نسل جدید فولکسواگن گلف R توانایی پشت سر گذاشتن جادههای پر پیچ و خم در شرایط آب و هوایی بد را با سرعتهای بالا دارد و البته این کار را بدون جلبتوجه انجام میدهد. همین ویژگیها باعث شده گلف R طرفداران زیادی داشته باشد. ترکیب استایل ساده، کشش سیستم چهار چرخ محرک، پرفورمنس قابلتوجه و نشان R به اولین نسل گلف R32 در اولین سالهای قرن ۲۱ میلادی بازمیگردد.
اما بیش از یک دهه قبل از آنکه R32 روانه خیابانها شود یک گلف کارخانهای داغ وجود داشت که همان دستورالعمل را با کشش بالا، پرفورمنس فوقالعاده و ظاهری جسورانه ترکیب کرده بود. میخواهیم شما را با گلف G60 لیمیتد آشنا کنیم که تنها ۷۱ دستگاه از آن توسط فولکسواگن موتور اسپرت تولید شد. در اواخر دهه ۸۰ میلادی، سبد محصولات گلف شامل نسخه ۸ سوپاپه و ۱۱۰ اسب بخاری GTI بود و سپس نوبت به GTI شانزده سوپاپه با خروجی ۱۳۷ اسب رسید. این خودرو از همان پیشرانه مدل قبلی استفاده میکرد. فولکس همچنین نسخه سوپرشارژردار از پیشرانه ۸ سوپاپه را با قدرت ۱۵۸ اسب بخار عرضه کرد. این نیروگاه در مدلهای کورادو کوپه، گلف G60 و گلف رالی بکار رفت. ژرمنها با این پیشرانه به دنبال شکست دادن لانچیا دلتا اینتگراله در مسابقات رالی جهانی بودند اما توفیقی کسب نکردند.
مدل رالی جعبهای شکل تفاوتهای زیادی با گلف عادی داشت و اگر این مدل را در کنار G60 لیمیتد با گلگیرهای عادیتر، بدنه چهار درب و سپرهای قدیمی پارک میکردید توجه زیادی به آن جلب میشد؛ اما تنها G60 لیمیتد بود که رویای ترکیب سرسیلندر پیشرانه ۱۶ سوپاپ GTI با گشتاور دورهای پایین مخصوص خودروهای سوپرشارژردار را ترکیب کرد. این مدل قدرت ۲۰۷ اسبی داشت که تقریباً دو برابر خروجی نسخه استاندارد GTI بود. این نیروگاه آهنین گشتاور ۲۵۲ نیوتون متری تولید میکرد که برای آن زمان رقمی قابلتوجه بود و فولکسواگن تصمیم گرفت این نیرو و گشتاور را از طریق سیستم چهار چرخ محرک به چرخ ها ارسال کند. فولکس میگفت این مدل شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حدود ۶ ثانیهای دارد که با توجه به استانداردهای آن زمان عملکردی بسیار خوب بود.
G60 لیمیتد جلوپنجره دارای چهار لامپ را با نسخه دوتایی تعویض کرد و تریم قرمز نیز جای خود را به عناصر آبیرنگ داد. همچنین قوس چرخ های پلاستیکی، رینگهای ۱۵ اینچی BBS RM و برخی نشانهای ویژه روی بدنه G60 وجود داشتند اما تا زمانی که زیر کاپوت یا کابین چرمی را نمیدیدید شاید متوجه پرفورمنس آن نمیشدید. اگرچه این خودرو فقط بهصورت فرمان چپ تولید شد اما برخی نمونههای آن سر از بریتانیا درآوردند که یکی از آنها را مشاهده میکنید. این خودرو در سال ۲۰۰۷ راهی این کشور شده و شانزدهمین مدل تولیدی از کل ۷۱ دستگاه است. مدل موردبحث کارکرد ۱۰۸۹۰۰ کیلومتری دارد و با قیمت ۷۹۹۹۵ پوند معادل ۹۸ هزار دلار عرضه میشود. در بخش پیشرانه این گلف G60 برخی تغییرات همچون سوپرشارژر ارتقا یافته و اگزوز سفارشی از جنس فولاد ضدزنگ دیده میشوند. آیا شما ۱۰۰ هزار دلار برای جذابترین نسخه گلف نسل دوم را میپردازید؟
JDM lover
۱۷ تیر ۱۴۰۱گلف همیشه یکی از دوست داشتنی ترین و جذاب ترین هاچبک های تاریخ بوده
پدرام
۱۷ تیر ۱۴۰۱خیلی جذابه
AMD
۱۷ تیر ۱۴۰۱میخوام بپردازم ولی ندارم 🤣