوژی و طراحی چه باقی چیزا. خلاصه من ماک رو میپسندن بیشتر
Parsa Svj
۸ دی ۱۳۹۹که اینطور…
پس باید منتظر شوخی های دوستای با نمکم که میگن غیر مستقیم به آلمان وصل شدی باشم!