اختصاصی پاریس : فولکس واگن گلف GTI براساس نسل هفت گلف در پاریس رونمایی شد .
برای این خودروی پرطرفدار موتورهای بنزینی ۲ لیتری مجهز به توربو با دو خروجی متفاوت در نظر گرفته شده است ، بطوریکه یکی از این موتورها قدرت 217bhp را برای گلف GTI به همراه دارد و موتور قوی تر براساس رسم قدیمی گلف ۱۰ واحد قدرتمندتر شده و به قدرت 227bhp رسیده است . موتور با قدرت کمتر که برای مدل استاندارد در نظر گرفته شده ، گلف GTI را ظرف ۶.۶ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می رساند .
از دیگر تغییرات این مدل بهبود سیستم فرمان پذیری است که طوری طراحی شده تا در مانورها و حرکت در مسیر مستقیم با سرعت زیاد کمترین مشکل را برای راننده ایجاد کند . به این تغییرات باید پلت فرم سبک وزن MQB را که موجب شده است تا گلف GTI با یک لیتر بنزین ۲۰ کیلومتر را بپیماید ، اضافه کرد . بنا به گفته ی رئیس بخش R&D فولکس واگن ، آقای هاکنبرگ ، این نسل از گلف GTI را می توان خودرویی دانست که علاوه بر وزن کمش تجربه ی رانندگی اسپرت و راحتی را برای راننده رقم می زند . و اما مدل دیگر با موتور قوی تر که تمرکز بیشتری بر بهبود عملکرد در هنگام رانندگی دارد . آقای هاکنبرگ در مورد این مدل مدعی است که نه تنها قدرتمندتر می باشد بلکه با دیفرانسیل ها و ترمزهای جدیدش به عملکردی فوق العاده دست پیدا کرده است . گلف GTI قادر است با این موتور به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت دست یابد .
هر دو مدل فوق مجهز به سیستم استارت-استاپ می باشند و قدرت موتورهای خود را به کمک جعبه دنده ی ۶ سرعته دوکلاچه ی DSG به چرخ ها منتقل می کنند .در تستی که از این مدل در پیست نوربورگ رینگ گرفته شده است ، توانسته یک دور پیست را ۱۳ ثانیه سریع تر از نسل قبل خود بپیماید .
ناصر
۹ مهر ۱۳۹۱مدل استانداردش تو 6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر دست پیدا میکنه و خب لابد موتور های دیگه که روش نسب میکنن از اینم کمتر رکورد میزنه
به نظرم با اقبال مناسبی از طرف نسل جوون مواجه میشه
hesan
۹ مهر ۱۳۹۱احه تا کی باید مردم ایران حسرت بخوذن و نظاره گر این اتومبیل ها باشن؟
واقعا کاری میشه کرد؟
سجاد
۹ مهر ۱۳۹۱برای هیچ کدوم از ماشین هایی که تو پاریس رو نمایی شدن حسرت نخوردم(چون اگه هم بودن ما نمیتونستیم بخریم) جز این یکی.
به خدا دیگه از دست ایرادایی که ماشینم میده خسته شدم.
هادی مرتضوی
۹ مهر ۱۳۹۱سلطان هاچ بک های دنیاست خدایی…!
دانیال
۹ مهر ۱۳۹۱ماشین با حالی به نظر میاد . کسی میدونه قیمتش چقدره؟
حمزه
۱۰ مهر ۱۳۹۱شبیه 131 هاچ بک خودمونه دوستان ، مگه نه !!!؟؟؟
واقعا” ما ایرانی ها تا کی باید افسوس بخوریم !؟
bizkit
۱۰ مهر ۱۳۹۱ماشین خیلی باحالیه اما تودوزیش دوخت قرمز روی ذغالیه اتاقه. من اینو از نزدیک تو ماشین های کیا دیدم. جالب نیست
Alireza
۱۳ مهر ۱۳۹۱تریم داخلیش رنگ بندی داره
gold account
۱۱ مهر ۱۳۹۱گلف معروف به نسل یک در اوایل سال 1974 در نمایشگاه فراکفورت به جهانیان معرفی شد؟؟؟ طراحان ابتدا مواردی چون طراحی زیبا و مد روز ( که به وسیله طراح معروف Giorgetto در موسسه معروف ایتال دیازین طراحی شده بود) سادگی زیاد چه در امکانات چه در قطعات فنی، اتاق جادار، کیفیت فوق العاده و بالاخره هندلینگ مثال زدنی باعث شهرت آن بین عموم مردم شده بود که همین موارد باعث شد تا ماه مارچ 1976 تعداد 500 هزار دستگاه و تا پایان اکتبر همان سال تعداد یک میلیون دستگاه از آن به فروش برسد. شهرت گلف به قدری زیاد بود که کارخانه فولکس واگن با تمام قوا مشغول ساخت و ارتقاء این مدل شد. بطوریکه تا پایان ژوئن سال 1978دو میلیون دستگاه از آن ساخته شده بود و در همین سال مدل معروف به Rabbit ( ربیت ) منحصراً برای بازار آمریکا و کانادا طراحی و تولید شد که با تغییراتی در قسمت چراغ های عقب و جلو پنجره و همچنین تعبیه موتور قویتر 1800 سی سی محبوب اتومبیل دوستان آمریکا شد.
mohsen
۱۱ آبان ۱۳۹۱یه سوال فنی بچه ها پس ترمز دستیش کو؟؟؟؟
MANSOOR 66
۱۵ آذر ۱۳۹۱سلطان هاچبک های دنیا فقط :Subaru-Impreza-WRX_Sti