فولکسواگن توآرگ هیچگاه اسیووی اسپرتی نبوده است و وارد قلمروی نسخههای پرفورمنس رقبا مثل بامو X5 M، مرسدس GLE63 AMG و پورشه کاین توربو نشده است اما ABT قصد دارد این شرایط را تغییر دهد. بدین منظور این تیونر آلمانی سراغ قویترین نسخهٔ کارخانهای توآرگ یعنی مدل V8 TDI رفته که در حالت استاندارد ۴۲۲ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
ABT با بهینهسازی نرمافزارها، ۷۸ اسب بخار قدرت و ۷۰ نیوتن متر گشتاور به این اعداد اضافه کرده و خروجی موتور ۴ لیتری دیزلی توآرگ را به ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور رسانده است. هرچند این قدرت هنوز هم بهاندازهٔ اسبهای بخار زیر کاپوت لامبورگینی اوروس، بنتلی بنتایگا و آئودی RS Q8 نیست اما از لحاظ گشتاور کاملاً آنها را مغلوب میکند؛ اما علاوه بر این، ABT قطعات دیگری را هم برای توآرگ ارائه کرده است که شامل رینگهای تا ۲۲ اینچی و سیستم تعلیق ارتقاءیافته با قابلیت کاهش ۳۸ میلیمتری ارتفاع در جلو و ۳۰ میلیمتری در عقب میشود.
کابین توآرگ نیز طبق سلیقهٔ هر خریدار قابل تیونینگ است و بنابراین ABT احتمالاً برای هر درخواستی یک راهحل دارد. از روکش آلکانترا در داشبورد، غربیلک فرمان، کنسول مرکزی و رو دریها گرفته تا دوخت متضاد و تریم فیبر کربنی، همهچیز در لیست سفارش این تیونر وجود دارد. همچنین برای اینکه راننده فراموش نکند پشت چه خودرویی نشسته است، لوگوی ABT در قسمتهای مختلفی کار شده است.
سروش
۲۴ آذر ۱۳۹۸خب قرار هم نیست که خودروی یه اقتصادی ساز مثل لوکس و اسپرت سازها باشه. اما جالب اینجاست که ۴۲۲اسب و ۹۰۰نیوتون متر!!! گشتاور رو پرفورمنس نمیدونن! همین قدرت از لندکروزر و قوی ترین نسخه های تمام اقتصادی ساز ها خیلی بیشتره
Just bentley continental
۲۴ آذر ۱۳۹۸البته رد بندی این خودرو تو کلاس suv های لوکسی مثل x5 و پورشه کاین و مرسدس gle هست.
و یه خودرو پریموم محسوب میشه.
از لحاظ طراحیم به نظرم یکی از جذاب ترین شاسی بلنداست.
مهراد
۲۴ آذر ۱۳۹۸چقدر زیبااااا چقدر استادانه مرحبااااا / فکر کنید 500 اسب بخار و 1000 نیوتن متر گشتاور !!!! اصلا شوخی نیست