فولکسواگن تصمیم به حذف گیربکس دستی از گلف GTI گرفته و بدین منظور پکیج ویژهای بنام ۳۸۰ را با قیمت پایهٔ ۳۲,۴۸۵ دلار برای آن ارائه کرده است.
فولکسواگن قصد پایان دادن به تولید گلف GTI با گیربکس دستی را دارد و بدین منظور، پکیج جدید GTI 380 را ارائه کرده تا میراث این گیربکس را گرامی بدارد. نام این پکیج ویژه از کد داخلی نسل هشتم گلف گرفته شده است و برای تمام تیپهای گلف GTI دستی ارائه میشود.
این نسخه روی رینگهای ۱۹ اینچی آلومینیومی مشکی براق قرار گرفته که از گلف R نسخهٔ بیستسالگی گرفته شده و با لاستیکهای پرفورمنس تابستانی پوشیده شده است. فولکسواگن همچنین سقف و قاب آینههای جانبی را هم با رنگ مشکی براق رنگآمیزی کرده که با رنگ قرمز استاندارد GTI تضاد جذابی ایجاد میکند. البته برای این نسخه رنگهای دیگری هم مثل آبی اطلسی، مشکی مرواریدی، قرمز متالیک کینگز، سفید اوپال و… هم ارائه میشود که از بین آنها، رنگ خاکستری گرافیتی فقط مخصوص این نسخه خواهد بود.
در داخل خودرو، دستهدندهای به شکل توپ گلف بین صندلیهای جلو قرار گرفته که یکی از ویژگیهای اصلی گلف GTI از زمان معرفی نسل اول بوده است. تیپهای پایینی گلف GTI 380 با صندلیهای پارچهای چهارخانهٔ سنتی GTI ارائه میشود درحالیکه برای تیپهای بالاتر صندلیهای چرمی قابل سفارش خواهد بود.
زیر کاپوت اما تغییری صورت نگرفته و شاهد همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو هستیم که ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. ازاینپس اما انتقال نیروی این موتور صرفاً از طریق گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه صورت خواهد گرفت. فولکسواگن همچنین بعد از مدل ۲۰۲۴، گیربکس دستی را از گلف R هم حذف خواهد کرد. هرچند GTI 380 هیچ ارتقائی در موتور تجربه نکرده اما بهصورت استاندارد با سیستم تعلیق تطبیقی ارائه میشود.
قیمت گلف GTI 380 در تیپ پایهٔ S از ۳۲,۴۸۵ دلار آغاز میشود و در تیپ SE به ۳۷,۲۸۵ دلار میرسد. قیمت بالاترین تیپ یعنی اتوبان هم از ۴۰,۶۲۵ دلار شروع میشود. فروش این گلف ویژه از اوایل پاییز پیش رو آغاز خواهد شد.
mercedesamg
۹ شهریور ۱۴۰۲بسیار زیباست،ولی گیربکس دستی هم سخته که دیگه نباشه هم از یه طرف قدیمی شده،مثل انجین سوخت فسیلی که هم نمیشه ازش گذشت با اون صدای زیباش و… ولی قدیمی شده و خودروهای برقی جای خودروهای بنزینی رو دیر یا زود میگیرن
🤡🤡🤡 مرتضی
۹ شهریور ۱۴۰۲باید بین سنتی و مدرن تعادل ایجاد بشه و نه کاملا برقی و اتوماتیک باشه و نه کامل بنزینی و دستی
mercedesamg
۹ شهریور ۱۴۰۲ولی خودروی برقی اگه دستیهم باشه حس اون صدای ناز موتور که دنده تعویض میکنی و… رو نمیده و اصلا حس یه خودروی دستی پرقدرت رو نداره،خودروی برقی همون اتوماتیک ساخته بشه بهتره
JDM
۹ شهریور ۱۴۰۲هنوز چیزی معلوم نیست
خیلی ها دارن مقاومت میکنن
مثلا فراری نمیتونه از انجین بنزینی دست بکشه چون جدا از طراحی خاص خودش تموم مهندسیش تو بخش انجیناش خلاصه شده دنیا فراری رو با V12,V8,V10 شناخت انشالله که از همین سوختهای فسیلی استفاده کنن ولی اصلاح شده یا مصنوعی
mercedesamg
۹ شهریور ۱۴۰۲واقعا چطور میتونن انقدر بیرحم باشن،خود مرسدسبنز که اصلا خودش انجین احتراق داخلی رو ابداع کرد چطور میتونه اعلام کنه که تا قبل از 2030 همهی خودروهاش برقی سازی میشن،هرچند اگه از سوخت فسیلی استفاده کنن و با تکنولوژی جلو نرن فروششون میاد پایین و طرفداراشون رو ازدست میدن
JDM
۹ شهریور ۱۴۰۲فشار زیادی که دولت ها و حامیان محیط زیست میزارن
ولی خیلی برندا مثل مرسدس هرچند که گفتن ولی نمیان تمام برقی کنن
وخیلی هم دارن رو سوخت مصنوعی کار میکنن و همینطور اصلاح سوخت فسیلی
منکه برام سخته مرسدس،فراری،نیسان و…..
الکتریکی ببینم
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۹ شهریور ۱۴۰۲هیئت اینم یک چیز خاص داشت
Enzo Ferrari 2008
۹ شهریور ۱۴۰۲چقدر خوشگله اسپرت جذاب
JDM
۹ شهریور ۱۴۰۲یکی از بهترین هاچک های پرفورمنس دنیا
گیربکس دستی باوجود لذتش دارن با اتومات جایگزینش میکنن😔
parhamiof
۹ شهریور ۱۴۰۲امروز چه روز بدیه
همش خداحافظی
رم trx
گلف گیربکس دستی
خدایه بسه دیگه
علیرضا
۹ شهریور ۱۴۰۲تمام کسای که خودرو های مثل سیویک تایپ ار گلف gti میخرن به دنبال خودرو های سریع هستن که سنتی باشن و یک اعلمان اصلی برای خرید این تیپ خودرو های گیربکس دستی آن هاست که جوان ها نوجوان ها لذت ببرن اشتباه بزرگی بود که دیگه گلف با گیربکس دستی تولید نکنند
Arshia m3csl
۹ شهریور ۱۴۰۲گیربکس دنده ای باحاله کاش فولکس واگن تو گلف میذاشت گیربکس دنده دستی رو وبی گلف جی تی ای اتوماتیک هم عشقه و واقعا ماشین عالی ایه
بی وطن
۱۲ شهریور ۱۴۰۲چقدر اینو عاشقم…😍😍😍