فولکسواگن اعلام کرده است که گلف R نسخهٔ ۲۰ سالگی با رانندگی «بنی لوشتر» توانسته یک دور پیست نوربرگرینگ را در ۷ دقیقه و ۴۷.۳ ثانیه طی کند و به سریعترین گلف R تاریخ در جهنم سبز تبدیل شود. این هاچبک آتشین با این تایم توانسته سوپرکارهای چشمگیری مثل فراری ۵۹۹ GTB فیورانو سال ۲۰۰۷، پورشه ۹۱۱ GT3 RS سال ۲۰۰۴ و لامبورگینی مورسیهلاگو LP640 سال ۲۰۰۶ را پشت سر بگذارد.
اما با وجود این عملکرد چشمگیر، گلف R نسخهٔ ۲۰ سالگی هنوز هم سریعترین گلف در پیست نوربرگرینگ محسوب نمیشود زیرا این عنوان در اختیار گلف GTI کلاباسپرت S سال ۲۰۱۶ است که رکورد ۷ دقیقه و ۴۷.۱ ثانیه را ثبت کرده است. هرچند این نسخهٔ ویژهٔ گلف GTI بهطور خاص برای شکستن رکورد خودروهای محرک جلوی پیست نوربرگرینگ طراحی شده بود اما کمی عجیب است که گلف R بهعنوان نسخهای بالاتر با قدرت بیشتر و سامانهٔ چهارچرخ محرک نتوانسته همتای ضعیفتر خود را مغلوب کند.
بااینحال، این نسخهٔ ۲۰ سالگی در جهنم سبز چهار ثانیه از گلف R معمولی سریعتر بوده است که این برتری به لطف ۱۳ اسب بخار قدرت بیشتر حاصل شده است زیرا پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ این خودرو ۳۳۳ اسب بخار قدرت تولید میکند و آن را به قویترین گلف تولیدی تاریخ تبدیل کرده است. فولکسواگن همچنین این نسخهٔ ویژه را بهگونهای تنظیم کرده است که واکنش بهتری به فشردن پدال گاز داشته باشد تا سبقتگیری با آن در پیست و جاده آسانتر شود. همچنین برای این خودرو پکیجی بنام R-Performance هم ارائه شده که باعث میشود بتواند سریعتر پیچها را طی کند.
مثل گلف GTI کلاباسپرت S، گلف R نسخهٔ ۲۰ سالگی هم به یک حالت رانندگی ویژه مجهز شده است. این حالت که با همکاری بنی لوشتر توسعه پیدا کرده است، بهگونهای تنظیم شده که بتواند خودرو را تا حد امکان در نوربرگرینگ سریعتر کند. عجیب اینکه این حالت کمکفنرها را تا حد امکان نرمتر میکند تا بتوانند تکانهای بزرگ ناشی از حرکت با سرعتهای بالا روی آسفالت ناهموار نوربرگرینگ را بهتر تحمل کنند. به گفتهٔ لوشتر، گلف R نسخهٔ ۲۰ سالگی علیرغم برخورداری از همهٔ این ویژگیها، همچنان به روح خود وفادار بوده و یک خودروی روزمرهٔ کاربردی باقیمانده است. وی دراینباره گفته است:
با این خودرو میتوانم اینجا رانندگی کنم و سپس به نانوایی بروم. این خودرویی واقعاً همهکاره است که میتواند هر وظیفهای را انجام دهد.
phonix
۳ شهریور ۱۴۰۱هات بک
sina
۳ شهریور ۱۴۰۱مع الاسف زیر سیویک تایپ آر هست با اینکه بسیار زیباست :)
Kamy
۳ شهریور ۱۴۰۱بزن کانال فارسی داداش
مع الاسقف و الاسف چیه دیگه
aMiRsHaYaN
۳ شهریور ۱۴۰۱خط تو خط شد 😂
sina
۴ شهریور ۱۴۰۱اینو :)
phonix
۳ شهریور ۱۴۰۱سیویک تایپ ار
یه ماشین پیست محوره خیلی از امکانات اینو نداره
اگه قرار بود از این تو پیست کند تر باشه که اعضای هیات مدیره هوندا باید هاراگیری میکردن
مقایسه نکن داداش
sina
۴ شهریور ۱۴۰۱شاید باورت نشه ولی گلف داره از خط تولید خارج میشه :)
phonix
۴ شهریور ۱۴۰۱چه ربطی به حرفمن داشت ؟
حتی اگه صد سال هم از تولیدش بگذره نباید مقایسه بشه
مازیار
۳ شهریور ۱۴۰۱جادوی گذشت زمان در پیشرفت موتوراسپرت
🇩🇪Regular fan of German and European cars🇪🇺
۳ شهریور ۱۴۰۱فوق العاده است
واقعا لقب سلطان هاچ بک ها برازندشه
ولی خب هنوز هم به سیویک تایپ آر نمی رسه
چون اون هم هاچ بک خیل خوبیه و پیست محور تره
ولی خب هاچ بک واسه پیست نیست هاچ بک در اصل ماشینی برا درون شهر هست
و اینها همه جنبه ی تبلیغاتی داره
رامتین
۳ شهریور ۱۴۰۱بنظرم باتوجه به بازنشسته شدن موتور اعجاب انگیز 5سیلندر گروه فولکس واگن که مختص آئودی هست، میشه این موتور را روی گلف R یا آرتئون آورد. این کار باید انجام بشه چرا که این موتور 400 اسب توان داره و میتونه با A45S شرکت معزز بنز رقابت کنه. گرچه فروش و پرستیژ گلف با همین موتور هم بسیار بسیار بیشتر از بنز و بی ام و هست.
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۳ شهریور ۱۴۰۱داداش گلف داره تولیدش متوقف میشه به زودی
رامتین
۴ شهریور ۱۴۰۱حرفهایی میزنیا…
محمد هادی
۴ شهریور ۱۴۰۱واقعا سریعتر رفتن یا حتی پابه پا رفتن با فراری و لامبورگینی تو این پیست
برای یک هاچبک اعجاب انگیزه
مگه شرکت تو دل این هاچ بک چی کارکذاشته که پا به پای فراری و لامبورگینی راه میره؟!!