فولکسواگن با افزودن مدل جدید ID.5 که نسخهٔ کوپه از ID.4 محسوب میشود، خانوادهٔ محصولات الکتریکی خود را بزرگتر کرده است. این خودرو پسرعموی آئودی Q4 E-Tron اسپرتبک و اشکودا انیاک کوپه است و در ابتدا فقط در اروپا عرضه خواهد شد اما به گفتهٔ فولکسواگن، این کراساوور بعداً راهی بازارهای دیگری هم خواهد شد. بااینحال، هیچ برنامهای برای عرضهٔ ID.5 در ایالاتمتحده وجود ندارد.
ID.5 بسیاری از همان ویژگیهای ظاهری جذاب ID.4 را حفظ کرده و فقط یک سقف شیبدار اسپرت به آن افزوده است. البته برای تمایز بیشتر ID.5 از همتای معمولی، برخی ویژگیهای منحصربهفرد هم برای آن در نظر گرفته شده است. در داخل خودرو نیز همهچیز شبیه به ID.4 به نظر میرسد و تغییری به چشم نمیخورد. علیرغم سقف شیبدار ID.5، صندوق بار آن همچنان ۵۵۰ لیتر فضا دارد که در صورت خواباندن صندلیهای عقب این رقم به ۱۵۶۰ لیتر افزایش پیدا میکند.
برای ID.5 از همین ابتدا نسخهٔ اسپرت و قویتر GTX ارائه شده است. این نسخه به قوای محرکهٔ دو موتورهٔ چهارچرخ محرک مجهز است که از یک موتور با ۱۰۹ اسب بخار قدرت و ۱۶۲ نیوتن متر گشتاور در جلو و یک موتور با ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور در عقب تشکیل شده است. مجموع خروجی این سیستم بهطور موقت به مدت ۳۰ ثانیه به حداکثر ۳۰۰ اسب بخار قدرت میرسد که شتاب صفرتاصد ۶.۳ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت را برای خودرو فراهم میکند.
مشخصات و قوای محرکهٔ دیگر مدلهای ID.5 نیز دقیقاً مثل ID.4 است. این یعنی نسخهٔ پایهٔ موتور عقب این خودرو که Pro نام دارد، به یک موتور ۱۷۴ اسب بخاری مجهز است. همین ترکیب در مدل پرو پرفورمنس هم ارائه میشود اما در اینجا خروجی آن ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور است تا خودرو را ظرف ۸.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برساند درحالیکه این رقم برای نسخهٔ پرو ۱۰.۴ ثانیه است.
همهٔ مدلهای ID.5 به یک پکیج باطری ۷۷ کیلوواتی مجهز هستند که در مدلهای پرو و پرو پرفورمنس برد ۵۲۰ کیلومتری را فراهم میکنند اما در نسخهٔ GTX این رقم به تنها ۴۸۰ کیلومتر کاهش پیدا میکند. همانطور که امروزه از همهٔ خودروهای الکتریکی جدید انتظار میرود، ID.5 هم به تمام تکنولوژیهای روز مجهز شده است که ازجملهٔ آنها میتوان به هدآپ دیسپلی واقعیت افزوده، کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ حرکت میان خطوط و بهروزرسانی از راه دور اشاره کرد.
اما علاوه بر تکنولوژی، ID.5 از قابلیت شارژ پیشرفتهای هم برخوردار است. در جایگاههای شارژ سریع، میتوان باطریهای این ماشین را با شارژرهایی تا حداکثر ۱۳۵ کیلووات شارژ کرد که با حدود ۳۰ دقیق شارژ امکان پیمودن ۳۲۰ تا ۳۹۰ کیلومتر را فراهم میکند. هنوز چیزی در مورد قیمت یا زمان عرضهٔ ID.5 اعلام نشده است اما انتظار میرود این کراساوور کوپهٔ الکتریکی در سهماههٔ نخست سال ۲۰۲۲ در سراسر اروپا عرضه شود و قیمت آن کمی بالاتر از ID.4 باشد.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۳ آبان ۱۴۰۰بد نیست ، یعنی بازار هدفش چون بیشتر چین و اروپاس ، برای همین خیلی فانتزیه در صورتی که آمریکا بازار فانتزی پسندی نیست ، در کل ظاهر همون id4 پخته تر و قشنگتره
RKH7787
۱۳ آبان ۱۴۰۰استون مارتین dbx منصوری تولید شده ها!
چرا اعلام نمیکنین؟🤩
Reza Waffen SS
۱۳ آبان ۱۴۰۰فولکس تازه شروع کرده
مسعود
۱۳ آبان ۱۴۰۰به نظرم خیلی قشنگ این ماشین رو درست کرده و امکاناتش هم خیلی خوبه. اما اگر قیمتش منطقی باشه احتمالش هست که فروش خوبی رو تجربه کنه.
حسین دهمرد
۱۳ آبان ۱۴۰۰همینو با زبان طراحی سئات بزنه خیلی جالب در میاد
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۳ آبان ۱۴۰۰عالیه…
Nima RST
۱۴ آبان ۱۴۰۰از نظر شما هم پشتش شبیه به X6 هست؟