فولکسواگن در نمایشگاه سالانه Wörthersee اتریش، از یک مدل پیشرفته هیبرید پلاگین کانسپت گلف GTE رونمایی کرد. خودرویی با عملکرد بالا و اسپرت، با یک پیشرانه هیجانانگیز توربو و ظرفیت دو سرنشین و طراحی مدرن و جذاب که میتواند سیمای خودروهای آینده گلف را ترسیم نماید.
این خودرو میتواند پیشنمایشی از آینده گلف باشد. ماشینهایی پلاگین هیبریدی با ویژگیهای اسپرتتر که طراحی آوانگارد، منحصربهفرد، دلنشین و جوانانهتری نیز خواهند داشت.
در این خودرو حرف C در نقاط مختلف به چشم می خورد. از چراغهای جلو و فرم نوآورانه آنها گرفته تا ستون C خودرو. ستون عقب خودرو با فرم خاص خود، علاوه بر تأمین ایمنی و خصوصیات آئرودینامیکی، بهعنوان یک دریچه بزرگ هوا برای خنک کردن دیسکهای ترمز عقب نیز عمل میکند. این طراحی در واقع در امتداد طراحی گلف GTi مفهومی به نمایش درآمده در سال ۲۰۰۷ و تا حدودی شبیه ستون فورد GT بعدی است. فرم درب عقب و ارتباط آن با سپر و اسپویلر نیز که در سه طبقه شکل یافته، جالب است. کل بدنه فولکس گلف GTE مفهومی از فیبر کربن ساخته شده که باعث کاهش چشمگیر وزن نسبت به بدنه فولادی میشود و البته هزینه بالایی نیز دارد. ارتفاع و طول این ماشین نسبت به گلف ۲۰۱۵، کاسته شده ولی تقریباً ۵ سانتیمتر عریضتر شده است. با بازنمودن درهای گالوینگ یا بال مانند این خودرو همانند فولکس XL1، درون کابین با سبک کاکپیت هواپیما، آشکار میگردد. فضای کابین با یک دیواره قطور و بلند به دو قسمت تقسیم شده و خبری از کنسول و داشبورد و فرمان رایج در آن نیست. غربیلک فرمان هم دیگر فرم دایرهای ندارد و به شکل پروانهای درآمده است. تعداد کنترلها و دکمهها نیز به حداقل رسیده و نمایشگرهای دیجیتالی متفاوتی نیز روبروی راننده و سرنشین قرار دارند. فرم خاص کابین علاوه بر استحکام و ایمنی فوقالعاده برای مسابقات نیز حالتی ایده آل دارد. پیشرانه هیبریدی این خودرو از یک موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو برگرفته از خودروی مسابقهای فولکسواگن پولو WRC با قدرت ۲۹۵ اسببخار و دو موتور الکتریکی تشکیل میشود. موتور بنزینی، با یک گیربکس شش سرعته دو کلاچه DSG اتوماتیک جفت شده و نیرو را به چرخهای جلو منتقل میسازد. یکی از موتورهای الکتریکی با قدرت ۱۱۳ اسببخار و گشتاور ۳۲۵ نیوتنمتر هم روی محور جلو و موتور دیگر با همین میزان قدرت و ۲۷۱ نیوتنمتر گشتاور روی محور عقب جای میگیرند. بدین ترتیب، این خودرو به صورت دیفرانسیل جلو، عقب یا چهار چرخ محرکه در شرایط مورد نیاز درمیآید. شتاب صفر تا صد این هاچبک اسپرت به ۴.۳ ثانیه میرسد و بیشینه سرعت آن نیز ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. با تکیه بر انرژی ذخیره شده در باتریهای لیتیوم-یون بهتنهایی میتوان ۵۰ کیلومتر مسافت را طی نمود. درحالیکه در حالت ترکیبی، مصرف سوخت آن ۱.۹۹ لیتر در هر صد کیلومتر برآورد میشود. گلف GTE کانسپت، راهی طولانی تا تحقق دارد. اما همین امروز هم میتوان انتظار حضور فناوریهای آن را در محصولات جدید فولکسواگن داشت. شاید طراحیان نیز چشماندازی از خودروهای آینده گلف یا شیروکو باشد. در هر صورت باید گفت که این هاچبک داغ و جذاب، خواستنیتر از آن است که به بایگانی خودروهای کانسپت سپرده شود.
طراحی عقبش چرته جلوش خوشگله ریتگاش خفنه کلا میشه ی کانسپت خوب که البته اگه ساخته بشه میشه یه فیسلیفت از شیروکو چون این طرح عملی نیست کنسول وسطو تا گردن اوردن بالا خیلی مسخرس میخوان ب شاگردم حس راننده بودنو بدن خخخخ
همین که آدم میبینه چشم انداز خودروهای فولکس داره از اون قیافه های پیرمردی و محافظه کار خارج میشه جای بسی خوشحالیه چون خداییش ماشین های محشری تولید میکنه
با سلام المان در زمان هیتلر که به گفته صاحب نظران دروازه علم باز شده بود باز همان المانی است که در جنگ همه چیز خود را از دست داده بود ولی بخاطر سخت کوشی و خلاقیت و مدیریت توانست همان کشور سابق شود.
آلمان زمان هیتلر بی شک بهترین آلمان تاریخ بوده چون پیشرفته ترین و مدرنترین و به روز ترین کشور دنیا بود یه ابر قدرت به تمام معنا و با غرور که اروپا رو واسه خودش کوچیک میدید شان ملت آلمانو بیشتر از این میدید بیشتر جوایز نوبل برای آلمان بود بیشتر دستاوردهایه علمی و پزشکی نظامی ورزشی و البته فرهنگی ماله این کشور بود تنها یه اشتباه باعث نابودیش شد اونم نابود نکردن انگلیس بود که میتونست به راحتی هرچه تمام تر و خیلی راحت تر از فتح فرانسه بهش برسه و البته بزرگتر از اون حمله کردن به شوروی بود خیلی راحت میتونست آمریکارو وادار به قبول کردن به عنوان بهترین کشور دنیا بکنه و البته مارو خیلی بهتر از این ولی حیف
شایان
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴به این میگن ماشین آلمانی ها یکی دوتا هم نیستن هرکدوم رقیبه هم هستن واسه خودشون دارن خدایی میکنن دیروز بنز امروز فولکس فردا هم منتظره بی ام و هستیم
جواد
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴باهات موافقم این همون چیزیه که تو این همه سال می خواستم طراحی کنم …
فرید
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴طراحی عقبش چرته جلوش خوشگله ریتگاش خفنه کلا میشه ی کانسپت خوب که البته اگه ساخته بشه میشه یه فیسلیفت از شیروکو چون این طرح عملی نیست کنسول وسطو تا گردن اوردن بالا خیلی مسخرس میخوان ب شاگردم حس راننده بودنو بدن خخخخ
maysam.. laferrari
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴آینده را حس کنید…طراحی جلوش بد نیست ولی عقبش زشته در کل بهتره همون concept باقی بمونه
Erfan . Just Britain . Just McLaren
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴از جلو خیلی زیباس اما از عقب چنگی به دل نمیزنه. بهترین دوره ماشین ها همین عصریه که در اون هستیم. آینده خیلی ترسناکه و بی روح.
(((RETOLEX(((REZA
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴از همه ماشین های اینده بدم میاد به غیر از کانسپت های فولکس واگن و ائودی که برای اینده طراحی میشن
واقعا زیبا هستن و همچنین یه ماشین واقعی هستن
بلوندی
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴از طراحی فضایی خوشم نمیاد
امین
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴همین که آدم میبینه چشم انداز خودروهای فولکس داره از اون قیافه های پیرمردی و محافظه کار خارج میشه جای بسی خوشحالیه
چون خداییش ماشین های محشری تولید میکنه
mazaher
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴با سلام المان در زمان هیتلر که به گفته صاحب نظران دروازه علم باز شده بود باز همان المانی است که در جنگ همه چیز خود را از دست داده بود ولی بخاطر سخت کوشی و خلاقیت و مدیریت توانست همان کشور سابق شود.
شایان
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴آلمان زمان هیتلر بی شک بهترین آلمان تاریخ بوده چون پیشرفته ترین و مدرنترین و به روز ترین کشور دنیا بود یه ابر قدرت به تمام معنا و با غرور که اروپا رو واسه خودش کوچیک میدید شان ملت آلمانو بیشتر از این میدید بیشتر جوایز نوبل برای آلمان بود بیشتر دستاوردهایه علمی و پزشکی نظامی ورزشی و البته فرهنگی ماله این کشور بود تنها یه اشتباه باعث نابودیش شد اونم نابود نکردن انگلیس بود که میتونست به راحتی هرچه تمام تر و خیلی راحت تر از فتح فرانسه بهش برسه و البته بزرگتر از اون حمله کردن به شوروی بود خیلی راحت میتونست آمریکارو وادار به قبول کردن به عنوان بهترین کشور دنیا بکنه و البته مارو خیلی بهتر از این ولی حیف
سعید
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴درسته که کانسپته ولی کنسول وسطش که اینقدر بالاست اصلا خوب نیست.
دیگه اکثر ماشینا دارن به چراغهای باریک رو میارن.
احمد باقري
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴میتونست بهتر باشه.