فولکس واگن

کشف کد تقلب رایانه‌ای فولکس‌واگن توسط محققان

در ادامه‌ی تحقیقاتی یک ساله، تیمی بین‌المللی از محققان کدی که قبلاً به فولکس‌واگن اجازه می‌داد تا در تست‌های آلایندگی ایالات‌متحده و اروپا تقلب کنند را کشف کردند.

EPA Imposes Additional Emissions Tests to Catch "Cheater" Software
این تیم تحقیقاتی به رهبری Kirill Levchenko که یک استاد کامپیوتر در دانشگاه کالیفرنیا سن‌دیه‌گو است، یافته‌های خود را در سی و هشتمین سمپوزیوم امنیت و حریم خصوصی سان‌فرانسیسکو ارائه خواهند کرد.
او گفت:

ما قادر بوده‌ایم اسلحه‌ی پنهان را پیدا کنیم. ما سیستم و طرز استفاده از آن را کشف کردیم.

علاوه بر این، رونوشت‌های کدهای استفاده شده در رایانه‌های فولکس‌واگن از وب‌سایت خود کمپانی و همچنین از فروم های خودرویی طرفداران گرفته شده است. این مکانیسم در طیف وسیعی از محصولات دیزلی این شرکت از جتا و گلف و پاسات گرفته تا مدل‌های سری A و Q آئودی بکار رفته است.

EPA Emissions Tests
این مکانیسم تقلب به رایانه‌ اجازه‌ی تشخیص شرکت در تست آلایندگی را می‌داد. زمانی که این سیستم در مدار نبود خودرو ۴۰ برابر بیشتر از حد مجاز نیتروژن اکسید می‌کرد.

EPA Emissions Tests
چیزی که تیم Levchenko کشف کرده بخش مخصوصی از کد با برچسب “شرایط آکوستیک” است که در واقع صدای پیشرانه را کنترل نمی‌کرده بلکه در نتایج تست‌های آلایندگی دست می‌برده است. این کد تا ۱۰ پروفایل مختلف برای تست‌های گوناگون را فراهم کرده و چیزهایی نظیر فاصله رانندگی، سرعت و حتی موقعیت چرخ را بررسی می‌کرده است.

VW emissions scandal
Levchenko اضافه می‌کند:

وسیله تقلب فولکس‌واگن بی‌شک پیچیده‌ترین دستگاه در صنعت خودرو است. تست‌های دینامومتر دیگر کافی نیستند.

یک مکانیسم ساده‌تر توسط محققان در فیات 500X یافت شده است. نرم‌افزار تقلب این خودرو تنها در ۲۶ دقیقه و ۴۰ ثانیه‌ی ابتدایی کار کرده و همین میزان مدت‌زمان اکثر تست‌های آلایندگی است.


محققان همچنین گفتند که بوش واحدهای کنترل پیشرانه (ECU) را برای فولکس‌واگن و فیات ساخته و خودروسازان مجبور بوده‌اند تا با وارد کردن پارامترهای مخصوص این کد را فعال کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. Parsa

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (167 ديدگاه)

    اینقد پیشرفته و علمی خب واسه حالت اکو بصورت تولید انبوه بزارنش هم تبلیغ خوبیه هم به این روز نمی افتادن

    1. ونوم اف ۵

      ۷ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      داداش در شرایط طبیعی و تو جاده این نتایج امکان پذیر نیست که فکر کنی اقتصادیه

  2. ME84

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    40 برابر بیشتر!!!!!!!!!!!
    خیلی کار کثیفیه. حقش بود اونهمه جریمه.
    شاهین جان ممنون بابت مقاله.

    1. GTS

      ۷ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (544 ديدگاه)

      دوستان لطفا با دقت بخونین آلایندگی کلی این ماشین 40 برابر نیست اصلا میدونید 40 برابر بشه چقد میشه؟؟؟ آلایندگی خودرو شامل چند نوع گاز مختلفه که تو این مورد گاز NO مقدارش 40 برابره نه کل گازها و آلایندگی.

  3. Amir

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (175 ديدگاه)

    مگه gta کد تقلب داره??
    البته دمشون گرم انقدر پیگیرن. اگه تو کشور خودمون بود که…..
    نگم برات…

  4. رضا

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (172 ديدگاه)

    میگما بیان تحقیق کنن ببینن رو پرایدم شاید ازین نرم افزارا باشه.البته هیچ حالشو ندارن ازین چیزا بذارن مصرفش هرچقد باشه میگن ??

  5. amirhosein

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (92 ديدگاه)

    خدا قوت فلوکس واگن 40 برابر بیشتر ؟؟؟ یعنی اگه الایندگی یکی از ماشیناش 152 گرم بر کیلومتر باشه در واقع 6080 گرم بر کیلومتر هست یه خیانت بزرگ هست

    1. NSX

      ۷ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (172 ديدگاه)

      اطلاعات فنی و علمی دوستان منو بهت زده کرده. 6080 گرم ینی 6 کیلو متوجهین آیا؟؟؟یا فقط سر اینکه مثلا به به کمپانی گیر داده باشین میگین؟

      1. amirhosein

        ۷ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (92 ديدگاه)

        درسته من اشتباه کردم میزان گاز نیتروژن 40 برابر میشه زیاد با دقت مطلب رو نخوندم

    2. ونوم اف ۵

      ۷ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      تقریبا از نیسان گاوی بیشتر الایندگی داشته البته نیسان گاوی دیزلی

  6. (ali(CHEVY NOVA

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    سىنا جان داداش جالبه با اىن تقلب بزرگ فولکس ىه سرىهاشون اومدن تو قسمت مقاىسه پژو و فولکس از تقلب امریکا ىها گفتن
    کسى که خودروساز مورد علاقش که فولکس هست همچىن تقلب بزرگى کرده اصلا نباىد دىگه در مورد تقلب بقىه کمپانىها حرفى بزنه
    40 برابر بىشتر از حد مجاز الاىندگى!!!!!!!!!!!!

    1. sina

      ۷ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2658 ديدگاه)

      اگه دو سه روزی یه خبر راجب تقلب و فراخوان از مجموعه فولکس نشه ادم حق داره نگران بشه؛)

    2. silver

      ۷ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (226 ديدگاه)

      بله درسته
      با همین منطقی که خود شما گفتی شمام نباید بیای اینجا حرف از تقلب بزنی !
      خبر تقلب در تست آلایندگی تراک های امریکایی رو در جریانی که
      فعلا تو پدال خبری از مقاله اش نیست ولی بلاخره کاریه که شده ….

      1. (ali(CHEVY NOVA

        ۷ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (7375 ديدگاه)

        اره سىلور در جرىانم مثل شما که در مورد تقلب فولکس در جرىان امور هستى

        1. silver

          ۸ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (226 ديدگاه)

          یه بار اومدی منطقی باشی افتادی تو دور باطل!

  7. الف.ی

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    فولکس خسته نشد اینقدر خودش و زیر مجموعه هاش تقلب کردن؟

    1. (ali(CHEVY NOVA

      ۷ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      الف.ى
      فولکس یه اشتباهى کرد که حالا حالاها درگىرش هست

    2. رامکال

      ۸ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (594 ديدگاه)

      دوست عزیز.
      این ماجرا و حواشیش مربوط به گذشته است که تنی چند از نویسندگان عزیز پدال داءم در موردش خبر کار میکنند.
      مثلا اگر که مدیر عامل آءودی انگششتشو توی بینیش ببرد عزیزان نویسنده با آب و تاب آنرا پوشش میدند.

  8. Mahdi US CARS

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    40 برابر یعنی هر چقد کم اعلام کرده باشن الایندگیش از ماشینای ایرانی بیشتره

  9. رامکال

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (594 ديدگاه)

    یک بنده خدایی که ادعاش میشد که فقط توی بعضی پست ها سر و کلش پیدا میشه بدو بدو اومد اینجا و از نظر من در اون یکی پست عیب میگیرد.
    بنده خدا نمیدوند که اون خبر رو صدای آمریکای فارسی اون هم شب قبلش اعلام کرده بود و من در پستی که یکجورایی بهش مربوط میشد این خبر رو به همراه چند تا نکته دیگه به یکی از نویسندگان سایت گوشزد کرده بودم چونکه سابقه داشت که چندین خبر مهم رو در رابطه با دستاوردهای فنی در حوزه باطری ها پدال نادیده گرفته بود.
    این از این .
    این بنده خدا چند اکانته (نمیخواستم این نکته رو بگم تا بازم مچش رو بگیرم) عادت دارد که کلمات رو بصورت کنار هم قرار دادن حالت اولیه حروفشون کنار هم بنویسد.
    :)))))))))))))
    ایشون به همین شکل یک مدت با خودش حرف میزد:::::::::)))))))))))))))))))))))))
    الان هم اینقدر عجله کرده که مخاطبش معلوم نیست کیه؟؟!!!!!:)))))))))
    فکر کنم تب کرده.
    نامبرده چونکه میداند در اون پست دیگه بازدید کننده ایی نمیاد تا تراوشات ذهنی ایشون رو مشاهده بکند بدو بدو اومد اینجا و یک جواب بی ربط به حرف من که توش هیچ بی احترامی و دروغی نبود رو در اینجا بدهد.
    و این کارش نشون از تشویش ذهنی و ناآرامی درونش دارد.
    راحت باش .:)))))))))))))))))))

    1. الف.ی

      ۷ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1765 ديدگاه)

      میشه تمومش کنید این مسخره بازیو؟با همه کاربرای سایتم.

    2. ونوم اف ۵

      ۷ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      رامکال جون این اتهام که صدای امریکا هم اعلام کرد اصلا ثابت نشده و نخواهد شد ضمنا تو اون قضیه باز هم پای بوش در میان است

      1. silver

        ۷ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (226 ديدگاه)

        بله خب اینقدر لابی گری آمریکا قوی هست که چند میلللیارد دلار فولکس رو دوشیدن!!!!
        مخفی کردن این چیزا که کاری نداره!

      2. رامکال

        ۸ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (594 ديدگاه)

        ونوم جان دوست عزیز.
        آیا شما نظری رو که در نظر سنجی قبلی نوشته بودم خوندید؟
        لطفا صادقانه جواب بدید.
        من چی گفته بودم که دوست صمیمی شما به من حمله ور شد؟
        آیا من اسم کشور سازندشون رو آوردم؟
        آیا نامی از کارخونه سازندشون آوردم؟
        آیا به مدل های مشکل دار اشاره ایی کردم؟
        خوبه که من آخر جملم نوشتم که”آیا حقیقت دارد؟”معنی این جمله واضح من یعنی اینکه نویسنده محترم لطفا در مورد راست یا دروغ خبر تحقیق بفرمایید..نه چیز دیگر.آیا این جرم است؟آیا من و امثال من حق درخواست خبر ویا خبر رسانی به دیگران رو نداریم؟مگر این سایت مال چند تا کاربر خاص است که ما باید لام تا کام چیزی نگوییم.در مورد بوش هم خوب شرکتی قطعه ساز است که بنا به درخواست مشتریش عمل میکند.شما وقتی که وارد یک مغازه میشید و درخواست چاقو میکنید مغازه دار نمیگوید که برای چه کاری لازمش دارید.
        باز هم تکرار میکنم که من از اثبات چیزی حرف نزدم اگر اینچنین نبود که نمیگفتم..آیا حقیقت دارد؟..بلکه فقط در دو خط از یک کامنت که شامل چندین نکته میشد درخواست پوشش خبری رو داشتم.خوبه که توی اون کامنت
        هم از شیوه نظر سنجی ها ایراد گرفتم هم درخواست پوشش اخبار باطری ها رو کردم.ولی ایشون آنچه را که دوست داشت دید.

    3. Amir Ali

      ۷ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (132 ديدگاه)

      کی میشه کامنت های چنین اشخاصی رو نبینیم

  10. Saman

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (177 ديدگاه)

    اون مهندسی دقیق آلمانیها که میگفتن همین بودش :D ؟ آئودی و اربابش فولووکس زدن به سیم آخر و سیم اولی یهوئی گفتش ببخشید نوبت من بود :D آخه شما که جزو پیشروهای تکنولوژی خودرو هستید و اینچنین خراب کنید دیگه چه انتظاری از اون کمپانیهای جهان سومی داشته باشیم

  11. Hemichan

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (719 ديدگاه)

    40???!!!
    این نیتروژن اکسید گاز به شدت سمی و خطرناکیه که باعث تنگی نفس و نارسایی و حتی مرگ میشه دلیل سختگیری شدید به فولکس و اون جریمه ی سنگین هم همین عوارض به شدت خطرناکشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا