جمعه گذشته برابر با یکم اردیبهشتماه و بیستویکم آپریل روز فولکس واگِن ایران بود. به همین مناسبت کلاب فولکس واگِن ایران در اقدامی جالبتوجه با هماهنگی نهادهای مختلف گردهمایی بزرگی در محل پیست اتومبیلرانی آزادی تهران برگزار کرد که در ادامه گزارش آن تقدیم حضورتان میگردد.
همانطور که در ابتدا اشاره کردم این گردهمایی بهمنظور بزرگداشت روز فولکس واگِن ایران و نیز نمایش عمومی الماسهای کلاسیک و کمنظیر موجود در کشور، از ساعت ۳ تا ۷ بعدازظهر برگزار شد و جمعیت زیادی از مالکان و علاقهمندان این برند اصیل آلمانی را گردِ هم آورد.
سهم عمده شرکتکنندگان به مدلهای بیتل (Beetle)، گُلف (Golf)، ترسپورتر (Transporter) و گُل (Gol) اختصاص داشت. همچنین حضور نمونههای تک و نایابی همچون گلف MK III روباز، ترنسپورتر پیکاپ، سدان سانتانا (Santana) و… نیز طعم بسیار دوستداشتنی و خاصی به فضا بخشیده بود.
نسخههای متنوع بیتل به همراه چندین دستگاه از نسلهای مختلف گلف همچون یک جعبه مدادرنگی در نقاط مختلف پیست پخش شده بودند. میان انبوه خودروها اما ترنسپورترهای کمپر حقیقتاً حس و حال منحصربهفردی داشتند و توجه هر بینندهای را جلب میکردند. از امکانات جالب این آثار هنری بینظیر میتوان اجاق گاز، میز غذاخوری تاشو، سینک شستوشو و چادر سقفی را نام برد که در صورت رسیدگی منظم کاملاً برای یک سفر تفریحی طولانی کفایت کرده و همانند یک کلبه کوچک امکانات اولیه موردنیاز سرنشینان را فراهم میسازند.
رنگبندی بسیار متنوع خودروها را میتوان یکی از مهمترین نکات این گردهمایی پرشور دانست. در روزگاری که خیابانها پر شده از ماشینهای سفید و مشکی و طوسی، تماشای مدلهای کلاسیک فولکس واگِن با رنگهای “یکی از یکی جالبتر” فوقالعاده لذتبخش است. ایکاش امروز هم میتوانستیم این رنگها را به وفور در خیابان ببینیم و چشمانمان از دیدن کلیشههای سفید و مشکی و طوسی خسته نمیشد.
دیگر نکته قابلتوجه حضور تعداد زیادی از سایر خودروهای کلاسیک کشور، مخصوصاً انواع آلمانی و آمریکایی در حاشیه مراسم بود که به علت کمبود جا در پارکینگ شماره دو مجموعه آزادی دور هم جمع شده و جمعی از خودرو دوستان و بهاصطلاح ماشینبازان را به این سوی میدان کشاندند. در این بین همچنین با تبلیغ کمپین “نه به پلاک تاریخی” یک بنر بزرگ با عنوان “از مسئولین تقاضای راهکار جدید داریم” به امضای مردم و مالکان رسید که نشان از نارضایتی دارندههای مدلهای کلاسیک از بحث تخصیص پلاک تاریخی به این خودروها داشت.
Madjid911 GT2
۶ اردیبهشت ۱۳۹۶.
خوش به حال هر کس رفته اونجا و این یادگار های جاودانه ی تاریخ خودروسازی رو از نزدیک دیده.
Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD
۶ اردیبهشت ۱۳۹۶زنده باد تمام حامیان نه به پلاک تاریخی
امیدوارم این قضیه به خوبی و خوشی تموم بشه
جای من اونجا خالیست
مهراب
۶ اردیبهشت ۱۳۹۶دوستان جریان این پلاک تاریخی چیه؟
با این تصمیمات جدید مجلس تکلیف ما کلاسیک دار ها چی میشه؟
Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶فعلا در حال تظاهرات هستیم
اگه این اتفاق بیفته چیزی به نام خودرو کلاسیک از بین میره اکثرشون میرن اوراقی
H
۶ اردیبهشت ۱۳۹۶خوش به حاله صاحاب اون مرسدسه قرمزبا اون شوی بلیزر یدونه بلیزرتومحله مام هست نمیدونم دستکاری شده یاواقعا ارتفاعش همونقدره من180قدمه روبه روش که وایمیستم کاپوتش تاشونه هامه?
امیرحسین
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶من اونجا بودم
بیشتر از فولکس ها بیشتر با پارکینگ حال کردم
آمریکایی های کلاسیک رو آدم میبینه روحش حال میاد
یه دونه 911 قدیمی هم اون وسط بود که یه نیم ساعتی داشتم نگاش میکردم
حمید
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶آقا گلف mk1 تمیز چجوری میشه گیر آورد؟ فوق العادس این ماشین،قطعاتش پیدا میشه؟