عکاسان صنعتی تصاویر نسخه فیس لیفت شده از فولکس واگن گلف 2024 را ثبت کردند. آنگونه که در تصاویر دیده میشود این خودرو به چراغهای جلوی جدیدتری مجهز شده است.
توماس شافر مدیرعامل فولکس واگن در آغاز سال جاری میلادی اعلام کرده بود گلف در سال ۲۰۲۴ راهی اتاق عمل خواهد شد تا بهروزتر شود. شاید این آخرین بهروزرسانی نسخه بنزینی هاچبک محبوب ژرمنها باشد زیرا مدیر فولکس واگن قبلاً گفته است که نهمین نسل گلف به خودرویی برقی تبدیل خواهد شد. اگرچه این اولین باری نیست که نسخه بهروز شده گلف را تماشا میکنیم اما این بار برخلاف تصاویر قبلی با مدل تولیدی نهایی روبرو هستیم.
نکته جالب و سورپرایز کننده اینکه فولکس واگن چراغهای جدید گلف فیس لیفت را پنهان نکرده است. به نظر میرسد این چراغها باریکتر و کشیدهتر از قبل هستند. گلف فعلی بهصورت استاندارد با چراغهای LED ماتریکس عرضه میشود و ظاهراً نسخه فیس لیفت شده از چراغهای کاملاً تطبیقی سود میبرد. مدلی که توسط عکاسان شکار شده از نوع پلاگین هیبریدی بوده که یک پله پایینتر از نسخه GTE قرار میگیرد. کاملاً واضح است که سپر جلو نیز تغییر کرده و میلههای عمودی روی ورودیهای هوا دیده میشود.
با بررسی بخشهای دیگر خودرو به برچسبهای روی درب پشتی میرسیم که گرافیک چراغهای جدید LED را پنهان کردهاند. ظاهراً چراغهای پشتی از همان شکل مدل قبلی برخوردار هستند و بنابراین همچنان خروجیهای غیرواقعی اگزوز نیز در پشت گلف وجود دارند. از آنجایی که با یک فیس لیفت عادی طرف هستیم بنابراین پروفایل جانبی فولکس واگن گلف ۲۰۲۴ تقریباً تغییری نکرده و از آنجایی که در تصاویر مدل پلاگین هیبریدی دیده میشود بنابراین درگاه شارژ نیز روی گلگیر جلوی سمت راننده قرار دارد.
فعلاً تصاویر جاسوسی کابین گلف فیس لیفت منتشر نشده اما تصاویر قبلی نشان دهنده نصب یک نمایشگر بزرگ بودهاند. احتمالاً نمایشگر این خودرو بزرگتر از نمونه ۱۲ اینچی نصب شده در ID.3 فیس لیفت بوده و فولکس واگن قول داده از شر دکمههای لمسی روی فرمان خلاص شده و دوباره از دکمههای سنتی استفاده کند. ژرمنها همچنین قول بهبود قابلتوجه کیفیت محصولات خودشان را دادهاند هرچند باید منتظر ماند و دید که آیا این برنامه روی مدلهای فیس لیفت نیز پیاده خواهد شد یا خیر. همچنین در سال ۲۰۲۴ شاهد بهروزرسانی پسرعموی گلف یعنی اشکودا اوکتاویا خواهیم بود و بهبود سئات/کوپرا لئون و آئودی A3 اسپرت بک و سدان نیز چندان دور از ذهن نیست. در پایان باید گفت روزهای حکمرانی گلف در نمودارهای فروش بازارهای اروپایی به پایان رسیده و این خودرو سال پیش پس از پژو ۲۰۸، داچیا ساندرو، فولکس واگن تی راک و فیات ۵۰۰ در جایگاه پنجم پرفروشها قرار گرفت.
Taha Malek
۱۳ خرداد ۱۴۰۲مانیتور خیلی کابین رو بیریخت کرده تناسبات کابین رو به هم ریخته
چراغ های هم قبل فیس لیفت به اندازه کشیده بود الان گرافیک چراغ ها به قول معروف زیاد رخ نمیدن به کار.
قبل فیس لیفت قشنگ تر بود حالا شاید به مرور بهش عادت کنم
R/T
۱۴ خرداد ۱۴۰۲دقیقا
محمد
۱۳ خرداد ۱۴۰۲حالا داچیا ساندور که خیلی تو اروپا ارزون و دم دستی هست و فروش بالاش رو توجیه میکنه ولی چی باید تو ذهن یه آدم بگذره که پژو ۲۰۸ رو به گلف ترجیح بده ؟ قیافه که سلیقه ای هست بهش کاری ندارم ولی گلف کیفیت آلمانی ، سواری بهتر ، تکنولوژی بهتر ، برند و خدمات بهتر و قیمت تقریبا برابر با همدیگه دارند واقعا چرا باید رفت سمت پژو؟
مهزیار
۱۳ خرداد ۱۴۰۲مشکل اصلیش چراغ جلوش بوده و همچنان هست. ترکیب بندی عقبش فوق العادس
تلویزیونی هم که گذاشتن تو کابین خراب کرده
حسین
۱۳ خرداد ۱۴۰۲اون مانیتور هستش نه تلویزیون که خیلی بزرگه،البته وارد ایران نمیشه چون قیمت خودرو بالاست و فقط ما تماشاچی هستیم.
رامتین
۱۳ خرداد ۱۴۰۲خودروی محبوب من همین گلف هست که دوست داشتم دوباره به ایران میومد و میگرفتم! اما نکته جالب داچیا ساندرو هست که در این ده سال اخیر بسیار عالی کار کرده و پرفروشترین خودروی اروپا شده. با تغییر چهره بسیار بسیار بهتر از نسل اول که در ایران میبینیم، گزینه خوبی برای واردات هست. پژو 208 هم بااینکه جذابه اما به شخصه ساندرو را ترجیح میدم خصوصا نسخه ای که موتور قویتر داشته باشه و قیمت کمترش کاملا دلیل انتخاب ارجحتر است. ولی کلا محصولات فولکس عالی هستند. ای کاش همشونو ببینیم: کیفیت المانی با قیمت مناسب. گلف که رتبه1 تمام هاچبکهاست. تیگوان یک کراس اور میان سایز عالی. حتی تی راک کراس اور کامپکت جذاب و از همه زیباتر آرتئون که کم از سری5 حداقل در چهره نمیاره.
محمد
۱۳ خرداد ۱۴۰۲کابین همین نسل 2018 که تو ایران هم هست از این بهتر نیست ؟