لاماندو در اصل نسخهٔ چینی جتا محسوب میشود که از طریق جوینت ونچر فولکسواگن سایک از سال ۲۰۱۴ در چین تولید میشود. حال سازندهٔ آلمانی نسل جدید این سدان کامپکت را معرفی کرده است. لاماندوی جدید به خودروی جذابتر و کاربردیتری تبدیل شده است زیرا حالا فرم لیفتبک شیکی پیدا کرده و چراغهای LED آنهم مدلهای الکتریکی سری ID را به یاد میآورند.
نسل جدید لاماندو با ۴,۷۸۴ میلیمتر طول، ۱,۸۳۱ میلیمتر عرض و ۱,۴۶۹ میلیمتر ارتفاع، به میزان قابلتوجهی از نسل قبلی خود بزرگتر شده و فاصله محوری آنهم با افزایشی ۷۵ میلیمتری به ۲,۷۳۱ میلیمتر رسیده است ولی بااینحال هنوز هم ازهرجهت کوچکتر از آرتئون است. درحالیکه نسل قبلی لاماندو روی پلتفرم MQB فولکسواگن ساخته شده بود، نسل جدید بر پایه پلتفرم بروز شده MQB Evo شکل گرفته که در سال ۲۰۱۹ با نسل جدید گلف، اشکودا اکتاویا، آئودی A3 و سئات لئون معرفی شد.
این سدان لیفتبک که پنجرههای بدون قابی دارد، روی رینگهای تا حداکثر ۱۸ اینچی قرار میگیرد و جدیدترین محصول فولکسواگن است که در آن از نوارهای LED در جلو و عقب استفاده شده است. همچنین در این خودرو لوگوی فولکسواگن هم چراغدار است که در جلو به رنگ سفید و در عقب قرمز خواهد بود. چراغهای عقب خودرو اما ممکن است کمی پژو ۵۰۸ را به یاد بیاورند. بااینحال، بهطورکلی نسل جدید لاماندو یکی از زیباترین خودروهایی است که در سالهای اخیر از فولکسواگن دیدهایم.
با نگاه به کابین لاماندو، طراحی داشبورد حال و هوای گلف را به یاد میآورد هرچند که تغییراتی در دریچههای تهویه مرکزی ایجاد شده و تعداد دکمههای فیزیکی هم خیلی کم است. نسل جدید این سدان کامپکت با برخورداری از سیستم صوتی Beats، هدآپ دیسپلی، سانروف، صندلیهای برقی جلو و کروز کنترل تطبیقی، بهخوبی مجهز شده است. برای عقب خودرو هم دو دریچه تهویه، زیر آرنجی میانی با دو جا لیوانی و دو پورت USB در نظر گرفته شده است.
زیر کاپوت لاماندوی جدید همان پیشرانه آشنای ۱.۴ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته که این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به چرخهای جلو منتقل میشود. به لطف این ترکیب، سدان جدید فولکسواگن ظرف ۸.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد که چندان سریع نیست اما شتاب کندی هم بهحساب نمیآید. البته بعداً یک موتور قویتر ۲ لیتری هم برای این ماشین ارائه خواهد شد.
نسل جدید فولکسواگن لاماندو از بهار آینده در بازار چین عرضه خواهد شد درحالیکه نسل قبلی هم همچنان قابل خریداری خواهد بود.
یوسف
۲۹ دی ۱۴۰۰اول با دیدن چراغ های جلو و نداشتن جلوپنجره فکر کردم باید یک سدان الکتریکی باشه. به هر حال طراحی خوبی داره و میتونه بیرون از چین هم شانس موفقیت داشته باشه.
Reza ar
۲۹ دی ۱۴۰۰طرحی این ماشین کاملا چینی پسنده. این نشون از سیاست درست فولکس واگن میده که هر محصولی و به خواست مردم همون ناحیه طراحی میکنه. و نه این که مثل ب ام و روی طرح مورد پسند خودش پافشاری کنه
مردیم از خوشی
۲۹ دی ۱۴۰۰عکس تیتر را که دیدم فکر کردم 206 هست 😐
سامورایی | 武士 | قاتل تسلا
۲۹ دی ۱۴۰۰شبیه تسلا نبود😂
پرهام رهام
۲۹ دی ۱۴۰۰اگر جلو پنجره نبود زیباتر میشد چون جلو پنجره یه نمای بدی به ماشین. بدنه زیبا برای یک سدان
چراغ های جلو زیبا
نمای پشت زیبا
درکل ماشین زشتی نیست ولی بهتر هم میتونین باشه
میثم
۲۹ دی ۱۴۰۰نمای جلو را شبیه همون جک و جانورایی درآورده که چینیها میخورند تا حس آشنایی داشته باشن.
ولی در کل طراحی خوبی داره بجز جلو
M.Kkarimi
۲۹ دی ۱۴۰۰یکم گیربکس دو کلاچه هفت سرعته برای چنین انجین و ماشینی نامناسب و نا موزون نیست ؟! نمیدونم خیلی تخصص ندارم اگه کسی میدونه راهنمایی کنه ولی همچین ترکیبی تا حالا بی سابقه بوده
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۹ دی ۱۴۰۰اگه تخصص نداری میتونی بنزین رو گرون کنی…
Avan
۲۹ دی ۱۴۰۰یه جورایی شبیه پورشه هم شده
مهدی
۲۹ دی ۱۴۰۰برادران چینی !! چری و مری و قرتی و . را میدازن به ما خودشان بنز و بی ام و فولگس و پورش میبرن خونه
سامورایی | 武士 | قاتل تسلا
۲۹ دی ۱۴۰۰یکی از چینی پسند ترین ماشین هایی که دیدم
خوشگله
جا داره و البته باحاله
mm-yarlou
۲۹ دی ۱۴۰۰فولکس شیطانی