گروه فولکسواگن در حال تجربهی تغییراتی ساختاری بوده و شاید یکی از این تغییرات تأسیس گروه فوق لوکسی باشد که شامل برندهای بنتلی، بوگاتی، پورشه و لامبورگینی خواهد بود. البته طبق خبری که همین چند روز پیش منتشر شد شاید پورشه جایگزین آئودی در مدیریت لامبورگینی شود.
اگرچه این حرکت هنوز اجرایی نشده اما مدیرعامل فولکسواگن آقای هربرت دایس میگوید پیش از این قدمهایی برداشته شده که میتواند راه را برای تأسیس این بخش لوکس جدید هموار سازد. این حرکت بنا به گفتهی یکی از تحلیلگران بلومبرگ میتواند ارزشی بیش از ۱۲۰ میلیارد یورو داشته باشد.
زمانی که از مدیر ارشد مالی گروه فولکسواگن آقای فرانک ویتر درباره استقبال فولکس از فروش سهام برندهای لوکس خود پرسیده شده او ایدهی این کار را رد نکرده است.
ویتر گفته است: “بیشک این یک سؤال درستی است.” این مدیر بلندپایه اضافه کرده اگرچه تمرکز این برند روی آمادهسازی بخش کامیونهای سنگین فولکس برای IPO بالقوه است اما برای سوددهی بیشتر هر قدمی را میتوان برداشت. البته گفته شده این کار اولویت فعلی مدیریت فولکسواگن نیست.
البته باید به نیمهی خالی لیوان هم اشاره کنیم. در سال ۱۹۹۹ فورد با برندهای خود یک گروه پریمیر PAG را تشکیل داد که شامل استون مارتین، جگوار، لندروور، ولوو، لینکلن و مرکوری میشد. این تجربه شکست خورد و فورد تمامی برندهای اروپایی خود را فروخت و مرکوری را نیز روانهی موزه کرد.
كامي
۲۱ شهریور ۱۳۹۷غووووول کی بودی تو فولکسی ..
نوید جهرمی
۲۲ شهریور ۱۳۹۷هیتلر
محمد حسین
۲۱ شهریور ۱۳۹۷اون قضیه ارزش 120 میلیارد چی بود ؟!
یعنی ارزش برندهایی که دور هم جمع میشن بعنوان بخش سوپرلوکس ، اینقدره ؟
یا با اینکار اینقدر ارزش آفرینی برای فولکس بوجود میاد ؟