نسخهٔ فیسلیفت فولکسواگن اطلس هفتنفره و اطلس کراس اسپرت پنجنفره با تغییرات ظاهری و کابین کاملاً جدید و لوکستر فقط با پیشرانهٔ چهار سیلندر ارائه میشود.
فولکسواگن نسخهٔ فیسلیفت دو کراساوور اطلس و اطلس کراس اسپرت را در نمایشگاه شیکاگو رونمایی کرده است. این دومین فیسلیفت اطلس هفتنفره محسوب میشود که ابتدا در سال ۲۰۱۷ معرفی شد اما برای نسخهٔ پنجنفرهٔ کراس اسپرت که سال ۲۰۲۰ راهی بازار ایالاتمتحده شد اولین فیسلیفت بهحساب میآید.
اصلیترین تغییرات ظاهری این دو کراساوور در قسمت جلو صورت گرفته است و در اینجا شاهد چراغهای بزرگتری هستیم که توسط یک نوار LED باریک در بالای جلوپنجره به هم متصل شدهاند. این تغییرات به همراه جلوپنجرهٔ بزرگتر و ورودیهای هوا متصلبههم در سپر، اطلسهای بازار آمریکا را از ترامونت و ترامونت X بازار چین متمایز کرده و کمی حال و هوای فورد اکسپدیشن به آنها بخشیده است.
در پروفیل جانبی بهجز ارائهٔ رینگهای جدید با اندازههایی بین ۱۸ تا ۲۱ اینچی بسته به تیپ، تغییری صورت نگرفته اما در عقب چراغها کاملاً به هم متصل شدهاند. در این چراغها یک نوار LED سراسری کار شده و مثل قبل یک زه کرومی زیر آنها به چشم میخورد. اطلس کراس اسپرت با یک دیفیوزر خود را از برادر بزرگتر متمایز کرده درحالیکه هردو نسخه به اسپویلرهای بزرگتری مجهز شدهاند. نمونههایی که در تصاویر میبینید از تیپ R-Line هستند که از رینگهای ۲۱ اینچی، نشان R چهار سر اگزوز کرومی تزئینی برخوردارند.
علاوه بر تغییرات بیرونی، فولکسواگن در داخل اطلس نیز برای مدل ۲۰۲۴ سرمایهگذاری زیادی کرده است و روی ارائهٔ متریال لوکستر و تجهیزات استاندارد بیشتر تمرکز داشته است. داشبورد خودروها با انتقال دریچههای تهویه به زیر نمایشگر لمسی ۱۲ اینچی که در کنار صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی قرار گرفته به همراه نوشتهٔ چراغدار Atlas یا Atlas Cross Sport در سمت سرنشین و نورپردازی داخلی ۳۰ رنگ، کاملاً از نو طراحی شده است.
تمام تیپهای اطلس و اطلس کراس اسپرت مدل ۲۰۲۴ بهصورت استاندارد با تجهیزات پیشرفتهای مثل صفحه آمپر دیجیتالی، کنترل تهویهٔ سه منطقهای، تهویهٔ صندلیهای جلو، گرمکن غربیلک فرمان، شارژر بیسیم گوشی، شش پورت USB-C و کنترل صوتی ارائه میشوند درحالیکه سیستمهای کمکراننده نیز با کروز کنترل تطبیقی سفارشی، قابلیت نیمه خودران را فراهم میکنند.
خانوادهٔ اطلس مدل ۲۰۲۴ اما فقط با یک پیشرانهٔ چهار سیلندر به بازار عرضه میشود زیرا فولکسواگن موتور شش سیلندر را حذف کرده است. البته حالا برای این کراساوورها موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ جدیدی ارائه شده که ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور ۳۵ اسب بخار از موتور چهار سیلندر قبلی قویتر شده و تنها ۷ اسب بخار از پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری VR6 قدرت کمتری دارد. پیشرانهٔ چهار سیلندر جدید همچنین گشتاور بیشتری هم دارد که در محدودهٔ دور موتور گستردهتری در دسترس است و به همین دلیل فولکسواگن انتظار بهبود پرفورمنس و کاهش مصرف سوخت را دارد.
انتقال نیرو هم صرفاً توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد. در حالت استاندارد، نیرو به چرخهای جلو منتقل میشود اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Motion هم برای همهٔ تیپها وجود خواهد داشت. فولکسواگن اطلس و اطلس کراس اسپرت مدل ۲۰۲۴ در ابتدای سهماههٔ سوم سال ۲۰۲۳ راهی نمایندگیهای فروش در ایالاتمتحده خواهد شد.
Amirreza.M
۲۲ بهمن ۱۴۰۱وقتی چراغ همه ماشینا دارن آب میرن این چراغای بزرگ عجیب و جالبه
F22RAPTOR
۲۲ بهمن ۱۴۰۱چقدر باطراحی بدنه ش و ابعاد کلی ماشین هم هماهنگه
TESLA
۲۲ بهمن ۱۴۰۱جالبه بدونید : فولکس واگن اطلس قیمت پایه : ۳۴ هزار دلاری داره و این یعنی در رنج قیمتی سانتافه و سورنتو ( در خارج از ایران ) قرار میگیره ، از اونجایی که رقیب سانتافه و سورنتو هست از اونا ارزش خرید بیشتری داره ، نه اینکه سانتافه بد باشه ها ولی اطلس هر چی باشه یه ماشین آلمانی هست و از نظر برندینگ و کلاس سواری از سانتافه بالاتره
سپهر
۲۲ بهمن ۱۴۰۱از همه ژاپنی های هم رنج قیمتشم بهتره
ADAK
۲۲ بهمن ۱۴۰۱کاری به سانتافه ندارم!
اما اطلس کلا ماشین موفقی نبوده از ابتدا تا الان (آینده رو نمیدونم)
شاید به خاطر برای در دسترس نبودنش برای ما ایرانی های داخل ایرانه که یسری از ماشینها بیش از حد محبوب و دوست داشتنی هستن
محمدرضا
۲۲ بهمن ۱۴۰۱آقای تسلا برند هیچ چیزی رو تعیین نمیکنه
باید بگم فروشش از تمام محصولات هیندا وکیا هم سطحش مثل سورنتو و پلیسید و سانتافه و تلوراید کمتر بوده که توی اون باز آزاد نشانه اینه که خودروی ضعیف تری بوده
TESLA
۲۲ بهمن ۱۴۰۱نظر سنجی suv های ۷ نفره مقرون به صرفه :
فولکس واگن اطلس : لایک
هیوندا سانتافه : دیسلایک
Reza Waffen SS
۲۲ بهمن ۱۴۰۱از بین این همه رقیب سانتافه رو لایق اطلس دونستین ؟؟؟
Aranmilan
۲۲ بهمن ۱۴۰۱خوشم نیومد
R/T
۲۲ بهمن ۱۴۰۱بی ام و x5 x6 جدید رونمایی شدند
AMANTE
۲۲ بهمن ۱۴۰۱سه روز پیش مطلب اش در سایت قرار گرفته بود.
https://www.pedal.ir/bmw/bmw-x5-and-x6-specs-price/
زیزیگولو
۲۲ بهمن ۱۴۰۱نسل قبلی فلوکس واگن اطلس با مدلای sel و r-line و se و s premium تولید شده بود که همه این مدلا تیپای تک محوره و دو محوره داشتن …….. در اصل این ماشین واسه علاقه مندای به ماشینای آفرودی ساخته شده
R/T
۲۲ بهمن ۱۴۰۱بی ام و x5 x6
رونمایی شدند لطفا پوشش دهید
GMCS199584LSR
۲۲ بهمن ۱۴۰۱درود دوست گرامی.این مطلب منتشر شده.شما فقط باید روی سهخطی بالا/دستچپ بزنید و روی قسمت خودروهای آلمانی بزنید.براتوْن میاد.
Arshia m3csl
۲۲ بهمن ۱۴۰۱خیلی قشنگ شده داخلش هم واقعا با کیفیت شده یادمه اطلس اوایل اومده بود محوش بودم عالیه این ماشین یه معنای واقعی👌🏽🧡 قیمتش هم خوبه به نصبت بزرگیش و کیفیت داخلش
حبیب
۲۲ بهمن ۱۴۰۱یک سوال و یک درخواست تکراری:
سوال اینکه در پایین هر متن بخش امتیاز دهی یا ستاره دهی فعال شده است، اما برای من مشخص نیست که به متن تهیه شده باید امتیاز داد یا به محصولی که معرفی شده است؟ یعنی به سایت امتیاز دهیم یا به محصول خارجی؟
درخواست تکراری: خواهش می شود که عکسی از مدل قبلی ماشین ممنوعه هم قرار دهید تا ما از لحاظ بصری کاملا متوجه تغییرات به وجود آمده باشیم. مثلاً چه خوب است که در کنار توضیحات سایت در مورد تغییرات در جلوی ماشین، عکسی از ماشین مدل گذشته هم بگذارید تا درک بهتری از تغییرات داشته باشیم. از سایت تخصصی پدال این درخواست زیادی نیست.
فرید
۲۲ بهمن ۱۴۰۱به مطلب امتیاز بدید
R/T
۲۲ بهمن ۱۴۰۱چرا پیام هاس من ارسال نمیشه؟؟؟؟
Amirreza.M
۲۲ بهمن ۱۴۰۱نمیدونم الان هم ارسال نشده😂😂
ولی جدا از شوخی کامنتای من دیر ارسال می شن و برام می نویسه
Your comment is awaiting moderation
مهدی
۲۲ بهمن ۱۴۰۱به به! خدا قسمت کنه.
R@min
۲۲ بهمن ۱۴۰۱ترکیبی از گرند چروک و اکسپدیشن هست. مطابق با سلیقه آمریکایی ساخته شده.
بنظرم بهترین کپی از سبک طراحی آمریکایی کیا تلوراید بوده، تاندرا و سکویا هم از این سبک پیروی کردن.
عارف
۲۲ بهمن ۱۴۰۱نمیدونم شاید هم اشتباه کنم ، ولی موتور چهار سیلندر برای این وزن و اندازه ضعیف و در ادامه پر خرج میتونه باشه
Hamilton1970
۲۳ بهمن ۱۴۰۱این سیستم برای مایی پرخرج هست که هنوز بنزین یورو چهار تو خیلی جاها نداریم وگرنه با یه سوخت مناسب (که تو کشور های خارجی هست) گشتاور بیشتری رو تو دور پایین تری ارائه میکنه. بنابراین اجباری به موتور شش سیلندر نداره. هرچند لذت بسیار بیشتری داره اما اجبار نیست
Hamilton1970
۲۲ بهمن ۱۴۰۱یه روزی همین روزا میرسه که ما از این زیباها محروم نباشیم…
سپهر
۲۲ بهمن ۱۴۰۱فولکس بهترین و با کلاسترین برند اقتصادی دنیاست
رامتین
۲۲ بهمن ۱۴۰۱حرف نداره. طراحی بغل و قوسها عالی هستند. خصوصا نسخه کراس اسپرت که قراره ورژن GT آن هم تولید بشه. موتور 2 لیتری 270 اسبی هم بنظرم خیلی جذابه.
homayoun
۲۳ بهمن ۱۴۰۱به نظرم خیلی خوب تونستن نقصهای مدل قبل از فیس لیفت رو برطرف کنن در حالی که مدل قبلی هم در طراحی خارجی هم داخلی بیش از حد ساده و ارزون و بی کیفیت نشون میداد اما الان ظاهرش با تغییراتش واقعا قابل قبول شده مخصوصا تو تیپ Rline با این رینگهای بزرگ واقعا زیبا شده داخلشم با الهام از گلف جدید خیلی شیک و مدرن شده و احتمالا تاثیر زیادی تو فروشش بزاره چون حالا دیگه نسبت به رقبای شرقی ارزندهتر شده.اینجاست که نشون میده یه فیس لیفت مناسب و بزرگ میتونه به داد یه خودرو ناموفق در بازار برسه.انقدر فیس لیفتش کامله که میشد حتی به عنوان نسل جدید معرفیش کنن.حالا اگه ایران بود کلا یه نام جدید براش میزاشتن و با یه افزایش قیمت ماورایی در کنار مدل قبلی میفروختنش
امیر
۱۸ شهریور ۱۴۰۲اطلس و سانتافه اصلا تو یک کلاس نیستند قیمتشونم کلی با نم فرق داره بهترست اطلس توامریکا قیمت خالصش بدون مالیاتو و سایر خرحها ۵۲۴۵۵ دلاره در حالیکه سانتافه بهترین مدلش همراه با موتور هیبرید ۴۵۵۹۹ هست که بخاطر موتور هیبریدشه بنزینی تنها بمراتب حتا ارزونتره. ولی اطلس اصلا هیبرید نداره که اگه هیبرید میشد فرق قیمتش حتا بالاترم میرفت
امیر
۱۸ شهریور ۱۴۰۲اطلس و سانتافه اصلا تو یک کلاس نیستند قیمتشونم کلی با هم فرق داره بهترین اطلس توامریکا قیمت خالصش بدون مالیاتو و سایر خرحها ۵۲۴۵۵ دلاره در حالیکه سانتافه بهترین مدلش همراه با موتور هیبرید ۴۵۵۹۹ هست که بخاطر موتور هیبریدشه بنزینی تنها بمراتب ارزونتره. ولی اطلس اصلا هیبرید نداره که اگه هیبرید میشد فرق قیمتش حتا بالاترم میرفت