خودروی اسپرت دیزلی که همزمان یک کوپه، یک کانورتیبل و یک اسپیداستر بود!
نام | فولکسواگن EcoRacer |
معرفی | نمایشگاه توکیو ۲۰۰۵ |
ترکیب | موتور وسط |
پیشرانه | ۱.۵ لیتری توربودیزل |
قدرت | ۱۳۵ اسب بخار |
گشتاور | ۲۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب |
وزن | ۸۵۰ کیلوگرم |
چرا باید آنرا به یاد داشته باشیم؟
با ظاهری عجیب، بدنهٔ فیبر کربنی و پیشرانهٔ دیزلی که در میانهٔ آن قرار گرفته بود، اکوریسر پیشنهاد جالبی برای کسانی بود که خواهان سه خودروی مختلف در یک خودروی اسپرت بودند
بسیاری از شما احتمالاً هنوز کانسپت دوستداشتنی بلواسپرت فولکسواگن را به یاد دارید که در اوایل سال ۲۰۰۹ در نمایشگاه دیترویت رونمایی شد. آنهم یک رودستر کوچک موتور وسط با فقط دو صندلی بود و به یک پیشرانهٔ دیزلی مجهز شده بود؛ اما بلواسپرت اولین خودروی اسپرت دیزلی ایدهای فولکسواگن نبود زیرا حدود دو سال قبل از آن، کانسپت اکوریسر با همان فرمول معرفی شده بود.
در سال ۲۰۰۵ یعنی زمانی که محصولات دیزلی گروه فولکسواگن بسیار محبوب بودند، ایدهٔ یک خودروی اسپرت دیزلی چندان عجیب به نظر نمیرسید. به همین دلیل کانسپت اکوریسر با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربودیزل در نمایشگاه توکیو ۲۰۰۵ رونمایی شد. این اسپرت سبکوزن با استفاده از قلب دیزلی خود ظرف ۶.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسید و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت را داشت.
اما ویژگی مهمتر اکوریسر چیزی بود که پیشرانههای دیزلی بهخوبی با آن آشنایی دارند یعنی مصرف سوخت پایین. این اسپرت موتور وسط در هر صد کیلومتر تنها ۳.۴ لیتر گازوئیل مصرف میکرد که رقم واقعاً چشمگیری بود؛ اما این سطح از عملکرد و راندمان عمدتاً به لطف وزن پایین خودرو فراهم شده بود. بدنهٔ اکوریسر از فیبر کربن ساخته شده بود و به همین دلیل خودرو تنها ۸۵۰ کیلوگرم وزن داشت یعنی بهاندازهٔ خودروی شهری امروزی فولکسواگن آپ! اکوریسر همچنین خودروی بسیار کوچکی هم بود بهگونهای که ۳.۷۷ متر طول، ۱.۷۴ متر عرض و تنها ۱.۲۱ متر ارتفاع داشت.
رینگهای ۱۷ اینچی به همراه اوورهنگهای بسیار کوتاه جلو و عقب، نمای خاص و منحصربهفردی به این خودرو بخشیده بودند اما جذابترین ویژگی اکوریسر سقف آن بود زیرا راننده میتوانست با حذف ساختار سقف ظرف چند دقیقه، خودرو را از یک کوپهٔ معمولی به یک رودستر تبدیل کند. برای ارائهٔ تجربهٔ خالص رانندگی در هوای آزاد، حتی شیشهٔ جلو و قاب آنهم قابل برداشتن بود و این کانسپت را به یک اسپیداستر سنتی تبدیل میکرد؛ اما متأسفانه اکوریسر هیچگاه برای تولید در نظر گرفته نشده بود و چیزی بیشتر از یک خودروی تحقیقاتی نبود.
منبع: Motor1
رامین
۱۷ مهر ۱۳۹۸از اون ماشیناس که نظرات یا بشدت مثبته راجبش یا بشدت منفی.
Khosrow
۱۷ مهر ۱۳۹۸دقیقا / اولش خیلی بدم اومد / کم کم زیبا شد / الان هم بلاتکلیف / فراموش شدنش بد هم نبوده ..
ثبات
۱۷ مهر ۱۳۹۸https://www.netcarshow.com/kia/2014-gt4_stinger_concept/800×600/wallpaper_01.htm
این کانسپت کیا شبیه این کانسپت فولکس هست
Behrouz. anzali
۱۷ مهر ۱۳۹۸جالبه!!!!
Behrouz. anzali
۱۷ مهر ۱۳۹۸ماشین خوشکلی هست . جالبه واقعا مصرف سوختش خیلی خوب بود ۳.۴ لیتر در صد کیلومتر!!!!
ولی من موندم این فولکس واگن به این عظمت چرا یه سوپر اسپرت نداره؟؟؟؟ اگه کسی میدونه بگه
OMID
۱۷ مهر ۱۳۹۸این همه سوپر اسپرت داره
لامبو
پورشه
ائودی
بوگاتی
اگه منظورت خود برندشه چون خریدار نخواهد داشت
فولکس یه برند اقتصادی ه
اگه سوپر اسپورت بزنه فروش نمیره
behrouz anzali
۱۸ مهر ۱۳۹۸ممنون دوست عزیز . اینم یه دلیلی هست برا خودش
OMID
۱۸ مهر ۱۳۹۸خواهش