مالکان فولکسواگن بیتل کلاسیک دهه ۶۰ یا ۷۰ میلادی که خواهان تبدیل آن به مدل برقی هستند گزینهای جالب و ارزانقیمت پیش روی خود خواهند داشت.
به تازگی یک کیت تبدیل برقی برای بیتل کلاسیک در علیبابا عرضه شده است که با قیمت حدود ۲ هزار دلار در دسترس قرار میگیرد. در طی این سالها نمونههای کلاسیک زیادی را دیدهایم که بجای پیشرانههای درونسوز از قوای محرکه برقی استفاده میکنند و به این ترتیب بدون آسیب زدن به محیطزیست میتوان از آنها لذت برد. خودروهای هوا خنکی همچون فولکسواگن بیتل جزو بهترین گزینهها برای تبدیل شدن به محصولات برقی هستند و استفاده از طراحیهای ساده به همراه محفظه پیشرانه بزرگ باعث میشود نصب پیشرانه برقی در آنها به راحتی انجام شود.
کیت تعویض برقی جدیدی که درباره آن صحبت میکنیم برای بیتل های سال ۱۹۶۵ تا ۱۹۷۵ طراحی شده است و از مزیتهای یاد شده حداکثر استفاده را میبرد. این کیت راه نسبتاً سادهای برای خلاص شدن از شر پیشرانه قدیمی و تزریق خونی تازه به رگهای بیتل محسوب میشود.
طراحی کیت موردبحث نسبتاً ساده و سرراست است که شامل پیشرانه برقی با قدرت حدود ۲۰ اسب بخار خواهد بود. بیتل ۱۹۶۵ در حالت استاندارد به پیشرانه ۴ سیلندر با قدرت حدود ۴۰ اسب بخار مجهز بوده است اما باید دانست پیشرانههای برقی از مزیت گشتاور بیشتر و آنی سود میبرند و بنابراین حتی با وجود اسب بخار کمتر میتوانند پرفورمنس بهتری نسبت به مدلهای بنزینی ارائه کنند.
این پیشرانه ۴۵ کیلوگرمی ظاهراً بهصورت مستقیم به ترنس اکسل بیتل پیچ میشود. علاوه بر پیشرانه برقی یاد شده کیت تبدیل بیتل کلاسیک به مدل برقی شامل کنترل سرعت الکترونیک و داشبورد دیجیتالی با نشانگرهای جدید است. البته یکی از مهمترین نکات درباره این کیت به عدم وجود باتری مربوط میشود که شاید دلیل قیمت نازل آن نیز همین باشد. شما نیازمند مجموعه باتری ۹۶ ولتی خواهید بود که شاید نتوان به این راحتیها آن را یافت. به عنوان سخن پایانی باید گفت طرفداران بیتل نباید منتظر تولید نسخه برقی آن توسط فولکسواگن باشند. ژرمنها قبلاً تولید چنین محصولی را رد کردهاند اما وضعیت ون فولکسواگن فرق میکند چراکه به شکل ID. Buzz بازگشته است.
اج
۲ مرداد ۱۴۰۲هشت تا باتری ۱۲ ولت باید بخری کجا جاش بدی؟ وزن باتری هم مصرف را بالا می بره احتمالا با هر بار شارژ دو الی سه ساعت میشه باهاش رانندگی کرد مدت شارژ هم ۵۰ الی ۶۰ ساعته کیت مسخره ایست یه موتور دی سی ۱۵ کیلوواته با چارتا کلید و ال سی دی
شاپور
۲ مرداد ۱۴۰۲واقعا درست گفتین ، همینطوره
Enzo Ferrari 2008
۲ مرداد ۱۴۰۲سرعتش هم کمه
BMW
۲ مرداد ۱۴۰۲حیف نیست واقعا
اشکان
۲ مرداد ۱۴۰۲چین چرا حالا گیر داده به این بیتل بدبخت !!! یه روز ازش کپی میزنی ، یه روز کیت میفروشه…..
OTTOMAN
۲ مرداد ۱۴۰۲بابا چرا قیمه ها رو میریزی تو ماستا
همون موتور خودش رو با تکنولوژی جدید تولید میکر د خود فولوکس با اپشن های جدید به خدا باز جزوه پر فروش ترین ها می شود
مجتبی .
۲ مرداد ۱۴۰۲ولی بیتل لایق این هست که توسط خود فولکس واگن احیا میشد حتی اگه فروش کمی داشت.
SS
۲ مرداد ۱۴۰۲این هم ایده ش مثل یه بنده خدایی هست که میخواست با باتری اسید سربی خودرو برقی بسازه که در دنیا نظیر نداشت
دو هزار دلار بدون باتری هم چنان قیمت کمی نیست
بهتره یا با کیت های درست حسابی لیتیوم یونی که حدود 10 هزار دلار قیمت دارن انجام بشه یا کلا بزارن پیشرانه خودش باشه
این همه خرج کردن برای 20 اسب قدرت کمتر خیلی منطقی نیست